Jump to content

Tłumik OS .48


Marcin K.

Recommended Posts

Witam. Tłumik mi się upalił... Na końcu powinien byc kołnierz ok 1mm wiekszy od srednicy kolanka. Z tego co szukałem w sieci to to nie ma takiej części zamiennej. Co z tym zrobić? Czy taka rurka mogła by być z mosiądzu? Zależy mi na w miarę tanim rozwiązaniu.

post-78-0-55709200-1429440061_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tłumik jaki masz, to tłumik do silników Enya 35 do 80. Pomiędzy rurką, która się upaliła a śrubą powinny być dodatkowe dwa listki - numer 73 w spisie elementów w instrukcji 46-4C: http://www.dieselrc.com/download/enya_46-4c.pdf

Jeśli nie miałeś tych listków, to może to był powód kłopotów. Gwint gniazda tłumika to M10x0.75. Może ktoś ma ASP 52 pod ręką i pomierzy gwint na tłumiku? 

Link to comment
Share on other sites

Gwint, tak jak pisał Marcin, to M10x0.75 przynajmniej taki jest w ASP 61 a ten ma zamienne części układu wydechowego co ASP 52. Sprawdziłem także wydech z Enya 46-4C i tam też jest taki sam gwint.

 

 

IMHO zamiast wyłupywać prąd i benzynę chyba prościej dać przeciwnakrętkę gwint i tak musisz na rurce zrobić.

Niestety nie da się naciąć gwintu M10x0.75 na tej rurce gdyż jeśli jest to wydech z Enya, a wszystko na to wskazuje, to ta rurka ma średnicę zewnętrzną 7mm.

Link to comment
Share on other sites

Obejrzałam układ mocowania tłumika podany w instrukcji ...

Moim zdaniem jest bardzo dobry tylko ma 2 wady ... jest ch...y i do d..y. Aż dziw że tak długo wytrzymało.

Jeśli koniecznie chcesz zachować tę starą rurkę to zrobiłbym to tak :

Wziął rurkę mosiężną Fi10 nagwintował M10x0.75, starą wlutował na twardy lut w tę nową, Nakręcił przeciwnakrętkę wkręcił całość do silnika ustawił na żądany kąt i za kontrował.

Kolejne wyjście miast brać rurki miedzianej nabyć kolanko tłumika od ASP wraz z przeciwnakrętką, przeciąć na na 2 kawałki i wlutować ocalały króciec do jednego z nich.

Link to comment
Share on other sites

Marcin tak jak piszesz. Nie mam tych listków.Pytanie gdzie moge coś takiego kupić lub co dorobić?

 

Najprościej chyba zastosować tłumik z kolankiem od ASP skoro gwinty te same.

Link to comment
Share on other sites

Marcin tak jak piszesz. Nie mam tych listków.Pytanie gdzie moge coś takiego kupić lub co dorobić?

Problem w tym, że nawet gdybyś dostał te "listki" to bez dodatkowych modyfikacji się nie obędzie, gdyż konstrukcja gniazda tłumika w głowicy Twojego silnika jest inna niż w głowicy silnika Enya. Różnica ta nie pozwala prawidłowo zacisnąć owych "listków" co powoduje powstanie luzów i uszkodzenie wydechu.

Link to comment
Share on other sites

Myślałem też nad rura elastyczna ale koszty spore... A jak bym wziął cały tłumik z kolanem z asp? Bez zbędnego spawania

Dziury w niebie nie będzie - pytanie jak z masą i pojemnością tłumika choć przy 4takcie to ostatnie ma marginalne znaczenie.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.