Skocz do zawartości

Kobuz elektro 2600mm/3500mm


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Żartowałem oczywiście :) Podziwiam perfekcjonizm i czekam na ciąg dalszy. Najbardziej ciekawi mnie jak ten Kobuz będzie kręcił akrobację. Obserwując modele kolegów zauważyłem, że albo modele są za lekkie i brakuje im prędkości do wykonania ładnych figur, albo mają OK prędkość, ale opadanie kowadła:) Modele termicznych szybowców od skali powiedzmy 1:4 już zaczynają przypominać w locie prawdziwe, z akrobatami jest gorzej. Często oglądałem jak na poznańskim lotnisku trenował m.in. Jerzy Makula i niestety modele nie mają podejścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się za ster wysokości. Szkielet i pokrycie. Dźwigarek z półżeberkami sklejone na CA. Pokrycie przyklejone do żeberek na soudal a do dźwigarka na CA średni. Schnie. Niebawem ciąg dalszy.

20210925_103232.jpg

20210925_103814.jpg

20210925_103948.jpg

20210925_104400.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabrałem się w zasadzie za dwie rzeczy. Obie teoretycznie upierdliwe ale nie aż tak jak sądziłem. Pierwsza to zakończenie kadłuba. Zrobione w 70 %, trzeba jeszcze przeszlifować i dodać dwa elementy. Potem gruntowanie żywicą i tyle. Teraz wygląda to jeszcze kiepsko ale będzie dobrze.

 Druga rzecz to spływ poziomego i natarcie SW. Metoda wykonania okazała się dość prosta i szybka. Dziś już mi się nie chce szlifować tego na finisz ale jutro może się za to wezmę.

Havel nawalił z tkaniną 48g. Złożyłem zamówienie i nic się nie dzieje...

20210930_195807.jpg

20210930_195914.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszlifowałem tył, dziś może się zaszpachluje. Przymierzyłem elementy do siebie, niby pasują. Do wyważenia w  25% cięciwy centropłata potrzeba 720 g w przedniej części kabiny. Oczywiście dojdzie jeszcze laminat itp ale te 720g  nie było maksymalnie z przodu kadłuba tylko na wysokości przedniej części oszklenia. Należy pamiętać że jeszcze dalej będzie napęd, regler. Poza tym serwa, podwozie jest przed SC więc nie będzie źle a do tego jeszcze akumulatory.  Kadłub z takim pseudo wyważeniem waży 1800g. 

 Radek dał mi znać że wyciął pokrycia skrzydeł więc jak je tylko dostanę to na dniach będzie realcja z ich klejenia. Ponieważ to duże elementy  ich montaż będzie musiał być zakonczony maksymalnie szybko ( względy lokalowe) 

 Zamówiłem piankę poliuretanową dwuskładnikową- to do wykonania kabiny. Styrodur obrabia się kiepsko a resztki elektryzują się i czepiają wszystkiego dookoła. Tak być nie może. 

20211002_165518.jpg

20211002_165445.jpg

20211002_165509.jpg

20211002_170954.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawy posunęły się w pozytywnym kierunku. 

Pianka dwuskładnikowa- że też nie odkryłem wcześniej tej pianki. Kupiłem tą lżejszą czyli mniejszą gęstosć. Ale i tak wystarczająca. Wzrost 30x początkowej objętości. Szlifuje się fajnie. Bardzo wydajna. Szybko się utwardza. Wypełniłem nią kopyto, jutro szlifowanie.

 Radek przysłał pokrycia. W sobotę planuję wykonać jedno ze skrzydeł - chcę je wykonać tak żeby dało się je zdjąć z deski. 

Havel po interwencji mailowej przysłał tkaninę 48g. 

 Oszlifowałem końcówkę kadłuba. W zasadzie przed jego laminowaniem wstrzymuje mnie wnęka podwozia i wręga silnikowa. Trzeba to dopracować. Tu nie pogonię, model robię w kuchni i muszę się liczyć z rodziną.

 Silnik dzięki Milo zamówiony, kołpak do śmigła zamówiłem u Radka. 

Info dla zainteresowanych kolegów (będą wiedzieli o kogo chodzi)- zaktualizowane pliki wysłane dziś do Radka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś może zabiorę się za skrzydła. U mnie prace nad modelami uzależnione są od wielu czynników domowych więc czasem przyśpieszają a czasem zwalniają.

 To nie znaczy że nic się nie dzieje.  Po wyszlifowaniu kopyta położyłem jeszcze warstwę podkładu epoksydowego, wyszlifowałem, położyłem tkaninę 48g i przeszlifowałem. 

Milo załatwił mi silnik SK3 4250-500. Tak będzie napędzał kobuza.

 Radek otrzymał poprawione pliki. zaraz zabieram się za pliki sklejki i przerobie je na inne offsety. Reszta zależy od Radka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 23.10.2021 o 05:38, SlawekADW napisał:

załatwił mi silnik SK3 4250-500. Tak będzie napędzał kobuza.

 

 

Taki wysuwany napęd edf dopiero robiłby wrażenie. Ale przeglądając kombinacje tych napędów rzędu 70-90mm chyba nie realne i nie opłacalne. Silnik, o którym piszesz miałem u siebie w innym modelu kiedyś i pracował przyzwoicie. Będziesz robił wersję z kołpakiem czy wydłużał oś przed dziub?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 rok później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.