Skocz do zawartości

RWD5bis depron w/g Schier-a


mar.nod

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Ten kawałek przed wręgą z mocowaniem silnika to jedna całość tworząca kadłub.

Po prawej doklejona jako dystans.

Całość mam zamiar okleić 3 mm podkładem nadając ostateczny kształt.

Może to nie będzie RWD 5 bis,ale ten jest tylko inspiracją.

Przyjże się temu jeszcze raz,może nie widzę tego co inni.

Dzięki za uwagi.

 


Moja wina.

Relacja zaczęła się gdy kadłub był już oklejony.

Założenie jest takie:

Z jednego kawałka pianki

post-14239-0-98104300-1434980966_thumb.jpg

wycięty jest podstawowy kształt kadłuba,który sięga od wręgi końca skrzydła do wręgi mocującej silnik.

To główny element łączący wszystko.

Do niego doklejone są wzdłużniki, ściany boczne nadające zewnętrzny kształt,

słupki podtrzymujące skrzydło.Tu zamocowane są serwa sterujące ogonem modelu.

To baza łącząca wszystko.

Jak mówiłem moja wina,powinienem to napisać wcześniej.

Bez urazy.

Przepraszam,mogło zmylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Postanowiłem,że jednak będę wzorował się na RWD,o ile to możliwe będzie.

Na ostatnim zdjęciu widać,że opuściłem linię by zachować podobieństwo.

Powstała pusta przestrzeń,wypełniłem SOUDALEM.

Popsikałem wodą,a on rośnie,ja wycieram,a on rośnie,chyba to trochę potrwa.

Wygląda dobrze,zdjęcia jutro.

Pozdrawiam,miłego wieczoru.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegę Andrzeja_t.

Rozumiem, że masz na myśli zdjęcie z postu 241.

Jak zrobię,tak jak mówisz,nie będzie miejsca na wykończenie przodu.

Chyba,że pominę podobieństwo do RWD.

Pozdrawiam.

Chyba.....,że.....,może,ale to było by na styk.

Tak,Ze silnik byłby prawie na zewnątrz.

Pomyślę,dzięki za uwagi.

Te silniki nie są takie drogie.

Jak nauczę się latać,może przestane je wymieniać.

To oczywiście żart.

Dzięki.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dorabiam przód i maskę silnika,ale o tym potem.

Wygląda,że pod silnikiem nic już się nie zmieści.

Pytanie dotyczy chłodzenia regulatora i pakietu:

-czy trzeba odprowadzać ciepłe powietrze na zewnątrz?

(wszystko będzie za silnikiem).

-czy można zamocować elementy i wstępnie wyważyć kadłub?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Tak sam kadłub.

Pytanie:jak bardzo zmieni się wyważenie całego modelu po zmontowaniu końcowym.

Chodzi mi w tej chwili o trudny dostęp,gdyby wszystko było zbyt do przodu.

Mogę włożyć serwa,druty,stateczniki,odbiornik,itd. do wyważenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Podobnie jak napisał Bartek "to mój wkład by forum nie zasnęło".

Za jego radą kończę skrzydło,oklejam górną powierzchnię.

Połówka skrzydła oklejona,schnie.Na noc okleję resztę,pokażę jak wyszło jutro w świetle dnia.

Cały czas myślę jak rozmieścić elektronikę i odprowadzić ciepło.

Przeglądam różne relacje,patrzę na rysunki p.Schiera,

może ogon nie będzie taki ciężki by pchać wszystko do przodu.

Jakieś rady,oceny. Mile widziane.Tu każdy może się wypowiadać.

Myślę o wklejeniu jakiegoś tunelu:

prowadzącego powietrze od wlotu z przodu,pod silnikiem do przestrzeni kabiny.

Na rysunkach jest kilka innych,te wykorzystam do chłodzenia silnika.

Odprowadzenie z komory silnikowej mam już pomysł.

Jak zrobić to z kabiny?

Może jakieś uchylone okna boczne?

Pomysły?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodzenie i przepływ musi być, ale jego formy aż do postaci gładkich tuneli w takim modelu nie ma co demonizować, jak w jakimś odrzutowcu. W RWD masz stosowny wlot czołowy, a gdzieś z tyłu trzeba zapewnić wylot- możne to być, znowu jak w oryginale szczelina pomiędzy osłoną silnika (okapotowaniem- tak się kiedyś mawiało), a zasadniczą konstrukcja kadłuba, albo w wersji innej, bardziej depronowej- otwarte, czy uchylone okienko boczne. Ostatecznie zawsze też można zrobić dyskretną szczelinę pod skrzydłem, czy w dole kadłuba. W miarę dobrze skonfigurowane wyposażenie daje się schłodzić takimi sposobami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam zamiar dać takie jak mówisz okaptowanie.

To właśnie pomysł na chłodzenie silnika,myślisz,że można to jeszcze podłączyć pod kabinę?

muszę popatrzeć na rysunki.

Tunel to raczej ukierunkowanie,niż tunel aerodynamiczny.

Dzięki za inspirację.

Pozdrawiam.


Najbardziej jestem ciekaw,gdzie wypadnie miejsce na pakiet.

Reszta to stała,jak w równaniu,a pakiet trzeba wymieniać by polatać.

Jak w krzyżówce.

Musisz rozwiązać wszystko by znać hasło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.