Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czasami trzeba powiedzieć coś miłego,

to działa podobnie jak konstruktywna krytyka.

Gdybym pokleił to klasycznie,

wzdłużniki z depronu,wręgi,zapewne wagi bym nie utrzymał.

Potem doklejał bym tu i tam by wzmocniś i jak napisał zbyslavw przewidywał większą masę.


Rozpiętość powinna byś około 1100 mm(niewiele więcej)

Długość kadłuba 800 mm

Staram się za radą Sławka  z wyposażeniem nie przekroczyć 800 g.


Ponownie muszę przeprosić,nie zbyslavw.a zaslavw.

Przynajmniej VW nie pomyliłem.

Wybacz.


zalesvw.

To wina tych pseudonimów.

 

Opublikowano

Wyświetlają mnie się jakieś czerwone i niebieskie strzałki przy postach.

Co to znaczy?


To dotyczy reputacji?

Ja wolę opieprzyć,niż psuć reputację.

Dla mnie to za proste.

Opublikowano

Witam.

Postanowiłem wymienić druty napędzające lotki,

1,5 mm elektrodę na 2 mm pręt stalowy nierdzewny z Model Maxa.

Na szczęście wkleiłem rurki z 3 mm bowdena dlatego nie ma żadnych oporów.

By wymienić musiałem wyciąć coś na kształt rowka(w formie stożka,potem wkleję na SOUDAL).

post-14239-0-98283000-1435917823_thumb.jpg

Teraz mogę już kończyć skrzydło.

Opublikowano

Witam.

Troszkę zajęty,ale dłubie.

Szlifowanie,

zwłaszcza końcowe gdzie występują różne twardości materiału,tu pośpiech nie wskazany

i granulacja papieru też jak najdrobniejsza.

Powoli zmierzamy ku końcowi.

post-14239-0-33419800-1436269986_thumb.jpg

post-14239-0-52372900-1436270015_thumb.jpg

post-14239-0-09935700-1436270043_thumb.jpg

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.

By móc kończyć kadłub musiałem mieć profil skrzydła w części środkowej(przednia szyba).

Dokleiłem wcześniej odciętą część(to środek skrzydła gdzie zamontowane jest serwo lotek).

post-14239-0-60343000-1436515312_thumb.jpg

post-14239-0-66566000-1436515374_thumb.jpg

post-14239-0-27094400-1436515401_thumb.jpg

Po oszlifowaniu wyprofiluję naklejając 3-4 warstwy balsy 1 mm na Patex-a.

Ten element,to podpora przodu skrzydła i jednocześnie Górne zamknięcie przedniej szyby.

(czytaj ciemny depron 5 mm).

Po oszlifowaniu i przyklejeniu do kadłuba ma też wyznaczać kąt natarcia skrzydła.

To jak już podejmę stosowną decyzję jaki to ma być kąt.

Czytam i analizuję.

Nie pytam,bo brak odpowiedzi jak sami wiecie strasznie mnie deprymuje.

Pozdrawiam.


By uniknąć zbędnych pytań,

wiem,że nie uwzględniłem 3 mm na górze i na dole.

Dlatego przesunięcie ku dołowi.

Po wyprofilowaniu elementu kadłuba,

to coś zostanie zastąpione wykończeniem natarcia skrzydła zgodnym z profilami skrzydła.

Opublikowano

...

By uniknąć zbędnych pytań,

wiem,że nie uwzględniłem 3 mm na górze i na dole.

Nie uwzględniłeś w czym? W wyprofilowaniu łoża skrzydła?

Dlatego przesunięcie ku dołowi.

Przesunięcie czego?

Po wyprofilowaniu elementu kadłuba,

to coś zostanie zastąpione wykończeniem natarcia skrzydła zgodnym z profilami skrzydła.

Czyli ten półwałek ze styroduru jest tylko do wyprofilowania przedniej szyby?

Potem zostanie zastąpiony docelowym natarciem, dobrze rozumiem?

 

A o kątach zaklinowania była cała dyskusja w tym wątku. Najkrócej mówiąc, jak masz profil płasko-wypukły, to montujesz skrzydło, by spód był równolegle do linii bazowej, przy założeniu, że statecznik poziomy jest w stosunku do niej pod kątem +/- 0st. Reszta (konieczność doregulowania) wyjdzie po oblocie.

 

Kadłub wygląda bardzo estetycznie. Dobra robota.

Opublikowano

Witam.

Dobrze zauważyłeś Bartku,

może nie precyzyjnie to ująłem.

Ten półwałek ma na celu tylko nadanie kształtu dolnej części skrzydła w celu,

wyprofilowania przedniej szyby.

Czytam to o czym pisaliście(kąt natarcia i zaklinowania).

Dzięki wszystkim za docenienie moich wysiłków.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.

Chwilkę to trwało,czekałem,aż Patex całkowicie wyschnie,

by już nie zmienił kształtu profilowanego elementu.

post-14239-0-08504500-1436703520_thumb.jpg

post-14239-0-51114600-1436703549_thumb.jpg

Przymierzyłem skrzydło do kadłuba i wyznaczyłem linię słupków przednich szyby.

Wyznaczyłem linię wklejenia szyby

post-14239-0-41756800-1436703951_thumb.jpg

(w tym miejscu dokleję jeszcze balsę warstwowo jakieś 5 mm).

Dorobiłem pilnik którym dopasuję powierzchnię.

post-14239-0-99074100-1436704000_thumb.jpg

To linia górnej części kadłuba w obecnej chwili.

 


(pilnik trze tylko w przedniej części,pozostała cęść to tylko prowadzenie)

Opublikowano

Prośba,pytanie.

Posiada ktoś tabele sinusów lub cosinusów kątów w formie cyfrowej?(wyrażonej w liczbach).

Dawno temu wyrzuciłem,dziś żałuję,ale za pózno.

Chętnie bym ściągną.


Wygląda dobrze.

post-14239-0-26913900-1436714082_thumb.jpg


Jak pisałem,

naprawdę wygląda dobrze.

post-14239-0-71540100-1436714868_thumb.jpg

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.

Chcąc oderwać się choć na chwilę od żmudnego szlifowania,postanowiłem zająć się podwoziem.

Już na początku,żałowałem,że nie słuchałem kolegów,ale kości rzucone trzeba się męczyć.

Powyginałem troszkę druty i wyszło coś takiego(rozstaw kół 200 mm).

Na końcu chcę zamocować 4 mm rurkę z mosiądzu,mam pytanie:czy te pręty(było jako nierdzewne), dadzą się polutować,czy trzeba kombinować jakieś inne wzmocnienie.

Myślałem o jakiejś obejmie przylutowanej do rurki,

a następnie zawiniętej na wahaczach i też polutowanej.

post-14239-0-85704300-1436882293_thumb.jpg

post-14239-0-01328200-1436882315_thumb.jpg

 


Jeśli się nie da lutować,to może coś takiego,powinno trzymać.

post-14239-0-91266500-1436883331_thumb.jpg

Opublikowano

Nie zrozumieliśmy się Bartku.

Mosiądz przynajmniej ta rurka lutuje się super(nawet robi za przedłużkę wiertła).

Zastanawiam się,czy te druty,jako nierdzewne, czy dają się lutować.

Przeprowadził bym próby,ale nie bardzo mam na czym(towaru na styk).

Opublikowano

Spokojnie.

Liczyłem raczej,że coś wiesz o tych prętach.

Po dodaniu kół wygląda,jakby miał chęć polatać.

Jestem zadowolony.

post-14239-0-96296800-1436891126_thumb.jpg

post-14239-0-98572500-1436891151_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.