Bartek Piękoś Opublikowano 1 Lipca 2015 Opublikowano 1 Lipca 2015 Marku, przypomnij docelowe wymiary modelu.
mar.nod Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Opublikowano 1 Lipca 2015 Czasami trzeba powiedzieć coś miłego, to działa podobnie jak konstruktywna krytyka. Gdybym pokleił to klasycznie, wzdłużniki z depronu,wręgi,zapewne wagi bym nie utrzymał. Potem doklejał bym tu i tam by wzmocniś i jak napisał zbyslavw przewidywał większą masę. Rozpiętość powinna byś około 1100 mm(niewiele więcej) Długość kadłuba 800 mm Staram się za radą Sławka z wyposażeniem nie przekroczyć 800 g. Ponownie muszę przeprosić,nie zbyslavw.a zaslavw. Przynajmniej VW nie pomyliłem. Wybacz. zalesvw. To wina tych pseudonimów.
mar.nod Opublikowano 1 Lipca 2015 Autor Opublikowano 1 Lipca 2015 Wyświetlają mnie się jakieś czerwone i niebieskie strzałki przy postach. Co to znaczy? To dotyczy reputacji? Ja wolę opieprzyć,niż psuć reputację. Dla mnie to za proste.
mar.nod Opublikowano 3 Lipca 2015 Autor Opublikowano 3 Lipca 2015 Witam. Postanowiłem wymienić druty napędzające lotki, 1,5 mm elektrodę na 2 mm pręt stalowy nierdzewny z Model Maxa. Na szczęście wkleiłem rurki z 3 mm bowdena dlatego nie ma żadnych oporów. By wymienić musiałem wyciąć coś na kształt rowka(w formie stożka,potem wkleję na SOUDAL). Teraz mogę już kończyć skrzydło.
mar.nod Opublikowano 7 Lipca 2015 Autor Opublikowano 7 Lipca 2015 Witam. Troszkę zajęty,ale dłubie. Szlifowanie, zwłaszcza końcowe gdzie występują różne twardości materiału,tu pośpiech nie wskazany i granulacja papieru też jak najdrobniejsza. Powoli zmierzamy ku końcowi. Pozdrawiam.
mar.nod Opublikowano 9 Lipca 2015 Autor Opublikowano 9 Lipca 2015 Witam. Kadłub po szpachlowany,przeszlifowany i zagruntowany pierwszą rzadką farbą. 1
rajaner Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Po tych zabiegach trudno się dopatrzeć że to model z depronu. Super,bardzo ładnie to wygląda.
Elkojote Opublikowano 9 Lipca 2015 Opublikowano 9 Lipca 2015 Po tych zabiegach to on wygląda jak nie ten model co nam wcześniej pokazywałeś Brawo !
mar.nod Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Opublikowano 10 Lipca 2015 Witam. By móc kończyć kadłub musiałem mieć profil skrzydła w części środkowej(przednia szyba). Dokleiłem wcześniej odciętą część(to środek skrzydła gdzie zamontowane jest serwo lotek). Po oszlifowaniu wyprofiluję naklejając 3-4 warstwy balsy 1 mm na Patex-a. Ten element,to podpora przodu skrzydła i jednocześnie Górne zamknięcie przedniej szyby. (czytaj ciemny depron 5 mm). Po oszlifowaniu i przyklejeniu do kadłuba ma też wyznaczać kąt natarcia skrzydła. To jak już podejmę stosowną decyzję jaki to ma być kąt. Czytam i analizuję. Nie pytam,bo brak odpowiedzi jak sami wiecie strasznie mnie deprymuje. Pozdrawiam. By uniknąć zbędnych pytań, wiem,że nie uwzględniłem 3 mm na górze i na dole. Dlatego przesunięcie ku dołowi. Po wyprofilowaniu elementu kadłuba, to coś zostanie zastąpione wykończeniem natarcia skrzydła zgodnym z profilami skrzydła.
Bartek Piękoś Opublikowano 10 Lipca 2015 Opublikowano 10 Lipca 2015 ... By uniknąć zbędnych pytań, wiem,że nie uwzględniłem 3 mm na górze i na dole. Nie uwzględniłeś w czym? W wyprofilowaniu łoża skrzydła? Dlatego przesunięcie ku dołowi. Przesunięcie czego? Po wyprofilowaniu elementu kadłuba, to coś zostanie zastąpione wykończeniem natarcia skrzydła zgodnym z profilami skrzydła. Czyli ten półwałek ze styroduru jest tylko do wyprofilowania przedniej szyby? Potem zostanie zastąpiony docelowym natarciem, dobrze rozumiem? A o kątach zaklinowania była cała dyskusja w tym wątku. Najkrócej mówiąc, jak masz profil płasko-wypukły, to montujesz skrzydło, by spód był równolegle do linii bazowej, przy założeniu, że statecznik poziomy jest w stosunku do niej pod kątem +/- 0st. Reszta (konieczność doregulowania) wyjdzie po oblocie. Kadłub wygląda bardzo estetycznie. Dobra robota.
mar.nod Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Opublikowano 10 Lipca 2015 Witam. Dobrze zauważyłeś Bartku, może nie precyzyjnie to ująłem. Ten półwałek ma na celu tylko nadanie kształtu dolnej części skrzydła w celu, wyprofilowania przedniej szyby. Czytam to o czym pisaliście(kąt natarcia i zaklinowania). Dzięki wszystkim za docenienie moich wysiłków. Pozdrawiam.
mar.nod Opublikowano 12 Lipca 2015 Autor Opublikowano 12 Lipca 2015 Witam. Chwilkę to trwało,czekałem,aż Patex całkowicie wyschnie, by już nie zmienił kształtu profilowanego elementu. Przymierzyłem skrzydło do kadłuba i wyznaczyłem linię słupków przednich szyby. Wyznaczyłem linię wklejenia szyby (w tym miejscu dokleję jeszcze balsę warstwowo jakieś 5 mm). Dorobiłem pilnik którym dopasuję powierzchnię. To linia górnej części kadłuba w obecnej chwili. (pilnik trze tylko w przedniej części,pozostała cęść to tylko prowadzenie)
mar.nod Opublikowano 12 Lipca 2015 Autor Opublikowano 12 Lipca 2015 Teraz już wiadomo o co chodzi. Musze policzyć jaki wyjdzie kąt natarcia skrzydła.
mar.nod Opublikowano 12 Lipca 2015 Autor Opublikowano 12 Lipca 2015 Prośba,pytanie. Posiada ktoś tabele sinusów lub cosinusów kątów w formie cyfrowej?(wyrażonej w liczbach). Dawno temu wyrzuciłem,dziś żałuję,ale za pózno. Chętnie bym ściągną. Wygląda dobrze. Jak pisałem, naprawdę wygląda dobrze. Pozdrawiam.
mar.nod Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Opublikowano 14 Lipca 2015 Witam. Chcąc oderwać się choć na chwilę od żmudnego szlifowania,postanowiłem zająć się podwoziem. Już na początku,żałowałem,że nie słuchałem kolegów,ale kości rzucone trzeba się męczyć. Powyginałem troszkę druty i wyszło coś takiego(rozstaw kół 200 mm). Na końcu chcę zamocować 4 mm rurkę z mosiądzu,mam pytanie:czy te pręty(było jako nierdzewne), dadzą się polutować,czy trzeba kombinować jakieś inne wzmocnienie. Myślałem o jakiejś obejmie przylutowanej do rurki, a następnie zawiniętej na wahaczach i też polutowanej. Jeśli się nie da lutować,to może coś takiego,powinno trzymać.
Bartek Piękoś Opublikowano 14 Lipca 2015 Opublikowano 14 Lipca 2015 A nie możesz (jakby były problemy z lutowaniem mosiądzu) zlutować druty, i na nie nasunąć rurkę, zakończyć podkładką i jakąś zapinką lub pierścieniem z imbusem?
mar.nod Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Opublikowano 14 Lipca 2015 Nie zrozumieliśmy się Bartku. Mosiądz przynajmniej ta rurka lutuje się super(nawet robi za przedłużkę wiertła). Zastanawiam się,czy te druty,jako nierdzewne, czy dają się lutować. Przeprowadził bym próby,ale nie bardzo mam na czym(towaru na styk).
mar.nod Opublikowano 14 Lipca 2015 Autor Opublikowano 14 Lipca 2015 Spokojnie. Liczyłem raczej,że coś wiesz o tych prętach. Po dodaniu kół wygląda,jakby miał chęć polatać. Jestem zadowolony.
dukeroger Opublikowano 15 Lipca 2015 Opublikowano 15 Lipca 2015 troche cieniutkie te druty wygladaja, poza tym oryginal ma jeszcze sciskany amortyzator ktory mam nadzieje u ciebie zobaczyc
Rekomendowane odpowiedzi