Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Początkowo ambicja nakazywała mi wykonać redukcję,ale uświadomiłem sobie,

że nie potrafię latać.

Jak już wcześniej pisałem,zrezygnowałem z tego by był to RWD(może kiedyś).

Teraz ma to być trenerek,dlatego raczej nie będę teraz dorabiał szczegółów,

niech sobie polata(jak przeżyje to zobaczymy).

Opublikowano

Witam.

Podwozie wygięte jest z 2 mm drutu stalowego.

Na końcu zaciśnięte i polutowane(mam nadzieję,że lutuje się ta stal).

Póki co jest sztywne,

post-14239-0-54841700-1436973345_thumb.jpg

post-14239-0-31208200-1436973368_thumb.jpg

post-14239-0-63861600-1436973401_thumb.jpg

podniosło wagę o kilka gram.

Samolot powinien być między 650 g,a 750 g.

Podwozie raczej jest mocne,Zastanawiam się nad tym o czym pisał wcześniej Sławek,

czy te poprzeczne kołki wytrzymają.

 

 

Opublikowano

Witam.

Podwozi gotowe,czas składać do kupy,ale...

obawiam się,że jak przykleję szybę,itd.

Nie mam koncepcji rozmieszczenia elektroniki i obawiam się,że potem będą kłopoty z montażem.

Regulator,nawet gdybym zmieniał na mocniejszy jest na stałe i byle miał chłodzenie.

Natomiast akumulator trzeba wymieniać(by dłużej być na świeżym powietrzu).

Jakieś sugestie?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Gdybyś miał odczepiane skrzydła  można by było wkładać pakiet przed ich przyczepieniem  ale zdaje się że będziesz miał je na stałe (?)

 

Jeśli tak to nie wiele masz możliwości

-oczepiany bok "maski silnika"   w poście #300  masz fotkę która dobrze pokazuje że RWD miało "wystające" boki maski  które można zrobić jako klapkę

  masz tam takie belki że wycięcie otworu z boku nie zmieni wytrzymałości kadłuba

-analogicznie można zrobić  dostęp od spodu   lub góry

 

Możliwości
post-1427-0-45589400-1437040974_thumb.jpg

 

zdajesz sobie sprawę że ta "narta"  pod skrzydłem dla oszklenia  zmienia ci kąt zaklinowania płata  ?

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Witam Sławku.

Skrzydło planuje odczepiane.

Maska silnika(ta biała linia na Twoim zdjęciu jak najbardziej też).

Boję się o wręgę silnikową,muszę ją trochę podziurawić.

Jak rozmieścić regulator i akumulator?

 

Opublikowano

Regulator jak sam powiedziales powinien miec wentylacje, nie powinien byc w bezposredniej bliskosci odbiornika o ile to mozliwe, bateria coz glownie w przyapdku kreta dobre by bylo gdybyu nic jej nie przebijalo, jeste tez dosc ciezkim elementem wiec latwo sie wyrwie przy slabej lokalizacji. POwinna dawac sie szybko demontowac i pewnie mocowac.

Opublikowano

Wpierw to może wyważ by wiedzieć gdzie masz mieć pakiet .

 

Podziurawić wręgę ? to jeszcze nie zrobiłeś otworów do chłodzenia?  -utrudniasz sobie życie ,trzeba było to wykonać przed obudowaniem  przodu .

Rozmieszczenie pakietu i regulatora- niema zasad -wolna amerykanka z wyjątkiem jednego  : nie powinny być razem przytuleni do siebie :)

Niestety najczęściej muszą ze sobą sąsiadować wiec wskazana jakaś przegroda by sobie na wzajem nie oddawały ciepła i na wzajem nie kaleczyły przy krecie ....

Masz sporo miejsca pod silnikiem przed wręgą , przy rozsądnym zamocowaniu (pamiętaj o "wirującym " silniku )  regla miałbyś za silnikiem miejsce TYLKO na pakiet.

Opublikowano

Nie mam pojęcia czemu,ale by odebrać wiadomość muszę się wylogować.

Utrudnianie sobie życia to moja specjalność.

 

Genialne!

Może półka pod silnikiem,ale muszę wyciąć wręgę silnikową,bo regulator inaczej się nie mieści.

Przepływające świeże powietrze powinno wystarczyć do ochłodzenia regulatora.

Po rozmieszczeniu wszystkiego za laminuje wręgę silnikową,powinno ją wzmocnić.

Dzięki.

Opublikowano

Dorabiam właśnie półeczkę pod regulator,ale przewody strasznie długie(zasilanie silnika).

Trudno upchnąć.

Czy można skracać i polutować ponownie?


post-14239-0-73888800-1437054454_thumb.jpg

Opublikowano

Można. Nie lepiej było by jak byś zamocował go pionowo pod silnikiem? Bez dodatkowej półki? Masz tam chyba trochę miejsca a i lepsze miał byś chłodzenie. Nie wiem tylko gdzie umieścisz pakiet bo wtedy może się okazać że będą przewody do pakietu za krótkie. 

Opublikowano

Witam.

Podziękował za szybką odpowiedż.

Właśnie nie mam miejsca,nic się nie mieści(nawet 20 A,a jak trzeba będzie założyć 30 A)

Naprawdę tu jest ciasno(może zdjęcia tego nie pokazują).


Pionowo to jedynie za wręgą silnikową,

ale przewody nadal za długie.

post-14239-0-54591000-1437055821_thumb.jpg


Pod silnikiem mam zaledwie 44 mm.

Opublikowano

Zamocuj poziomo, skróć kable, lub odwróć regulator tył do przodu (miałem tak przez dwa lata w FCubie, bo idealnie długością układały mi się kable i było ok). Jesli oczywiście inne kable - sygnałowy i do baterii Ci wystarcza na długość. Teraz przy remoncie FC sporo czasu zajęło mi wykminienie jak upchnąć regiel i silnik i pakiet i obyło się bez cięcia i lutowania (dziś dam zdjęcia). Z demontażem będzie problem, ale regla od silnika nie odłącza się jakoś często.

Opublikowano

Witam Bartku.

 

Jak tylko przeczytałem Twój post zaraz sprawdziłem możliwość odwrotnego mocowania regulatora.

 

Nie trzeba ciąć przewodów,pasują,choć łączenie będzie kłopotliwe(brak miejsca,paluch grube).

Jednak nie trzeba tego robić codziennie,więc OK.

 

Powiększę tylko otwór we wrędze i będzie super.

 

Teraz pytanie,czy jakoś wzmacniać wręgę?

Przypominam,to 4 mm sklejka balsa na wikol.

 

Regulator chcę przykleić taśmą dwustronną,by była przerwa między półką a regulatorem.

Dla lepszego chłodzenia.

 

Wcześniej zamierzam zagruntować kilkoma warstwami Caponu,Nitrolaku,

powierzchnię przyklejenia taśmy.


Bym zapomniał.

Przez jakiś czas wyświetlało mi się:

Bartek Piękoś, ale cienko i pochylone,Ktoś udaje Ciebie,czy to jakieś próby?

Opublikowano

Nic nie zmieniałem w podpisie i nicku.

Jeśli ktoś to też zauważył, jeśli nie może mam jakiegoś wirusa.

Wszyscy obok byli wyświetlani normalnie.

To było na głównej stronie.

Koło godziny 13-ej.

O jeden most za daleko.

post-14239-0-70880500-1437067132_thumb.jpg

Jak widzicie odciąłem dolne prowadzenie szyby,bo utrudniała pracę nad mocowaniem regulatora.

Dlatego boję się,a raczej wstrzymuję się,ale nie wszystko da się przewidzieć,

zwłaszcza z tak małym doświadczeniem jak moje.

Teraz na stronie modele średniej wielkości wyświetliło się:

japko,Bartek Piękoś,magilla,Nadgi,

ale Bartek Piękoś znowu jest pochylone.

To tak na marginesie.

Na stronie głównej było normalne.

 

Może awansowałeś na moderatora.

Opublikowano

To zapewne wina TV,zawsze chciałem być detektywem,zaraz po strażaku.

He,he,he.

Dobrze,że to wciąż TY.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam.

Chcąc rozmieścić elementy,za radą Sławka postanowiłem wyważyć model.

Za pomocą programu Win_schwer_pl kolegi Piotra,

pomierzyłem i program policzył.

Wyszło coś takiego:

post-14239-0-89732500-1437124137_thumb.jpg

Ktoś potrafi to zinterpretować?

Wyjaśnić mi te %(8%,16%).

Wynik 16% jest zbliżony do SC na planach p.Schier-a.

 


Wkradł się błąd:

57,1;   50,9;   94,6 dotyczą środka aerodynamicznego( w skanie tego tytułu nie ma,a liczby są).

W miejscu tych liczb powinno być:

4,6;   3,2;   5,0

Przepraszam za pomyłkę.

Opublikowano

Witam.

czytanie o środku ciężkości trochę trwa.

Muszę to wreszcie ogarnąć i zrozumieć.

Instaluję elementy tak jak powinny być zamocowane,ale o tym potem.

Przeprowadzając próby podłączenia instalacji,przy tym całkowitym napięciu silnik już nie przyspiesza.

post-14239-0-35825800-1437391109_thumb.jpg

Domyślam się,że to ustawienie regulatora,ale to nie polatam sobie zbyt długo.

Wydaje mi się,że to chyba zbyt asekuracyjne ustawienie.

Co o tym myślicie koledzy,czy można i do jakiego minimum obniżyć rozładowanie akumulatora?

(żeby nie był jednorazowy)

Pozdrawiam

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.