Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skoro masz pakiety 900mAh  to TEORETYCZNIE gdyby posiadały oznaczenie jakim prądem mogą być rozładowane- np 20C   -czyli mogą "wypluwać" 18A  (9x2)    -tego typu silniki potrzebują mniej więcej takiego natężenia czyli pakiet pracował by na granicy swojej wydolności co doprowadzi do jego zużycia (oby tylko) -będą się grzały.puchły  i szybko starcą swoją pojemność .

 

 

Pozostaje więc sprawdzić jakie masz "C" pakietu  , jake natężenie potrzebuje silnik przynajmniej według producenta  ( ostatecznie ta wartość może się zmieniać w realu- np w zależności od zastosowanego śmigła czy też gwałtowności pchania manetki gazu..:) trzeba bezpiecznie zakładać że napęd pobiera więcej niż podane jest w jego specyfikacji .

Opublikowano

Pakiety mają 20C.Rozumiem,jak fundusze pozwolą kupie większe.Jakieś sugestie. Co sądzisz o wzmocnieniu podwozia.

To jego parametry

post-14239-16543_thumb.jpg

Opublikowano

Marku przepraszam że się wtrącę ale pisz bardziej zrozumiale. Czytam Twoje posty i nie wiem o co chodzi. Za kilka godzin oglądam to samo i widzę przedytowane posty ze zdjęciami które dopiero wtedy zaczynają mieć sens...Przemyśl co chcesz napisać. Zrób dokładne zdjęcia elementu, rysunek i dopiero wtedy to opisz. 

 

Większość z nas zna parametry różowych dzwonków od emaxa. Te baterie będą za słabe bo dzięki twojemu parametrowi (20C) liczysz wartość:

20 * 0.9 = 18A. Pakiet będzie się grzał bo silnik będzie brał ok 15A.

Opublikowano

Dzięki, prosze o wyrozumiałość,dopiero zaczynam, a komputer nie jest moją mocną stroną.Moje pytania mogą być nie spójne,ale to dlatego,że wiem iż dzwonią,pytanie: w którym kościele.Dziękuje za wszystkie porady, a te krytyczne najmilej widziane. A teraz postępy:

post-14239-11468_thumb.jpg

Opublikowano

Wydaje mi się że za gęsto te żeberka. Kryć będziesz jeszcze napewno depronem 3mm więc nie ma potrzeby gęstego upakowania (dość szerokich i ciężkich) żeber styrodurowych. Co do zwichrowania o którym wcześniej pisałeś właśnie wyeliminujesz je klejąc poszycie skrzydła. Zwichrzenie które Ci się wytworzyło jest ok ale raczej wątpie aby w takim modelu miało sens. 

 

Co do podwozia to po co Ci ten kołek bukowy? Ja zastąpił bym te listwy sosnowe 10x10 jakąś sklejką np 20x3 która przeniesie siłę na większą powierzchnię.  

Napisz jeszcze jak wielki planujesz ten model? Szacujesz jakąś wagę?

 

Czy wręga silnikowa jest z balsy? Jeśli tak to słabo. Napewno przyda się zrobić w niej kilka dziur na przewody oraz na wentylację a wtedy balsowa wręga rozleci się przy pierwszy lepszym "fikołku"

Opublikowano

Witam ponownie,zmieniłem przeglądarkę,zobaczymy co z tego wyjdzie.

Gęstość żeberek,to raczej złudzenie optyczne,mają grubość 5 mm, waga w tej postaci to 62 g.Kadłub w/g zdjęć to 157 g.

Opublikowano

Tabelka jaką  pokazałeś  odnosi się do 2 typów silników z tej rodziny -musisz sprawdzić czy masz CF2822 czy CF2812 -od tego zależy dobór śmigieł z tej tabelki.

Jeśli wręgę silnikowa masz z balsy co zauważył Mateusz -to kiepsko -jeśli zmiana jej to kłopot -naklej przynajmniej wręgę ze sklejki na tę balsową .

 

Dźwigar skrzydeł z balsy -tu zdania mogą być podzielone - dla mnie słabo tym bardziej że wydaje się że model nie będzie najlżejszy i do tego jako pierwszy latający ..... , dodatkowo tylni dźwigar  dramatycznie osłabiony nacięciami na  -jak się domyślam- napęd lotek  który też ma wadę -zbyt elastyczne przekazywanie pracy serwa  (lotki będą żyć własnym życiem :) )   dodatkowo masz ograniczony ruch "drążków" mimo wcięć w dźwigarze  .

Usuń ten napęd lotek  i wstaw dwa serwa na kablu Y 

Wklej z dobrej ale nie grubej sklejki np 1-2mm  nakładki na dźwigary  w centrum plata  przynajmniej na odcinku do 4 lub 5tej wręgi skrzydła licząc od burty  kadłuba

 

https://www.alexrc.pl/old_files/users/skazoo/rwd/rwd.htm tu masz RWD 5 by Skazoo  -popularny model i na naszym forum ,też nie jest idealny (parę rzeczy bym pozmieniał np :Dźwigar skrzydła)  ale zobacz mimo to jak prosto i lekko został zaprojektowany  ,bez komplikacji i nadmiaru materiału -niemal esencja wykonywania modeli z depronu  na początek (nie wspominając o modelach  ze strony Motylastego)

Marku-możesz tam przynajmniej podpatrzeć jak rozwiązano podwozie czy inne elementy  i zaadoptować je do swojego projektu  .

Napisz jakiej to ma być wielkości .

 

A Pan Wiesław Schier  nie wiele miał  tu wspólnego.. :)

Opublikowano

cd.


Wybaczcie ,albo komp nie OK, albo przeglądarka.Skrzydło w postaci na zdjęciu to 62 gr. Kadłub z silnikiem 157 gr. Wręga silnikowa owszem balsa,ale 4 mm sklejona Patex-em z 4 szt. Dzwigary też sklejanka 1+2+2+1.Też Patex.


Zważyłem,elektroda 1,5 mm waży 5 gr. a serwo 9 gr...5+5=10, 9+9=18. Gdzie tu sens. no i w/g mnie mniej roboty.


Dziadostwo nie przesyła zdjęć,może dlatego że bez tekstu.Kolejna próba.To śmigło to coś czym chciałem się pochwalić,17 cali ,wyważone ,wykonane w/g zdjęć,do mojego przyszłego Camela.(to było na marginesie)


Zapomniałem,na pewno CF2812


Nie wiem czego używacie do budowy,ale to ze śmietnika,o którym pisałem waży tyle:


znowu ten sam błąd,załączam zdjęcie.

post-14239-0-68453000-1430240205_thumb.jpg

post-14239-0-35620800-1430240233_thumb.jpg

post-14239-0-17075300-1430240276_thumb.jpg

post-14239-0-18907400-1430240372_thumb.jpg

post-14239-0-03345600-1430241325_thumb.jpg

Opublikowano

Możesz mieć zainfekowana przeglądarkę ,instalacja innej lub nowszej nic nie zmieni, poszukaj czy nie masz w antywirusie funkcji "czyszczenie przeglądarki'

kanapka z balsy na dźwigary może coś wniesie a z tego wykonana wręga silnikowa może być po prostu za miękka  -bez naprawdę dużych podkładek  śruby mocujące silnik się niemal zapadną w balsę podczas ich zakręcania , możliwe też będzie "zluzowanie" się silnika z takiej wręgi od drgań  .

Przesącz przynajmniej otwory na śruby i okolice rzadkim CA .

 

Serwa na lotki wystarczą 5g  -czyli  razem 10g   i źle liczysz swoje rozwiązanie 10gram to druty i do tego serwo 9g czyli razem 19g!! :P

A po drugie pozbywasz się "gumowych' lotek  (wiem o czym mówię bo sam takie rozwiązanie użyłem)  gdyby lotki były bliżej -drut krótszy -to jeszcze ok  -powstał by mniej elastyczny układ.

Na dwóch serwach łatwiejsza regulacja, mechanicznie nieporównywalnie posłuszniejsze lotki ...

Oto cały sens :)

 

Oczywiście nie mówię że druciane rozwiązanie nie będzie działać -będzie po prostu mniej skuteczne

Opublikowano

Sławku,nie bierz moich odpowiedzi do Siebie,ja po prostu kocham dyskutować. Znaczy swoją  wiedzę (,jakąś tam posiadam)lubię porównywać z innymi(zwłaszcza o rzeczy niemożliwe).Uważam, że sklejka zrobiona domowym sposobem,na dobrym kleju da rade. Przekonamy się nie długo.Pozatym OK. A to co zbudowałeś, no to jak już pisałem,łaał. 


Zrobiłem na szybko zdjęcie mocowania silnika. Te gumowe lotki,o co tu chodzi.Sprzeczać będę się tylko jeśli chodzi o materiały i konstrukcje,ale nie o pilotowanie.


Przepraszam,nie doczytałem,moja wina,a raczej charakteru.Łapie z tymi lotkami,trzeba coś poradzić. Wzmocnimy i zobaczymy ile waży,a może mój styro coś wytrzyma.

post-14239-0-83462300-1430243016_thumb.jpg

Opublikowano

Jak to mówią"nie ujmując nic nikomu" sam napisałeś kwestia estetyki.Wybacz,ale myślę że mój bardziej będzie przypominał RWD-ziaka.Chyba powinienem zmienić tytuł(tylko nie wiem jak). Ja tylko chciałem zrobić coś do nauki latania,RWD5 wydawał się dobry.Czemu my mamy uczyć się na Piperkach. Przepraszam wszystkich


cd.

post-14239-0-81929000-1430247908.jpg

Opublikowano

Łał.Bartek,witaj,jestem Twoim fanem, przyszłościowy P47 projektuje w/g twoich doświadczeń z Corsairem,nie opuszczaj mnie.pisz najbardziej krytycznie jak możesz.Zawsze równam do najlepszych. Albo coś robić dobrze, albo szkoda czasu.Jeszcze jakby Motylasty coś napisał,byłbym"hepy".

Opublikowano

Skleciłem atelieu i są zdjęcia. Teraz wymiary:1.Kadłub-od czubka do końca statecznika 800 mm (po oszlifowaniu itd. nie więcej) 2.Skrzydło (tak jak widać 1070 mm,+ wykończenie, jakieś 40 mm,razem 1110 mm. 3.Cięciwa skrzydła 205 mm(zwężenia nie mierzyłem,w/g rysunku.) Koła 57 mm(przewymiarowane, ze względu na lotniska trawiaste)

post-14239-0-05633900-1430263671_thumb.jpg

post-14239-0-34973000-1430264082_thumb.jpg

post-14239-0-38987500-1430264286_thumb.jpg

post-14239-0-05288900-1430264633_thumb.jpg

post-14239-0-34579300-1430265379_thumb.jpg

post-14239-0-47172200-1430265593_thumb.jpg

Opublikowano

Marku, dziękuje za miłe słowa.

 

Rzuciła mi się w oczy jedna rzecz, ale nie jestem pewien, więc zapytam. Czy ramki oszklenia, podpierające łoże skrzydła, są w jakikolwiek sposób powiązane z podłużnicami kadłuba? Mijają się w odległości 2-3mm, ale sprawiają wrażenie, że nie są połączone, ponadto, że ramki (te pionowe słupki) są tylko na styk przyklejone do piankowych burt. Czy wpuściłeś je między te dwie warstwy pianki?

Opublikowano

Witam,ale zakłady lotnicze z powodów rodzinnych nie czynne dojutra. Dzięki za pytania, odpowiedzi jutro.Ciesze się z zainteresowania.Pozdrawiam.

 

Opublikowano

Oko Mistrza.

Dokładnie Bartku,masz racje.Docelowo planuje nakleić coś w/g planów p.Schiera, z balsy co połączy wszystkie elementy kadłuba i mocowania silnika i da równą płaszczyznę do mocowania maski komory silnikowej.Z oszklenia zrezygnowałem, wykonam z ciemnego depronu =5 mm.


Moje założenia są takie:

Im więcej elementów sztywnych jest połączonych,tym większe są zniszczenia w kolizji.

To taka strefa zgniotu.(spotykana w samochodach).

Wydaje się łatwiej naprawić wyrwane patyczki, niż połamany kadłub.(może się mylę, ale kiedyś trzeba spróbować-specjalnie tego nie zrobię.)


Kadłub w tej chwili jest w/g mnie wystarczająco sztywny na skręcanie.

Dojdzie jeszcze wręga "nr.8"( podkład 6 mm)do podtrzymania bowdenów i zamknięcie poszycia.

Po mojemu wystarczy.

To raczej lekki model i siły jakie tu występują w/g mojej oceny uciągną samolot(mam nadzieje, że nie poleci sam silnik)


Dosyć gadania czas coś pokleić.Pozdrawiam i do wieczora, jak coś będzie do pokazania.


Pytanie: czy ta ładowarka naładuje pakiet 3s, ale np.2100 mAh.


Nieostre, prąd ładowania 1000 mA

post-14239-0-08346700-1430395947_thumb.jpg

post-14239-0-36835900-1430395971_thumb.jpg

Opublikowano

Dziękuje za odpowiedz.

Planuje odsprzedać pakiety za 50% wartści (nieużywane) , w/g rachunku.

Po analizie, może z ładowarką.

Oferta będzie po spokojnym przemyśleniu. Myślę, że po wekendzie.


Dla jasności ładowarka też będzie 50%.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.