Skocz do zawartości

Ruchoma głowa pilota


Emhyrion

Rekomendowane odpowiedzi

W wielu moich modelach pilot przeszedł operację dekapitacji. Właściwie zrobiłem to wszędzie gdzie się dało odciąć głowę to ją odciąłem, wsadziłem pilotowi serwo w tyłek i podłączyłem do lotek. Lepiej mi się to sprawdza niż po podłączeniu do steru kierunku. 

 

Wielu moich kolegów uważa to za niepotrzebną fanaberię, bo przecież trakcie lotu tego nie widać. No niby nie widać. Z ziemi. Sprawa nabiera innego wymiaru po zamontowaniu kamery przed pilotem. 

 

Poniższy film obrazuje, dlaczego tak się uparłem na to okaleczanie lotników. Moim zdaniem film dzięki temu nabiera charakteru, jest ciekawszy, nawet, jeśli niby nic nowego się nie dzieje :)

 

 

Przy okazji sprawdziłem w walce to cudo:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__73015___Pan_Tilt_Camera_Mobius.html

 

Zamontowałem na klapce pokrywy pakietu (kupiłem zapasową klapkę do Multiplexa Extra 300). Podłączyłem pod dwa kanały tak, że na boki kamera patrzy "za lotkami" a w pionie "za sterem wysokości". Sterowane aktywne, wszystko dzieje się bardzo dynamicznie, coś jak poruszanie głową na skutek przeciążeń. Następnym razem jeszcze przetestuję sterowanie pasywne, czyli przełączę sterowanie pod pokrętła i będzie można filmować z prawej w dół, w lewo i do góry, albo różne inne kombinacje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Mustang jest fajny, ale nie mam takich lalek które by pasowały. Może kiedyś :)

 

Co do ruchu szczęką - wolałbym żeby oczami mrugał :) Ruchy głową w obu osiach sa możliwe, trzeba by wsadzić krzyżak i drugie serwo. Tyle, że w tych małych figurkach jakie mam (1/8-1.7) nie bardzo mi się już chciało bawić w taką miniaturyzację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co przed samolotem jest mało interesujące - ile można. A pomysł świetny i wart myśli. Spowolnienie serwa byłoby OK bo teraz zachowuje się jak Beavis :) My name is Cornholio hy, hy

Zresztą wspominam filmik pewnej niemieckiej łodzi latającej zrealizowany jeszcze przed erą action kamer - mistrzowsko.

Ostatnio sprawdzałem "przezroczystość" owiewek w swoich samolotach - już same próby były interesujące.Kadry zza kokpitu są również ciekawe. Fakt, że trzeba zadbać o odpowiednią jakość owiewki.  eeeh - nie widziałem tych linków

Ps. dobry numer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spowolnienie w tym konkretnym modelu nie bardzo działa. Extra bardzo szybko reaguje na stery i zanim pilot ruszy głową to już trzeba ciągnąć w drugą stronę. W Mustangach czy w Stuka kręcą się wolniej.

Oczywiście można filmować pilota z kamery ruchomej, tak jak obrax na przód. Nawet to zrobiłem ale w układzie "aktywnym" słabo to wyglądało. Następnym razem poćwiczę w układzie pasywnym :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.