mr.suchy Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Cześć, Chciałbym zrobić podwozie z drutu o śr. 3 mm. Mam problem z kątem prostym. Jak to zrobić żeby idealnie stykało się z kadłubem ? Chyba że źle myślę. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Raczej nie robi się gięć o tak małych promieniach. Nie wiem co to za drut ale: 1.Imadło, dobre szczypce, opcjonalnie młotek 2.Wałek który określi promień gięcia. Drut w imadło i gięcie na zimno na wałku metodą "po trochu". Jeśli można to palnik, ale tak możesz drut odpuścić i nie będzie w tym miejscu sprężysty. Masz rysunek podwozia? Na podstawie tego zdjęcia nie potrafię go sobie wyobrazić. Proste podwozie z drutu robi się zwykle trochę inaczej, nie wpuszcza się go tak w kadłub. Lepiej aby przylegało do kadłuba na większej powierzchni i było mocowane w 3 punktach. Unika się takich ostrych kątów no i zwykle oba koła są na jednym drucie co pozwala uniknąć problemów z rozjeżdżaniem się kółek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Przemek możesz zapodac jakieś zdjęcie poglądowe ? Ja chciałem wpuścić drut w dzirę i w jednym miejscu złapać do kadłuba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2015 Tutaj goście z za wielkiej wody robią proste podwozie nadające się do lekkich modeli. Możesz się na tym wzorować. To znacznie bezpieczniejsze dla kadłuba w razie zaczepienia pozwoziem o coś nieustępliwego. Chociaż jestem za takim wzorem: http://www.hobbyhangar.co.nz/misc-accessories/goldwing-sbach-50cc-carbon-landing-gear-p-7821.html Można wykonać także z 2 kawałków drutu prowadzonych tak jak krawędzie płaskownika ze zdjęcia. Dobrze się spisuje, jest sztywniejsze ale i lepiej trzyma kąty. Do niewielkich modeli ok. tyle że trzeba bardziej kombinować z mocowaniem kółek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 16 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Dzięki. Pierwsza opcja bardziej mi sie podoba ponieważ podwozie nie będzie miało tendencji do "chowania" kół pod kadłub. Więc tak to zrobię. Mam nadzieje że zmieszczę się w 25g z kołami. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Francka Opublikowano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2015 Zrób sobie giętarke do drutu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Najpierw teoria. Rozwiązanie takiego podwozia nazywa się wałek skrętny. Tyle teorii. Praktyka. Pionowa część drutu ma przylegać do wewnątrz pionowej części boku kadłuba i być zablokowana by nie mogła poruszać się przód -tył. Następnie pozioma część drutu ma przylegać do spodu kadłuba i przechodzić w skośną część. Obie golenie są prowadzone w spodniej części kadłuba równolegle jedna obok drugiej najlepiej w jakimś ceowniku ze sklejki lub twardszego drewna . Na końcach ceownik ma wycięcia pozwalające wprowadzić pionową część drutu do wnętrza kadłuba-w blokadę przyklejoną do wewnętrznej części kadłuba-tej pionowej.Te wycięcia należy wykonać z uwzględnieniem łuku gięcia by ładnie drut ułożył się w ceowniku .Praktycznie 3 -4 cm wystarczy na pionowy odcinek.Oczywiście druty są przesunięte względem siebie o średnicę. Nie ma to żadnego znaczenia dla kołowania modelu jeżeli oczywiście koła są jednakowo zbieżne(najlepiej zero zbieżności lub do 2 st "pług" w przód ).Podwozie by nie wypadło należy zablokować poprzecznymi blaszkami przykręconymi do ceownika - dobrać szerokość ceownika. Gięcie. Przy drucie 3 mm wystarczy nałożyć kawałki kątownika z aluminium na szczęki imadła by wyginający się drut mógł zagnieść aluminium i ty samym stworzy się jakiś promień a drut nie pęknie. Oczywiście im bardziej zahartowany drut tym łuk gięcia większy. 25 gr z kołami z drutu 3 mm powiadasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart07 Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Roman, nie bardzo rozumiem jak planujesz rozwiązać mocowanie w kadłubie. Może takie coś? Wówczas siły z podwozia przeniosą się na boczne ścianki kadłuba, a całość można łatwo i lekko wzmocnić. Dodatkowe zastrzały ograniczą wielokrotnie ugięcie nie dodając praktycznie masy. Promienie gięcia, w takim rozwiązaniu, w niczym nie będą przeszkadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2015 Doprecyzuję na przykładzie lewej goleni. Na prawym końcu poziomej części lewej goleni pionowo w górę 3-4 cm drutu.Ten odcinek ma być zablokowany na burcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 18 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2015 Onego czasu i budowałem model samolotu Bolkow Junior.Na podwozie wykorzystałem surówkę brzeszczota do metalu/ bez ząbków/.Po wycięciu kształtu, powierceniu otworów i po podgięciu, cały element został podgrzany i zahartowany. surówkę ciężko zdobyć ale jeśli potrzebne podwozie delikatniejsze, wystarczy odciąć nożycami ząbki z obu stron brzeszczota uzyskując pasek 1.5 cm.Podwozie było lakkie i sprężyste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi