Skocz do zawartości

Podwozie z drutu


mr.suchy

Rekomendowane odpowiedzi

Raczej nie robi się gięć o tak małych promieniach. Nie wiem co to za drut ale:

1.Imadło, dobre szczypce, opcjonalnie młotek

2.Wałek który określi promień gięcia.

Drut w imadło i gięcie na zimno na wałku metodą "po trochu".

Jeśli można to palnik, ale tak możesz drut odpuścić i nie będzie w tym miejscu sprężysty.

Masz rysunek podwozia? Na podstawie tego zdjęcia nie potrafię go sobie wyobrazić.

 

Proste podwozie z drutu robi się zwykle trochę inaczej, nie wpuszcza się go tak w kadłub.

Lepiej aby przylegało do kadłuba na większej powierzchni i było mocowane w 3 punktach.

Unika się takich ostrych kątów no i zwykle oba koła są na jednym drucie co pozwala uniknąć problemów z rozjeżdżaniem się kółek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj   goście z za wielkiej wody robią proste podwozie nadające się do lekkich modeli.

Możesz się na tym wzorować. To znacznie bezpieczniejsze dla kadłuba w razie zaczepienia pozwoziem o coś nieustępliwego.

 

Chociaż jestem za takim wzorem:

http://www.hobbyhangar.co.nz/misc-accessories/goldwing-sbach-50cc-carbon-landing-gear-p-7821.html

Można wykonać także z 2 kawałków drutu prowadzonych tak jak krawędzie płaskownika ze zdjęcia.

Dobrze się spisuje, jest sztywniejsze ale i lepiej trzyma kąty. Do niewielkich modeli ok. tyle że trzeba bardziej kombinować z mocowaniem kółek.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw teoria. 

Rozwiązanie takiego podwozia nazywa się wałek skrętny. Tyle teorii.

 

Praktyka.

Pionowa część drutu ma przylegać do wewnątrz pionowej części boku kadłuba i być zablokowana by nie mogła poruszać się przód -tył. Następnie pozioma część drutu ma przylegać do spodu kadłuba i przechodzić w skośną część.

Obie golenie są prowadzone w spodniej części kadłuba równolegle jedna obok drugiej najlepiej w jakimś ceowniku ze sklejki lub twardszego drewna . Na końcach ceownik ma wycięcia pozwalające wprowadzić pionową część drutu do wnętrza kadłuba-w blokadę przyklejoną do wewnętrznej części kadłuba-tej pionowej.Te wycięcia należy wykonać z uwzględnieniem łuku gięcia by ładnie drut ułożył się w ceowniku .Praktycznie 3 -4 cm wystarczy na pionowy odcinek.Oczywiście druty są przesunięte względem siebie o średnicę. Nie ma to żadnego znaczenia dla kołowania modelu jeżeli oczywiście koła są jednakowo zbieżne(najlepiej zero zbieżności lub do 2 st "pług" w przód ).Podwozie by nie wypadło należy zablokować poprzecznymi blaszkami przykręconymi do ceownika - dobrać szerokość ceownika.

 

Gięcie. 

Przy drucie 3 mm wystarczy nałożyć kawałki kątownika z aluminium na szczęki imadła by wyginający się drut mógł zagnieść aluminium i ty samym stworzy się jakiś promień a drut nie pęknie.

Oczywiście im bardziej zahartowany drut tym łuk gięcia większy.

 

 25 gr z kołami z drutu 3 mm powiadasz? ;)  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roman, nie bardzo rozumiem jak planujesz rozwiązać mocowanie w kadłubie. Może takie coś?

 

post-8981-0-26509200-1434524383_thumb.jpg

 

Wówczas siły z podwozia przeniosą się na boczne ścianki kadłuba, a całość można łatwo i lekko wzmocnić. 

 

Dodatkowe zastrzały ograniczą wielokrotnie ugięcie nie dodając praktycznie masy.

Promienie gięcia, w takim rozwiązaniu, w niczym nie będą przeszkadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Onego czasu i budowałem model samolotu Bolkow Junior.Na podwozie wykorzystałem surówkę brzeszczota do metalu/ bez ząbków/.Po wycięciu kształtu, powierceniu otworów i po podgięciu, cały element został podgrzany i zahartowany. surówkę ciężko zdobyć ale jeśli potrzebne podwozie delikatniejsze, wystarczy odciąć nożycami ząbki z obu stron brzeszczota  uzyskując pasek 1.5 cm.Podwozie było lakkie i sprężyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.