mike217 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Sebastian, będzie jeszcze jedno podejście, góra dostanie też pomarańcz . Te lakiery w warunkach domowych muszą schnać 3-4 dni, potem można je już szlifować- sypią się i oklejać bez uszczerbku dla nich. Polerowanie pastami wymaga utwardzania przez minimum 7 dni, chyba że wygrzejemy lakier. Wtedy ładnie się wybłyszczają i nie ciągną się. Oczywiście dodam, że przed polerowaniem trzeba takie malowanie całe zmatowić papierem wodnym 2000-2500 uprzednio moczonym w wodzie kilka godzin. Jakość papieru ma tu decydujące znaczenie, marketowe sztywne odpadają. Polecam papier Indasa Rhynowet i 3M Wetordry. To są produkty pewne, trzeba je wymoczyć w wodzie a sam model musi być czysty i mokry. Wody ma być dużo i trzeba szlifować w jednym kierunku do pełnego zmatowienia.
mike217 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Zamiast malować pisanki przy stole, pistoletem w garażu machać wolę.. Malowanie zakończyłem, niebawem model będzie poskładany. 2
mjs Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Nad czerwonym trójkątem i podwójnymi paskami dałbym czerwony romb.
mike217 Opublikowano 14 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2017 O widzisz... Największą upierdliwością malowania jest żmudne wyklejanie i maskowanie. Pomysł na to malowanie padł dziś przy kawie, od pomysłu do zdjęcia taśm minęło z 1,5 godziny ale na ten rąb nie wpadłem .
mjs Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 No, bo ja spojrzałem z dystansu. Wytnij go z papieru, umieść i oceń. Przesuń, "przezoomój", zmień kolor (?) - i maluj!
mike217 Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2017 Nie nie, już w garażu zlikwidowałem lakiernie, model podoba się właścicielowi a to chodziło .
mike217 Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2017 Model poskładałem i jutro definitywnie opuszcza moją modelarnie. Wymieniłem linkę wału bo była agonalna, tu serdecznie dziękuję kolegom od FSR za zorganizowanie takiej linki. Jest to średnica 4,76 a ja takiej nie używam. Linka jest w sam wał klejona klejem Loctite 638. Dorobiłem też zworę , której nie było a jest ona podstawowym elementem bezpieczeństwa w modelu pływającym z tak mocnym napędem elektrycznym. To by było na tyle, zanosi się, że prawdopodobnie będę budować ten sam model dla siebie ale to temat na osobną relację... Pozdrawiam Michał 1
mike217 Opublikowano 5 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2017 Model kolegi pływa i ma się dobrze. Nie jest na razie szybki ale i właściciel ma mało wspólnego z łódkami i musi dojrzeć do szybkości. https://vimeo.com/220211281 1
mike217 Opublikowano 16 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2017 Moj model ma się dobrze, pływa na pokazach gdzie robi dobrą robotę, dzieciaki ochlapane wodą są wniebowzięte . Na razie nic się nie urwało ani nie ukręciło mimo sporej mocy napędu. Na pokazy na kanale miałem założoną śrubę o małym skoku, model na niej jest bardzo zrywny, doskonale przyspiesza ale nie jest najszybszy bo i takiej potrzeby nie ma. Foto Piotr K. 1
mike217 Opublikowano 19 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2017 Kolega przyspiesza, remontowany mały Seaducer dostał 10S lipo i ożył. https://vimeo.com/222252608 2
mike217 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2017 A około 2500W w szczycie. Jest oszczędny i ma spory moment.
mike217 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2017 Regulator w małym modelu jest 180A, jest zapasu a zapasu. Do łódek tego typu mniejsze regulatory kończą zazwyczaj źle. Mam taki sam kadłub, i silnik do niego ale inny. Być może pokażę budowę tej łódki. Dodam tylko, że mam silnik 1100 obrotów i planuję zasilać go 8S2P poprzez regulator jedyny słuszny Yep 180A. 1
mjs Opublikowano 22 Czerwca 2017 Opublikowano 22 Czerwca 2017 Zapas musi być, powiadają że ok. 30 %. A jak zrozumieć ofertę takiego zestawu, gdzie silnik pobiera 73 A, a regulator... tylko 60A? http://riku.pl/towar/ztw-brushless-controls-60a-sensorless-brushless-combo-zestaw-napedowy/p/kontekst/4630/
mike217 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2017 Nie wiem, do łódek taki zestaw nie nadaje się. Silniki dedykowane do autek maja zbyt mały moment obrotowy. Trzeba pamiętać, że płynący w ślizgu model ma odmienne warunki poboru prądu niż jadące autko. Skoki poboru sa znaczne od prawie jałowego jak model wyskoczy do przeciążeniowego jak spadnie do wody. W rezultacie nasze silnki i regulatory są przeciążane od nominalnych parametrów mocno w górę. 1
mjs Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 A ten motorek: http://riku.pl/towar/ztw-brushless-controls-4p-sl-4074/p/kontekst/4630/ i jeden z tych regulatorów: https://hobbyking.com/en_us/turnigy-aquastar-160a-water-cooled-esc.html https://hobbyking.com/en_us/turnigy-marine-180a-bec-waterproof-speed-controller-with-water-cooling.html
sebka34 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Opublikowano 23 Czerwca 2017 trzeci link - Burst Current: 1080A to musi być ogień . nie wiadomo jak sie do tego odnieść
mike217 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2017 Jak najbardziej, ten silnik z tymi obrotami nada się do ślizgu. Obroty są po 4 cele li-XX do śruby od 40 do 44mm w półzanurzeniu. Regulatory oba jak najbardziej. Taki zestaw nadaje się do klasy mono 2 i pociągnie szybko model wielkości do 80 cm o wadze do 2,5 kg. Można przewidywać, że na każdą minutę pływania takim zestawem na pełnych obrotach potrzeba będzie około 1 amperogodziny. Te regulatory są już doskonale sprawdzone przez zawodników i są warte ceny. Są duże niewygodne do montażu i ciężkie ale są bardzo ok. Ja do dużych modeli osobiście upodobałem sobie Yep 180 https://hobbyking.com/en_us/hobbyking-yep-180a-hv-4-14s-marine-brushless-speed-controller-opto.html Jest to duży i ciężki kaliber ale pracuje bardzo dobrze, radzi sobie zarówno z silnikami 2 polowymi jak Lehner jak i wielopolowymi jak wszystkie chinczyki. Regulator jest ciężki do zabicia a reakcja modelu na gaz jest ostra taka jak lubię. 1
Rekomendowane odpowiedzi