Skocz do zawartości

Saito FG-14 C pierwszy start / docieranie.


idfx

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Skusiłem się w końcu na pierwszą benzynę. Proszę o wskazówki jak się przymierzyć do obsługi i w jaki sposób przeprowadzić prawidłową drogą docieranie (ilość paliwa, obroty itp.)

 

W specyfikacji jest napisane coś o spalaniu paliwa rzędu 8 ml / minutę lotu przy 9000 obrotów co uznaję za w pełni otwartą przepustnicę. Patrzę na no z przymrużeniem oka i zastanawiam się nad realnym spalaniem przy dosyć dynamicznym locie i wykonywaniu programowych akrobacji. Jeżeli ktoś ma sprawdzone informacje proszę się nimi podzielić :) :)

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek kup rozrusznik :) .

Odpalanie czterotakta ręcznie jest możliwe ale dobrze dotartego,ustawionego.Przy nowym i regulacji rączka może zaboleć ;) .

Spalaniem się nie przejmuj ,one palą naprawdę mało,tym bardziej benzyny.

Docieranie ? jest tego tyle na forum ,w F3-mie ..

Dobre stanowisko,dobre paliwo 95/olej i pyrkanie...

Przecież masz już chyba ASP czterotakt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ,przewody do benzyny,kill switch  nie musi być od razu bo możesz podłączyć na czas docierania zwykły standardowy wyłącznik

Raczej nie ma co skopać przy tym silniku,na pewno regulacja jest bardziej precyzyjna jak w żarce-czułość na ruchy/wkręcanie iglic.

Co do oleju to pewnie masz instrukcję i warto się jej trzymać,na stronie Saito jest wiele odpowiedzi na Twoje wątpliwości ale tak naprawdę poza rodzajem paliwa i zapłonem to zasady jak przy żarce ...

 

 FG 20 które posiadam chodzi ma benzynie 95 z Castrolem 2T setka na 4 litry i jakoś chodzi .

Legendarne opinie z problematyczną regulacją mnie ominęły ale silnik czasem lubi się zadławić w locie (przy figurach) i sporadycznie-raz w Radawcu :)   zgasnąć, ale ogólnie chodzi świetnie-dżwięk bajka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi :) Kill switch chcę od razu zamówić, bo model czeka na dokończenie drugiego płata i silnik. Myślę, że docierać będę już w modelu. Miał w nim siedzieć ten ASP, ale już lata w Soprano a Jitterbug został chwilowo bez napędu aż się trafiła ta perełka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że gość mówił 16x8, ale w sumie to chyba nie zaboli by obejrzeć film kolejny raz ;) Robercie a możesz jeszcze podpowiedzieć jaki kołpak powinienem zakupić ? Komplet - "talerzyk", kołpak, nakrętki, kontra i co jeszcze potrzebne ? Nie mam go niestety jeszcze w rękach i nie pomacam bo jutro wracam do UK, ale chcę mieć już wszystko co potrzeba na kolejny urlop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętkę z kontrą dostaniesz w zestawie (przynajmniej w FG 21 tak jest). Średnicę i materiał kołpaka (co za tym idzie masę) pobierz pod otwór w masce modelu i jego wyważenie. Ponieważ śmigło mocowane jest nakrętką na wale, a nie jak w większych benzynach na kilka śrub po okręgu piasty bardzo problematyczne jest używanie rozrusznika. Przy uruchamianiu mechanicznym rozrusznik daje tak duży moment na kołpak, że przesuwa się on na podstawie kołpaka najczęściej, jeśli jest metalowy, kalecząc śmigło. Uważaj przy ręcznym uruchamianiu. To czterosuw więc trzeba od właściwego położenia tłoka i dalej śmigła zacząć "machanie". W przeciwnym wypadku potrafi dotkliwie kopnąć. Gdyby nie moja spawalnicza rękawiczka (Castorama - most MARS) nie wiem jak wyglądałyby moje palce. Jak wygląda model z FG z kołpakiem lub bez możesz zobaczyć na All... na zdjęciach Funtany 125.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.