Skocz do zawartości

Saito FG-14 C pierwszy start / docieranie.


idfx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na początek kup rozrusznik :) .

Odpalanie czterotakta ręcznie jest możliwe ale dobrze dotartego,ustawionego.Przy nowym i regulacji rączka może zaboleć ;) .

Spalaniem się nie przejmuj ,one palą naprawdę mało,tym bardziej benzyny.

Docieranie ? jest tego tyle na forum ,w F3-mie ..

Dobre stanowisko,dobre paliwo 95/olej i pyrkanie...

Przecież masz już chyba ASP czterotakt.

 

Jaki olej polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze koty za płoty :)

 

Miałem mały "problem" na początku odpalania ;) Okazało się, że regulacja wysokich jest skręcona do zera. Myślałem, że domyślnie była ustawiona przez producenta na 1.5. Po ustawieniu odpalił bez jąknięcia i pokręciłem kilkanaście sekund na 1/4 gazu. Po ostygnięciu przystąpiłem do docierania według instrukcji. Wypaliłem 2 zbiorniki paliwa i dziś będę kontynuował bo mnie noc zastała. Nakręcę film z jego pracy, ale ten dźwięk jest po prostu piękny !! :)

 

F27774.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) widzę, że zabawa się dopiero zaczęła (regulacja). Mam prawidłowe obroty max. i płynne przechodzenie z min. do max. ale problemem jest natychmiastowe przejście z min. do max. - silnik czasami gaśnie .. Czeka mnie jeszcze trochę zabawy, ale nie potrafię znaleźć punktu odniesienia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia wprawy ;) W ASP (nitro) mogę jechać pokrętłem od wysokich kilka ząbków lewo / prawo i tragedii nie ma a tu wystarczy przeskoczyć jeden ząbek i całą robotę trzeba zaczynać od nowa bo praca silnika zmienia się diametralnie :) Muszę powalczyć z niskimi obrotami, ale to już w modelu za który się właśnie zabrałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te gaźniki walbro są z regóły projektowane do silników dwusówowych więc teoretycznie powinien być gaźnik od połowę mniejszego silnika :rolleyes:

Mam gaźnik od rcgf 15 więc popróbuję.W  RCGF-e miałem podobny problem z wyregulowaniem ale jakoś się udało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest napisane tłustym drukiem :

 

"To best understand the FG-14C, FG-17 and FG-21

carburetor, you need to know what it is not.
It is not a Walbro carburetor.
It is not a glow carburetor."

 

Czyli jak, bo większość mi mówi, że to jednak Walbro .. ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest napisane tłustym drukiem :

 

"To best understand the FG-14C, FG-17 and FG-21

carburetor, you need to know what it is not.

It is not a Walbro carburetor.

It is not a glow carburetor."

 

Czyli jak, bo większość mi mówi, że to jednak Walbro .. ? :)

 

I tym Kacper wyciągnął najważniejszą kwestię. M.in. dlatego tyle ludzi ma problem z poprawną pracą Saito benzynonych w mniejszym rozmiarze.

 

Ja mimo, że miałem parę motorowerów i 2 motocykle z premedytacjąna 2016 kupuję Saito Fa-125.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper,

 

moja sugestia. Jak już będziesz miał gotowy model, to odpal motor złap bepiecznie kadłub i przy asyscie odpowiedzialnej osoby manewrującej drążkiem gazu  pobujaj modelem jak tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=ZneH2iaI1Dw

Oby nie było trakich problemów...

 

U mnie na razie tak wygląda z braku laku....

 

 

post-7590-0-06415200-1438776388.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cierpliwość przed oblotem się opłaciła i po większej ilości testów naziemnych zauważyłem, że się "rozregulowuje" i od nowa muszę ustawiać iglicą prawidłową pracę. Po dłuższych oględzinach zauważyłem, że zaczął mi ciągnąć sporo powietrza co gołym okiem widać w rurce dochodzącej do gaźnika oraz słychać w pracy silnika charakterystyczne jąkanie.

 

Przyczyny mogą być trzy :

 

Pośpiech. (Wyeliminowane bo oblot pozostawiony do następnego urlopu).

 

Zbyt mała średnica zewnętrzna rureczki w korku zbiornika - przewód paliwowy wchodzi ze zbyt małym oporem. (Do poprawy).

 

Zbyt sztywne przewody paliwowe. Taki sam łączy filcowy ssak z rurką w korku zbiornika w efekcie czego smok nie do końca opada na dno (w orientacji poziomej zbiornika) a wisi nad nim około 1 cm. W mojej wyobraźni pojawia się scenariusz dyndania tej rurki ze ssakiem to na dół to na górę (od wibracji) i zbyt częste zasysanie powietrza zamiast paliwa. (Przewód łączący smoka z rurką w korku do wymiany.).

 

Teraz pytanie .... :) Gdzie mogę zakupić dobry super elastyczny i niekoniecznie najtańszy przewód paliwowy ? Obecny mam zakupiony ten :

 

http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46_514&products_id=14020

 

Już wiem, że się nie nadaje. 

 

Poszukuję "lepsiejszego" i w zasadzie to średnica wewnętrzna może być nawet mniejsza rzędu około 2.5 mm bo ten jest zbyt luźny na rurkach w korku oraz króćcu gaźnika. Dobrze jednak jak trafię i 3 mm, ale elastyczny na wypadek jak 2.5 okaże się zbyt ciasny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.