okruszek Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Witam. Sam kiedyś posiadałem MDS 61 w swoim FunFly 1600mm i model latał jak oszalały. Nie było zawisów na śmigle, ale popier..... aż miło. Ciężko było silnik wyregulować, odnośnie przejścia, i trzeba było iść na kompromis, albo niskie obroty, albo wysokie. Silnik pracował z tłumikiem od GMS 15cc, i robił furorę w powietrzu, ćwiek niesamowity ;] Bardzo milo wspominam model wraz z silnikiem ;] Jeśli ktoś twierdzi ze silnik MDS to badziewie, to albo ma mała wiedzę o silnikach Nitro, ale niech zakupi sobie napęd elektryczny ;] https://www.youtube.com/watch?v=gYmtewrV8Pc&t=37s
merlin71 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 a dlaczego odpalałeś w prawo a nie normalnie? albo filmik jest odwrócony w lustrze, albo co??? czy ten silnik był jakiś lewoobrotowy?
Paweł Prauss Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Irek ja widzę, że silnik chodzi w "normalną" stronę - odwrotnie do kierunku ruchu wskazówek zegara...
okruszek Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Silnik chodzi normalnie. Odpalanie w druga strone jest to normalna metoda odpalania Tak mi zostalo przekazane i potwierdzam ta metode Duzo lepiej mi sie odpala w ten sposob silniki zarowe Silnik odpalasz w przeciwnym kierunku. On w ulamku sekundy przeskakuje i pracuje juz normalnie. Tak samo jest jak odpalisz silnik i zlapie zle obroty to co robisz Zatykasz rure wydechowa az sie przydlawi i w ulamku sekundy dostaje juz normalnych obrotow. Za to kocham zarowki ze nie sa dla idi.... (bez obrazy) oraz ze ucza cierpliwosci i poglebiania wiedzy. I za to ze jak wpadniesz w rutyne przy odpalaniu to dostaniesz po lapach
merlin71 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Tak, tak, słyszałem i wiem wszystko, o czym napisałeś, tylko z tym odpalaniem w drugą stronę to jakoś mi dziwne. Ja tam wolę nie cudować i zawsze odpalam w tę stronę jak normalnie silnik powinien pracować. Raz kiedyś chyba tylko zdarzyło mi się że silnik zaskoczył w przeciwną stronę ale od razu zgasiłem. Takie przeskoki myślę że nie są zbyt dobre dla silnika i wydaje mi się że na przykład śmigło może się wyluzować, co bezpieczne nie jest. Chyba że się dokręca aż soki puści... Filmik obejrzałem raz i zdziwiło mnie że odpalając ręcznie przerzucasz w drugą stronę...
okruszek Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Jak odpalałem ręcznie, jeszcze nigdy się nie zdarzyło się aby śmigło się luzowała, odkręcało, itp. Czy dla silnika zdrowe odpalanie w drugą stronę, hmm to są ułamki sekund a więc wątpię. Tak czy inaczej bardzo fajnie wspominam ten motorek ;]
.bercik. Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Też tak odpalałem motorki kręcąc kołpaczkiem w prawo , można tak odpalić silniki żarowe i muszą być lekko przelane w czasie rozruchu. Niestety nie można w ten sposób odpalić benzyniaka czy diesla pozdrawiam roman
radziu45 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Kiedyś w latach 90 latałem na tych silnikach nie są złe ale gażniki trzeba wywalić i założyć od webry wtedy nie ma żadnych problemów z regulacją a co do radugi to jest słabsza od MDS . Jak by ktoś chciał to mam nie używaną rurę od MDS
ahaweto Opublikowano 30 Grudnia 2016 Opublikowano 30 Grudnia 2016 Darek obejrzyj ten film. To "siódemka" ale może coś będzie przydatne.
.bercik. Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 W RADUDZE 7 podstawowym problemem były drgania silnika spowodowane złym wyważeniem układu tłok - korbowód - wał korbowy . Przeciwwaga na wale nie kompensowała dużego ciężaru tłoka i korbowodu dlatego na filmiku pokazane jest jak odciążyć tłok szlifując jego "niepotrzebną" część . Można jeszcze wyfrezować wewnątrz tłoka zbędne ilości materiału (nie pokazane na filmiku) . Drugim mankamentem był wyciek paliwa z pod piasty , na filmiku widać jak zrobić rowek na wale i rowek do kanału dolotowego (o czym wcześniej pisałem) . Pamiętam że kiedyś można było zdobyć w Polsce zestaw ABC do tego silnika , silnik miał minimalne drgania z aluminiowym tłokiem , nie wspomnę o wzroście osiągów (kiedyś latałem na takim motorku w F2B) . pozdrawiam i życzę do siego roku roman .
.bercik. Opublikowano 1 Stycznia 2017 Opublikowano 1 Stycznia 2017 Darku - ja tego filmu nie tłumaczyłem , mój opis wynika z moich doświadczeń powiązanych z filmikiem który zasugerował nam Adam "ahaweto" . Nawiasem mówiąc jestem pełen podziwu do autora tego i innych filmików które wyprodukował . Polecam obejrzeć całą serią . W garażowym warsztacie przerabia motorki produkcji CCCP a potem je testuje przed garażem w temperaturze -6 C :D pozdrawiam roman https://www.youtube.com/channel/UCb9_Bhv37NXN1m8Bmrm9x9w
silesia_system Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 U mnie ten motorek z rurą od webry najlepiej się sprawował się na 11x8 APC.
radziu45 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Rurka czekała na Darka 25 lat orginał ZSRR
f-150 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Opublikowano 20 Grudnia 2018 Mam dwa takie MDS 40 jeden dotarty a drugi nówka.Na jakim śmigle latałeś?
Rekomendowane odpowiedzi