olo Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Popieram radę Michała w sprawie odsunięcia odbiornika od zapłonu. Nigdy takiego układu nie miałem zawsze odbiornik jak najdalej od zapłonu i zawsze osobne zasilanie. To że teraz na ziemi nie masz zakłóceń nie znaczy że w locie będzie to samo. Będziesz miał w końcu okazję coś w tym modelu ZBUDOWAĆ tzn.półeczkę na odbiornik z lewej strony przed serwami. 2
idfx Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Obaj macie rację, ale odbiornik już odsunięty tak jak pisalem upiety był na "tentychczas" by złapać neutrum serw. Poprawilem jednak mocowanie pakietu od zapłonu oraz zapłonu. Do zapłonu mam oczywiście oddzielny pakiet 900 mAh. Muszę jutro dopracować mocowanie maski bo po odpaleniu silnika w modelu zgubilem od wibracji jeden wkręt, mimo że ciasno wchodził w drewno
idfx Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Oblotu dziś nie będzie Nie dostałem zgody na skorzystanie z lotniska. Loty zawieszone ze względu na panująca suszę.
mr.suchy Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Cześć, Folie na wysokości będziesz poprawiał ?
idfx Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Nie będę, nie mam tyle cierpliwości Spód i tak musiałem wymienić cały, ale nie na wiele się zdało. Elementy statecznika są szorstkie i źle obrobione, folia się tego nie trzyma. Pod tym względem lipa i to na pewno ostatni model od Seagulla pomimo, że bardzo mi się spodobał ..
M.Ch. Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Nie będę, nie mam tyle cierpliwości Spód i tak musiałem wymienić cały, ale nie na wiele się zdało. Elementy statecznika są szorstkie i źle obrobione, folia się tego nie trzyma. Pod tym względem lipa i to na pewno ostatni model od Seagulla pomimo, że bardzo mi się spodobał .. BALSALOC. Używałem - REWELACJA!!! http://www.cheshiremodels.co.uk/acatalog/Covering_Materials.html https://freeflight.org/DigestOnline/TechLibrary/CoveringWithBalsalocGlue.pdf
idfx Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Pomyślę nad tym Okazało się, że mam padnięty pakiet eneloopa (nówka) ... wchodzi w niego i wychodzi średnio 270 mAh. Spadek napięcia na w pełni naładowanym jest na tyle duży, że orczyki serw w ręku mogę trzymać i serwa nie mają siły ich ruszyć mimo pełnego "naładowania" a aparatura wrzeszczy A1 stan krytyczny. Zauważyłem to przypadkiem jak w trakcie pracy silnika orczyk od serwa gazu lata około 30 stopni w jedną i w drugą stronę a obroty szaleją. Pierwsza myśl ... zajeb....ste wibracje i serwo nie daje rady a po wyłączeniu silnika okazało się w czym problem. Serwo nie miało siły trzymać ustalonego wychylenia. Kiepsko ... dobrze, że dziś jednak nie doszło do oblotu.
olo Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Może wysiadło jedno ogniwo jak je znajdziesz,wyrzucisz to na czterech może czymś jeszcze polatasz albo dokupisz nowe.
idfx Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Może wysiadło jedno ogniwo jak je znajdziesz,wyrzucisz to na czterech może czymś jeszcze polatasz albo dokupisz nowe. Chyba będę musiał ten zareklamowac. Mam identyczne w innych modelach i spisuja się na medal a ten ewidentnie jest wadliwy. Nie chce wbijać żadnych szpilek do pomiarów itp. i jutro po trzecim rozładowaniu / naladowaniu jak się nic nie zmieni to musi wrócić. Szkoda bo w niedziele koniec urlopu a tu taka pierdola wyszla
samolocik Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Przełóż z innego model na czas oblotu i po zmartwieniu
Marcin K. Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Nie będę, nie mam tyle cierpliwości Spód i tak musiałem wymienić cały, ale nie na wiele się zdało. Elementy statecznika są szorstkie i źle obrobione, folia się tego nie trzyma. Pod tym względem lipa i to na pewno ostatni model od Seagulla pomimo, że bardzo mi się spodobał ..Kupiłem od z Seagulla Dual Ace(niedługo o nim w odpowiednim wątku), nie m żadnych zastrzezen co do foli. Wszędzie dobrze naciagnieta, brak babli. Nie trzeba nic ruszac. Jedyne co jest do rzeźby to laminatowe owiewki silników. Są dwuczęściowe i kiepsko się składają.A i jeszcze jedno, zawiasy wkleiles?
idfx Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Przełóż z innego model na czas oblotu i po zmartwieniu Nie pomyślałem Wstrzymywałem się z przekładką w nadziei na deszcz, ale susza dalej i lotnisko wyłączone z użytku modelarzy. Jutro wracam do UK i oblot muszę zostawić na koniec miesiąca. Kupiłem od z Seagulla Dual Ace(niedługo o nim w odpowiednim wątku), nie m żadnych zastrzezen co do foli. Wszędzie dobrze naciagnieta, brak babli. Nie trzeba nic ruszac. Jedyne co jest do rzeźby to laminatowe owiewki silników. Są dwuczęściowe i kiepsko się składają. A i jeszcze jedno, zawiasy wkleiles? W niektórych miejscach mi się marszczy liniowo, ale zauważyłem, że na grzbiecie kadłuba pojawiają się podłużne bąble, które po schłodzeniu jednak znikają. Na końcówce jednego płata mam jednak takiego dziada (chyba przegrzane bo aż balsa wyłazi). Tak - wklejałem zawiasy i nie zapomnij o tym, bo są tylko wciśnięte. NIE SĄ wciśnięte "po równo" na każdą stronę. Trzeba je wyciągnąć, przebić w połowie np. szpilką i wtedy wejdą po równo w każdy element. Po wyciągnięciu szpilek można kleić. (Jeżeli masz te same - "samowsiąkliwe" dla kleju).
Marcin K. Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Tak, mam te same. Zajmę się tym na samym początku budowy. Czekam tylko na silniki. Powodzenia przy oblocie!
mr.suchy Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 W niektórych miejscach mi się marszczy liniowo, ale zauważyłem, że na grzbiecie kadłuba pojawiają się podłużne bąble, które po schłodzeniu jednak znikają. Jak po schłodzeniu ??
idfx Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Jak postoi w nocy pod zadaszeniem, ale na otwartym powietrzu a nie +34 w cieniu
DARIUS1 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Taka folia, oracover tak robi mam pittsa z goold winga i też tak robi opalarka przed sezonem zgrubsza załatwia sprawę ale bomble na słońcu i tak się pojawiają a folia z hk bez problemowa i tania
idfx Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Jakie macie patenty na solidne przykręcenie maski silnika ? Przy pierwszych próbach z silnikiem wykręciła się jedna ze śrub. Nie zdziwiłem się specjalnie i wkręciłem ją z małą pomocą kleju. W celu wymiany śmigła na inne oraz ułatwienia regulacji silnika musiałem zdjąć maskę i okazało się, że wszystkie 3 otwory się wyrobiły i nic dziwnego .... wchodziły wyłącznie w balsę o grubości 1.5 max 2 mm. Od spodu jest ok bo wchodzą w grubą sklejkę. Jakoś nie widzę teraz przykręcenia maski w te same otwory a nawiercać nowe w innych miejscach yhh wiadomo jak będzie wyglądać. Nie ma tam żadnego "twardego" miejsca. Jedyna sklejka i to gruba to firewall a reszta to cienka balsa. Nie mam się też jak dobrać "pod" otwory czyli od wewnątrz kadłuba, chyba że inaczej się nie da to pokombinuję a potem wkleję wzmocnienia w miejsce usuniętych by się tam dostać. Pomyślałem tam podkleić jakieś sklejkowe kawałeczki, ale tylko w jednym miejscu sklejka będzie przylegać do płaszczyzny balsy a w dwóch pozostałych już nie bo to obły kształt. Na upartego mogę wyszlifować takie obłe kawałki i zgodnie z promieniem wkleić, ale nie wiem czy dobrą drogą zmierzam ... Poproszę o podpowiedzi bo obecne mocowanie kabiny niczego dobrego nie zapowiada.
Rekomendowane odpowiedzi