Oko 007 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Witam wszystkich. Od dłuższego czasu nosze się z zamiarem zakupu szybowca tylko i wyłącznie termicznego. Przez ten długi czas szukania niestety nic nie znalazłem na forum o modelach które mnie najbardziej ciekawią. Cirrus F5J Reichard Modelsport Mandarin F5J Reichard Modelsport Oba te modele są dostępne w polskich sklepach, tylko teraz pytanie który wybrać bo oba są podobne a jednak różnią się usterzeniem, profilem płata i rozpiętością. Dodam że różnica ceny niestanowi problemu bo 200 zł jestem w stanie dołożyć bez namysłu. A może ktoś zaangażowany bardziej w temat podsunie nowe propozycję, podparte własnymi doświadczeniami ? czekam na wasze wypowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Jak do rekreacji to sprzedaję mojego Bird of Time 3m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Logika jest taka, że za niewielkie pieniądze może spróbować. No offence. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Pawle, kolega raczej nie zamierza latać zawodniczo. Przepraszam za wcinkę, jeśli poczułeś się urażony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Hmm...komuś cos sie poplątało...ale to jakby standard Tomku, ja bym przeszukal jednak zagraniczne fora. Widze ze nastawiasz sie na model semiprofi, wiec tu nie widze szans na rozsądne odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Model nie będzie służył do startu w zawodach tylko do lotów w słabych warunkach termicznych, lotów tylko i wyłącznie rekreacyjnych . TeBe kadłub wolał bym raczej laminatowy a skrzydło z rdzeniem styro lub coś ciut bardzie wytrzymalsze niż konstrukcja. Może inaczej czy koś z was jest mi wstanie naświetlić czym konkretnym (odczuwalnym w locie ) różnią się profile skrzydeł obu modeli ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2015 NH F3J = profil z serii CRD, zapewne jakaś wariacja nt któregos profilu Habego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Wybór podjęty Mandarin już leci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamillo Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 a zrobił by pan fotorelacje ze składania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Nie pan tylko Tomek zrobię tylko na nią trzeba będzie chwilę poczekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamillo Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2015 nic nie szkodzi ważne żeby była Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Witam wszystkich po krótkiej przerwie. Mandarin 2,0 porządnie zapakowany dotarł do nabywcy . Pod spodem zamieszczę informacje o wadze modelu i kilka fotek. Waga poszczególnych elementów Kadłub-122 Belka ogonowa-40 Prawa część skrzydła-524 Lewa część skrzydła-530 Kabinka-9 Statecznik poziomy obie połowy po-12 Statecznik pionowy-26 Ster kierunku-7 Pozostała galanteria-90 Po zsumowaniu daje to 1372 g pustego modelu Witam wszystkich po krótkiej przerwie. Mandarin 2,0 porządnie zapakowany dotarł do nabywcy . Pod spodem zamieszczę informacje o wadze modelu i kilka fotek. Waga poszczególnych elementów Kadłub-122 Belka ogonowa-40 Prawa część skrzydła-524 Lewa część skrzydła-530 Kabinka-9 Statecznik poziomy obie połowy po-12 Statecznik pionowy-26 Ster kierunku-7 Pozostała galanteria-90 Po zsumowaniu daje to 1372 g pustego modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Pogratulować, wyglada na bardzo delikatne i wiotkie Jak jest w rzeczywistości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Benon_ZN Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Young sorki że zapytań tutaj ale jak twój ideał ?ulotniony? Mandarin piękny też się kiedyś na niego czailem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamillo Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Piękny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Pogratulować, wyglada na bardzo delikatne i wiotkie Jak jest w rzeczywistości? Najdelikatniejszymi elementami tego modelu są bez wątpienia stateczniki i belka ogonowa. Natomiast kadłub i skrzydło wydaje się być sztywniejsze i bardziej wytrzymałe niż w proximie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Przyzwoity model, będziesz z niego bardzo zadowolony ! Miałeś z nim do czynienia ?? czy może ktoś ze znajomych ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektromar Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 No niestety ,egzemplarz który dotarł do mnie nie był wysokiej jakości. Miesiąc wcześniej zakupiłem również model z firmy Topmodel i nie ma porównania . To była czysta przyjemność składania ,wszystko pasowało jak ulał,no niestety w przypadku mandarina już tak nie było i musiałem się sporo napracować i nakombinować żeby go sklecić do kupy. Rura jest taka wiotka jak wygląda i musiałem ją wzmocnić. pozdrawiam Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2015 Czytalem niedawno na jednym z francuskich forow o tym modelu. Tez niektorzy narzekali na nie do konca spasowane elementy, dziwne rozwiazania napedu sterow, gietka rure itp. Ogolnie, ze nie sklada sie jak klocki lego i trzeba troche pokombinowac. Zestaw byl modyfikowany, wiec jest szansa, ze pozniejsze kity wypuszczali lepsze. Opinie o wlasnosciach lotnych bardzo pozytywne. edit: link http://www.modelisme.com/forum/aero-planeurs/193039-mandarin-de-reichard.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2015 Rurka jest faktycznie bardzo wiotka tak jak ster wysokości i kierunku. A sam napęd powierzchni sterowych ma się odbywać za pomocą linek które psuje ustawić tak by nie ocierały o siebie, a biorąc pod uwagę rozmiary belki ogonowej to trzeba będzie się z tym trochę namęczyć. Zaś sama półka serw mogła by być wyższa. Wtedy linki napędu sterów wychodziły by na środku rury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi