tomek.ekk Opublikowano 13 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 No właśnie obstawiałem, że świeczka się za licho żarzy... Rozumiem, że świeca powinna mieć napięcie zasilające 1,4V? Czy mogę wykorzystać jakiś zasilacz sieciowy np 12V i dodać odpowiednią ilość rezystorów aby osiągnąć 1,4V? Chodzi mi obecnie o odpalenie silnika przy domu do dotarcia więc nie istnieje problem mobilności żarzenia. Ewentualnie jakie inne rozwiązanie byście polecili poza wiadomo - panelem albo gotowym żarnikiem z dużym akumulatorkiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkozi Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Napięcie na świecy powinno wynosić tak jak mówisz około 1,4V, ale najważniejszy jest tutaj odpowiedni prąd, który powinien wynosić około 3-3,5A - wtedy silniczek odpala doskonale (pojedyncze ogniwa podobno są zbyt mało wydajne prądowo - tak zasugerował ktoś w innym wątku). Nie podpowiem Ci niestety jak przerobić zasilacz, aby dawał odpowiedni prąd i napięcie bo elektryk ze mnie kiepski, ale raczej bez polutowania odpowiedniego układu nic tutaj nie zdziałasz. Jeżeli nie chcesz kupić panelu to pozostaje kombinować z odpowiednio wydajnymi prądowo ogniwami, ale tutaj musi wypowiedzieć się ktoś bardziej doświadczony w tej materii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 13 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Czyli najprościej zwiększyć ich ilość... Czy te 1,2V z takich akumulatorków jest wtedy wystarczające? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkozi Opublikowano 13 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2015 Napięcie będzie ok. Spójrz tutaj: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/15317-wicherek-25-rc/page-6 kolega odpalał silnik z połączonych baterii R20 i takie bym sugerował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 Napisalem przeciez wyraznie zebys polaczyl 2 lub 3 (lub wiecej) paluszki rownolegle bo 3A z jednego "niemarkowego" to troche duzo. Opcjonalne sa wlasnie wieksze baterie o wiekszej wydajnosci pradowej jak R20. Nastepny poziom to akku PB 2V (z maly rezystorkiem co by zejsc te 0.5V), a potem juz panel lub takie cos: http://www.dx.com/p/upgraded-electronic-glow-plug-starter-igniter-for-nitro-r-c-car-boat-helicopter-blue-silver-189065#.VfaNlBHtlBc (zasilane z 12V) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 14 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 Niestety 4 akumulatorki AA 2500mAh również nie podołały - zbyt szybko napięcie spada na nich... Powiedzcie, czy jakiś np dzielnik napięcia wykonany na rezystorach dałby radę zasilić świecę z akumulatora 12V? Bo zakup panelu to dla mnie ostateczność... A może gdzieś są jakieś schematy takiego żarnika do świec? Aby możnabyło sobie coś takiego samemu zbudować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 14 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2015 Jeśli cztery akku AA 2500mAh nie podołały to oznacza, że żadne źródło napięcia nie podoła. Po prostu zalewasz silnik zbyt bogatą mieszanką, świeca jest cały czas mokra od paliwa i nie nagrzewa się a to oznacza jej bardzo małą oporność i w konsekwencji zabijanie źródła energii. Zakręć igłę dopływu paliwa, osusz wnętrze silnika, odkręć igłę pół obrotu, zasil świecę i sprawdź co się będzie działo. I nie wierz w jakieś ustawienia fabryczne. Każdy ustawia tak, jak wymaga dany egzemplarz silnika. Przy zbyt małej dawce paliwa silnik będzie zaskakiwał i gasł ale będzie to powtarzalne. W takim wypadku należy zwiększać powoli dopływ paliwa aż silnik zaskoczy na dłużej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Buduje sobie żarnik na sterowanym układzie LM338. Dam znać jak się spisuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkozi Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Daj znać i jak będzie ładnie trybić to podaj koszt budowy ;-) Wysłane z mojego E2105 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Jak przekroczy koszt tego z poniższego linku to już się nie opłaci zabawa. Bardzo dobry panel z automatyczną regulacją prądu świecy. Może być zasilony z LiPo 3s. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__48083__Turnigy_Mini_Power_Panel_12v_With_Auto_Glow_Driver_EU_Warehouse_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Koszt wszystkich elementów potrzebnych do budowy nie przekroczy 10 zł. Scalaka wysteruje opornikami na 1,4V stabilnego napięcia. Max prąd jaki daje scalak, to 5A. Myślę, że świeca będzie się porzadnie żarzyć. Dam znać jak zbuduje i przetestuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkozi Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Kombinuj tylko świeczki nie upal ;-) Wysłane z mojego E2105 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 - Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Odpalam tak jak zalecają w instrukcjach... Ustawienie igły wysokich na 2,5 obrotu, a wolnych na 3. Przed odpaleniem przepustnica otwarta, zatykam wlot powietrza, kręcę aż paliwo podejdzie do gaźnika (zaleje cały wężyk). Nastepnie przepustnica na 1/4, podłaczam żarzenie i próbuje odpalić... Czy może procedura ta wygląda inaczej...? Dodam, że dziś jeszcze spróbowałem z 8 akumulatorkami AA i silnik wykazywał większe chęci odpalenia. Kilkukrotnie sam wykonał kilkanaście odbrotów po czym gasł - nie było tego przy 4 akumulatorkach - więc chyba jednak źródło zailające ma znaczenie... Co do grzania LM338, to są przecież radiatorki, a nawet gdyby, to w rękach tego trzymał nie będę i grzanie będzie działało tylko przez kilka senkund więc chyba nie będzie problemu. Faktem jednak jest to, że po kilkunastu próbach odpalenia z tłumika wylewam dość sporo paliwka - jeszcze kilka dni prób i samymi próbami odpalenia dotrę silnik Czyli co? Źle podają w instrukcjach ustawienie iglic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Ile masz paliwa w zbiorniku ? Czy przypadkiem nie tankujesz z wężykiem podłączonym do tłumika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Paliwo tankowałem dopiero raz... Wlałem 100ml i praktycznie mam pewnie jeszcze około 90ml. W wężyku tłumik -> zbiornik nigdy nie było paliwa - obserwuję to na bieżąco podczas prób odpalania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Odpalam tak jak zalecają w instrukcjach... Ustawienie igły wysokich na 2,5 obrotu, a wolnych na 3. W jakiej instrukcji to wyczytałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek.ekk Opublikowano 15 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Np. w instrukcji dotyczącej docierania silników ASP i Magnum typu ABC od Nastika. http://www.nastik.pl/manual/ASP_Magnum_instrukcja.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Już Ci koledzy pisali, że co silnik to inaczej ten punkt wypada i instrukcją się można podetrzeć. Przerabiałem to z Saito. W instrukcji jak byk napisane 1.5 do 2 obrotów iglicy a w takiej pozycji ma zbyt bogatą mieszankę i prawidłowo chodzi dopiero przy 0.5 do 0.7 obrotu a to aż podwójna różnica do tego co instrukcja mówi. Podejrzewam, że go zalewasz tak jak Ci Andrzej napisał. Przykręć iglicę i próbuj ponownie, ale nie gazuj od razu na maksa tylko spróbuj doprowadzić do odpalenia i w miarę stabilnej pracy. Potem wykręcaj iglicę na nieco większym gazie i na słuch wyczuwaj czy się nie zalewa. Na pełnym gazie już potem wszystko wyczujesz. Ciężko telepatycznie podpowiedzieć, ale za bardzo się według mnie skoncentrowałeś na żarzeniu. Mój ASP 61 odpalałem takim czymś bez zająknięcia. http://www.marvio-rc.pl/klips-uniwersalny-dlugi-z-akumulatorem-2000-ma,3,53,2386 Normalnie odpalam z panelu, ale już ręka bolała od dźwigania skrzynki i zapożyczyłem to urządzonko od kolegi. EDIT: Jak już odpali to zostaw żarzenie na minutę czy dwie i nic nie reguluj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 15 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2015 Tak myślałem.Gdybyś przeczytał oryginalną którą masz w pudełku to wiedział byś że igła wysokich max 2 obroty,a niskich 1 3/4.A i tak gwarantuję że będzie mocno przylany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi