Skocz do zawartości

po naprawie źle lata...


latacz

Rekomendowane odpowiedzi

Kacper, wyciągnąłeś to pytanie z ust Wcześniej chciałem zapytać Witka czy się podzieli  parametrami tego silnika, Wykonał bym go, bo praktycznie mam wszystko co potrzeba do jego wykonania łącznie z neodymami N50.Ze zdjęcia tego modelu widzę że jest to zwykły silnik od cd roma.Dużo mi nie trzeba, tylko średnica statora, ilość zębów, grubość drutu, ile zwoi  na ząb i w jakiej konfiguracji nawinięty.Interesuje mnie ten silnik bo takich efektów  mocy nie uzyskałem na żadnym z moich silników.Na stronach Alexa podają, że regulatory fabryczne nie lubią specjalnie samoróbek.

Witku zrób jakieś zdjęcie modelu z bliska i może filmik jak lata, chociaż wiem jak to jest z tymi nagrywaniami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idfx -lubisz docinać...

    latałem kilkunastoma modelami na kiludziesieciu silnikach

-a, że lubię ten konkretny modelik -to i używam 15 lat. jedyny model którym można prawie bezkarnie walić w glebę -fajny w locie, łatwy w transporcie, kretoodporny... to latam tym samym na tym samym wsrod innych... pozdrawiam.

 

Mayster8405

-materiał wyjdzie drożej niż silnik fabryczny i kilka dni poświecic trzeba na wykonanie.

i dość trudno. o ile wiem tylko kilka kilkanascie osób w Polsce uzyskuje podobne osiagi silniczków...

choć ten silnik jeszcze nie jest extremalny.

 

 

silniczek 28mm x 8mm -26 lu 27g  -dane na 3s 

śmigło gws9x5  prąd 12A   ciąg ponad 650g. -na ziemi dopuszczalne (sprawdzone) do 2 minut pełnej mocy -w locie ma lepsze chłodzenie.

przy dobrym świeżo naładowanym pakiecie prąd chwilowo sięga 14A a ciąg 700g -jednak przyrost ciagu już mały a prądu spory. czasem startuję na pełnej mocy -częściej na 70-90 % -co wystarcza do złapanie wysokosci 50m w kilka sekund... potem odpuszczam gaz.

    na pakiecie 3s i śmigle 9x5 silnik jest mocno obciązony i dość kaprysny co do doboru regla. Na mniejszym śmigle lub na 2s jest bardziej tolerancyjny.

 

Na pakiecie 3s 1000mAh 35c lot metrowego modelu "patyczak" 300g  przy bezwietrznej pogodzie 22minuty.

lot przy dość silnym wietrze -8minut

 

 

 

stator 9zebów fi 24 grubość 5,5mm zęby dość grube w miejscu gdzie się nawija.

średnio nadaje sie materiał z 1 na 5 cd. cieńsze zeby statora nie pozwalają osiągać takich mocy

stator izolowany na gorąco 2 warstwy żywicy distal.

 

drut -w podwójnej emali atestowany ponad 200*C prawdopodobnie 12zwoji (nie pamietam a stare notatki trudno bedzie znaleźć ) średnica albo 0,45 albo 0,5. (nie bede odwijał uzwojeń i mierzył).

układ uzwojeń ABC.

 

rotor zewnętrznie średnica 28mm i chyba 8 mm grubości. (nie mam silnika przed sobą)

magnesy 12szt odporne na temp 120* lub 150*C

zamawiane na wymiar 5x7x1,4mm prawdopodobnie N48H  ewentualnie N45H lub N40SH.

  zwykłe N50 się nie nadają -zostaną przegrzane w pierwszym locie -temp uzwojeń po "ostrzejszym lataniu" przekracza 100*C

 

 

mała szczelina magnetyczna około 0,3mm

 

zasada -2x większa szczelina =4x gorsze osiągi.  jednak 2x mniejsza szczelina -wymaga 10x dokładniejszego wykonania.

 

dobre osiągi =mała szczelina + idealna precyzja i symetria +drut odporny na wys temperturę + magnesy odporne na wys temperaturę.

silna "kompresja"

 

taki mały silnik  przy takich mocach sie grzeje -i musi to wytrzymać.

 

jutro pojutrze postaram się zrobić zdjęcia silnika. także jeszcze nienawiniętego.

 

flm z lotu  -mały model -latam dość wysoko -trudno będzie złapać w kadr komórką czy zwyklym aparatem to kropeczka wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Idfx -lubisz docinać..."

 

Jedni lubią fantazjować inni docinać ...

 

"latałem kilkunastoma modelami na kiludziesieciu silnikach"

 

.. to już wiemy, to że latasz w trakcie tornada tym ulubionym ultralekkim również.

 

"-a, że lubię ten konkretny modelik -to i używam 15 lat"

 

chwała Ci za to, bo wielu z nas lubi swój modelik (żonę, dziewczynę) nawet dłużej, ale używać już nie chce ..

 

"o ile wiem tylko kilka kilkanascie osób w Polsce uzyskuje podobne osiagi silniczków..."

 

no to gdzie to Twoje cudo można w końcu zakupić bo nie odpowiedziałeś, ale pamiętam, że jako jedyny używasz mega drogich japońskich pakietów, w których 25C to nawet 30 a nie połowa tego co producent pisze i my używamy.

 

"śmigło gws9x5  prąd 12A   ciąg ponad 650g"

 

coś mi to pachnie standardowym dziadowskim emaxem.

 

"drut -w podwójnej emali atestowany ponad 200*C prawdopodobnie 12zwoji (nie pamietam a stare notatki trudno bedzie znaleźć ) średnica albo 0,45 albo 0,5. (nie bede odwijał uzwojeń i mierzył)."

 

Tu zamiast coś napisać napiszę ........................................

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witek , dziękuję za................ odpowiedz dotyczących danych silnika.Resztę wiem z przykładowych stron

http://www.flyelectric.ukgateway.net/cdrom.htm

https://www.alexrc.pl/viewforum.php?f=2

Wychodzi na to że mamy te same silniczki w takim samym układzie z tym że moje nawijane były drutem 0.4m/m i 14 zwoi na ząbek.Być może 5setek lub 1/10 i te dwa zwoje różnicy dały taki kolosalny efekt!!!.Mój, jak podałem, na śmigle 6/4 daje ok 300gram ciągu / imadła o wadze ok pół kilograma nie przesuwa na stole/ ale jestem w stanie dotknąć ustami silnika. Na  śmigle 8/4 silnik i regulator się grzeją i to dość znacznie, śmigło 7/4 to góra!!

post-3422-0-12372100-1442564275_thumb.jpg

                                                            / silniczek w lewym górnym rogu/

, na dole w trakcie budowy.

Postanowiłem, tak dla idei, poszukać podanego przez Ciebie drutu i nawinąć jak podałeś i zmienić magnesy z 5x5x1 na 5x7x1/będą wystawać/ zobaczę co uzyskam!

Bo ten silnik

post-3422-0-06471100-1442564285_thumb.jpg

 to już jest co innego, ma dwanaście zębów i 14 magnesów, 14 zwoi i drut 0.4m/m, ale ten imadło ciągnie  na śmigle 8/4 w przyzwoitej ciepłocie.W trakcie pierwszych prób śmigło wraz z uzwojeniem odleciało.Nie podam konkretnych danych, bo dla mnie liczyło się żę dam radę wykonać taki silnik, ładnie chodzą i są przydatne do małych lekkich modeli jak P-59 Partenavia, lub Patyczak.

Mnie nawinięcie zajmowało w  ok pól godziny / myślę że schludne i dokładne/. a na gotowo do prób pół dnia.

Koszty produkcji wyszły mnie ok 20 złotych/ przesyłka magnesów najwięcej/.

To co czytałem i zrobiłem sam, nie pasuje mi do możliwości twojego silnika.Ale niech będzie!.

WNIOSEK !obecnie lepiej kupować niż tworzyć rewelacyjne silniki samoróbki i związane z tym kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie kupisz -lub bardzo trudno dobrgo małego silnika. DOBRE samoróbki osiagami mocno biją fabryczne. i taki jest sens.

 

Aż taką róznicę robia 3 sprawy

 

 -grubszy drut i mniej zwoji         - mała szczelina       -odporność na temperaturę.

 

 

- mimo ,że mniej zwoji mała szczelina daje  mniejsze niż u Ciebie obroty i można dać większe śmigło -mój ciągnie 9x5 -i może się prawie bezkarnie grzać.

na pół drąga -dobra sprawność -na ful duża  moc z małych rozmiarów.

 

nie ma sensu żebyś dawał magnesy 5x7x1 -nie będzie lepiej -nie powinny wystawać z rotora -ja mam głebszy rotor i po prostu 7 mm długie się wpasowują -rotor taki  jak w nieskończonym silniku (bez uzwojeń)

kup grubsze magnesy zamiast 1mm 1,2 -1,4 -zmniejsz szczelinę do mniej niż 0,4 to zobaczysz różnicę. Tylko -konieczna dokładność.

 

mi niestety nigdy nie udało nawinąć się w pół godziny... nawijanie zazwyczaj około 4godz z przerwami -zbyt palce bolą od naciagania i układania żeby nawinąć wszystko na raz...

 

 

zdjęcia......

silniki (robiłem pod piankowego Spitfire 1m) -ten z uzwojeniami  średnica 28mm długoś rotora 7,5 - dane z pamięci bo  robiony dawno -  -chyba 16 zwoji -pod smigło  9x5        dla 3s  około 60W mocy
spory ciąg ponad 400g i mały pobor prądu -lekki -ekonomiczny pod lżejsze modele i male pakiety

Ze smigłem 8x4 około 320g ciągu i jeszcze mniejszy pobór pradu.  Moze latać na 2s dajac około 250g ciągu

 

 

silnik bez uzwojeń -przygotowany pod nawijanie wersji ekstremalnej -

 podobny jest w modelu patyczaka nawiniety mniej extremalnie chyba 12 zwojami.

 

 

silnik z kołpakiem -wersja z modelu pylona -nieco oswojonego na troszkę wolniejszy długi lot... silnik 28mm średnicy 8mm długi -27g wagi -dla mocnego pakietu 3s około170W mocy dla śmigła składanego 6x3 -ciąg tez około 700G ale szybkość sporo wyższa niż w patyczaku...

 

 

malutki silniczek  ze śmigłem składanym 8x4,5 -przygotowany pod przeróbkę Bobolink dlg Art Hobby na maly ultralekki motoszybowiec. Motorek coś około 18g wagi -22,5 mm średnicy 7mm długi -na 3s ciąg około 380 g na 2s jakieś 270g

na 3s ten zestaw mocno się grzeje -jednak ze wzgledu na planowane umieszczenie przed przednia wręgą będzie miał doskonałe chłodzenie -a i praca będzie jak w motoszybowcu przerywan -więc wytrzyma i na 3s.

post-2776-0-81023000-1442607005_thumb.jpg

post-2776-0-08800100-1442607018_thumb.jpg

post-2776-0-36833000-1442607153_thumb.jpg

post-2776-0-34532800-1442607182_thumb.jpg

post-2776-0-63653000-1442607197_thumb.jpg

post-2776-0-21065700-1442607223_thumb.jpg

post-2776-0-13680900-1442607333_thumb.jpg

post-2776-0-81858200-1442607370_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla śmigłowców to chyba za mała średnica i ilość zębów  -chyba, ze do jakiś maleństw. za mały moment żeby pociągnąć bezpośrednio większy wirnik. pod klasyczna przekładnie śmiglaka -chyba nie warto -jest spory wybór niezłych fabrycznych. ale pod śmiglaki wielkości  250 byłyby fajne.

    jeden mankament  materiału  ze stacji dyskietek -sporo silników ma niesymetryczne wirniki -jakieś podcięcia zębów na halotrony, zęby o nierównej grubości -przy sterowaniu sensorowym (z halotronami) i maleńkiej jak w dyskietkach mocy nie ma to znaczenia -w silnikach modelarskich o dużych mocach i z reglami bez sensorów to sie nie nada. wiec trzeba trafić na odpowiedni napęd fdd.

 

Ciekawie wyglądają też niektóre silniki  napędu mechaniki magnetowidów -statory 24zeby, duża średnica około 8cm grubość statora 4mm -można złożyć 2 lub 3 tworząc "dłuższy" silnik -pakiet blach statora 8 lub 12mm to już będzie mocny motorek -i jest dużo miejsca na uzwojenia. na forum epheli był opis -ktoś zrobił bezpośredni napęd chyba 450-ki. Niestety trzeba mieć dostęp do precyzyjnej tokarki...  kilka części należy wytoczyć.

z takiego materiału powinno dać się zrobić i mocny silnik pod akrobata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

latam. cały czas latalem -także  tym modelem.

 

wymiana regla na inny typ zalatwiła 70% problemów.

 

kolejna poprawka  -błąd jak kiepski  żart -inaczej zapięta guma mocujaca skrzydło i nowa bardziej gładka podpora spływu skrzydła -powodowało, że w locie skrzydło minimalnie się cofało sprężyście  -zmieniajac kąt natarcia. Złożone przed lotem ok -w locie pod obciążeniem źle -na ziemi po lądowaniu znowu dobrze.

      Skrzydło ślizgajace się 2mm w mocowaniach powodowało zmienne w locie  zachowanie modelu nie pozwalając prawidłowo  wytrymować. Stara podpora była pomalowana nieco szorstkim lakierem -nowa goła listewka sosnowa była bardziej śliska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witek, no niestety osiągi silnika mnie nie zadawalają..Silnik nawinąłem drutem 0.5m/m i 13 zwoi na ząbek, oczywiście w gwiazdę.Przerwę oceniam na 0.2-0.25m/m.Na reglu Redox 30A i różnych ustawieniach timingu chodzi dobrze ale po minucie jest gorący.Dla mnie jest to niedopuszczalne bo upiekę neodymy.Doradz jak mam nawinąć ,bo nie chce mi się wierzyć w to co piszesz, że są lepsze od firmówek.A może Ci podeślę silnik i mi go tylko nawiniesz..Co TY na to?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.