RafModel Opublikowano 27 Marca 2017 Autor Opublikowano 27 Marca 2017 Cd. ramki do owiewki. Wyciąłem ramkę z kompozytowej "szyby" i do wypastowanej formy przykleiłem klejem kontaktowym. Następnie z wosku dystansowego 1,5mm (który z jednej strony ma klej) wyciąłem pasek 6m i przykleiłem do formy.Teraz całość paska kompozytowo-woskowego będzie pokryta kilkoma warstwami tkaniny i rowingu węglowy. Po tym, mam zamysł, aby na sznur silikonowy 4mm wsunąć rękaw węglowy i po nasączeniu żywicą przykleję do ramki tworząc wzmocnienie. Wszelkie uwagi mile widziane.
RafModel Opublikowano 30 Marca 2017 Autor Opublikowano 30 Marca 2017 Może mi ktoś wytłumaczyć oznaczenia na zegarach. Prędkościomierz - żółty trójkąt. Wysokościomierz - ta cienka strzałka z odwróconym białym trójkątem, paskowane czarno-białe pole. Ile teraz wskazuje stóp wysokościomierz, 100 stóp to podziałki między grubymi czy cienkimi podziałami? No i pole 30,0-30,1 Dzięki
TeBe Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Żółty trójkąt na prędkościomierzu to zalecana prędkość podejścia do lądowania. Okienko w wysokościomierzu służy do nastawiania ciśnienia odniesienia (w calach słupa rtęci), zwykle QFE, czyli na poziomie lotniska (a dokładnie na progu pasa). Kreskowane pole pojawia się poniżej 10.000 stóp. A ten trójkąt biały to jest czubek trzeciej wskazówki, najcieńszej, która pokazuje dziesiątki tysięcy stóp. Wysokościomierz pokazuje obecnie 6380 stóp. PS. napis "winter" to nie zima, tylko nazwa producenta ;-) 1
RafModel Opublikowano 30 Marca 2017 Autor Opublikowano 30 Marca 2017 Dzięki Tomaszu. Będę miał jeszcze trochę pytań odnośnie tablicy i opisów w kabinie ale to w miarę postępów przy budowie. Czerwona kreska to prędkość max. graniczna której nie używamy? PS. Jezu a ja myślałem, że oni ten zegar wymieniają na lato ;-)................ 1
TeBe Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Tak, czerwona kreska to Vne (never exceed). Powyżej zwykle następuje zniszczenie struktury płatowca. 1
RafModel Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Praca na dopasowaniem ramki posuwa się małymi kroczkami, będzie bardzo dużo pracy, aby wykończyć ramkę od środka. Zamysł mam taki, aby brzeg na kopycie posmarować rozdzielaczem potem wypełnić żywicą z zagęszczaczem i przyłożyć ramkę. Nie wiem czy to się uda. Chyba źle się do tego zabrałem :-(, no ale cóż takiej ramki to ja nigdy nie robiłem ;-).
RafModel Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2017 W tym szybowcu szyba jest tylko na jednym zawiasie z przodu i uchyla się do przodu. Czy ktoś ma jakieś przykłady takiego mechanizmu i skąd wziąć taki siłownik i jak go zamocować aby równoważył ciężar całej owiewki. Myśle od dłuższego czasu nad tym. Gdy dopasuje ramkę, z przodu będzie zamontowana półka i do nie ma być przymocowany mechanizm.
kojani Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Swojego czasu zrobiłem to tak: Otwieranie było odwrotne - zawias z tyłu, ale można zrobić podobnie, z przodu. Pozdrawiam Kojani 1
jarek_aviatik Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Albo jest sprężyna z dzwignią na przełamanie, albo tzw. z ang. counterbalance, czyli przeciwciężar.
RafModel Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Dziękuje. Będę jeszcze nad tym myślał. Ale chyba wybiorę patent ze sprężyną lub mini siłownikiem na przełamanie. Masz może Jarek jakiś rysunek (przykład). A tym czasem owiewka dalej....
jarek_aviatik Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Dziękuje. Będę jeszcze nad tym myślał. Ale chyba wybiorę patent ze sprężyną lub mini siłownikiem na przełamanie. Masz może Jarek jakiś rysunek (przykład). A tym czasem owiewka dalej.... Najpopularniejszy to mechanizm dźwigni i sprężyn w dawnych tapczanach. Postaram się coś narysować i podeślę
Gość wotoma Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Zobacz na mechanizm zamykania okien połaciowych Veluxa, alba na zamknięcie bagażnika w starym Audi 80.
JMRC Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 http://www.soaridaho.com/Schreder/Construction/CanopyHingeNotes1.htmlMoże się przyda
RafModel Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Dziękuje Wam za pomoc ;-). Cd. owiewki. Elpazo powiedział żebym jako rozdzielacza używał PVA (alkohol poliwinylowy), więc tak uczyniłem. Na zdjęciach klejenie i dopasowywanie ramki do kadłuba z przyklejenie dna ramki. Jak ładnie złapie to resztę uzupełnię żywicą z Aerosilem.
RafModel Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2017 Laminowanie pierwszego profilu skrzydeł. Cd... owiewki - ciekawe czy ładnie odejdzie od kopyta.
Rekomendowane odpowiedzi