spad Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Witam mam dziwny objaw a mianowicie Podłączam nowy pakiet (w skrzydełku) i jest wszystko ok wiec startuje i wszystko gra model lata idealnie zwalniam obniżam lot i łapie skrzydełko patrzę a silnik mimo zdjętego gazu delikatnie się kręci, daje gaz na maksa i znów na zero i znów silnik się kreci ale tak ze mogę go palcem zatrzymać jak na filmie Gdzie może być przyczyna ??? Dodam ze tak dzieje się na 2 silnikach
mike217 Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 Przesuń trymer od gazu w nadajniku na dół. I wykalibruj jeszcze raz zakres drążka na regulator.
spad Opublikowano 23 Września 2015 Autor Opublikowano 23 Września 2015 Dawałem trymer na sam dół a mimo to silnik się kręcił kalibrację tez robiłem tylko niewiem czy dobrze ( gaz na max, podpiąć zasilanie na regiel, poczekać aż zagra melodyjkę i drążek na zero ) chyba tak to się robiło Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
spad Opublikowano 24 Września 2015 Autor Opublikowano 24 Września 2015 Dodam, że regiel to redox 40A Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
RomanJ4 Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 A spróbuj podpiąć silnik na innym kanale aparatury, czy będzie dziać się to samo ? Może regiel usiadł...
micro Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 ... albo masz ustawiony zakres gazu powyżej 100% .
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 Ustawienia w aparaturze: EPA, krzywa gazu, sub-trime, itd. Tam powinieneś pokombinować. Możesz ustawić tak, żeby silnik startował po pokonaniu przez drążek minimalnej "martwej strefy", gdzie nic się nie dzieje, i dopiero po przesunięciu dalej - silnik rusza.
Donaro Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 Albo potencjometr dogorywa tak jak było u mnie zdarzyło się że nie szło uzbroić przez to koptera bo nie wykrywało gazu na samym dole. Pomagałana chwilę kalibracja ale zdarzało się że tylko na 1 lot. Zobacz czy pokazuje Ci że drążek jest na samym dole czy minimalnie nad kreską jak weźmiesz gaz na dół. Porównaj z drążkiem wysokości (prawym) jak weźmiesz na sam dół.
spad Opublikowano 25 Września 2015 Autor Opublikowano 25 Września 2015 Silnik na innym kanale odrazu włącza alarm Drążek od gazu mam ustawiony w zakresie -100 do 100 wiec tu tez jest ok Pozostaje ten cholerny potencjometr może to on bruździ ? Ale jak to sprawdzić czy oby napewno ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Hincek Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 Jeśli masz jeszcze w apce pusty bank pamięci modeli to wczytaj go (będziesz miał domyślne ustawienia), jeśli nie, ustaw wszystkie Trim i Subtrim w pozycji neutralnej, a End points THR 100% 100% i spróbuj skalibrować ESC tak jak napisałeś wcześniej. Sprawdź też funkcję Display i Thrneedl (trottle curve) czy THR jest OK. W ostateczności zrób hard reset nadajnika i spróbuj ponownie skalibrować ESC.
spad Opublikowano 26 Września 2015 Autor Opublikowano 26 Września 2015 Zrobiłem tak: usunąłem najpierw zbędne profile modeli łącznie ze skrzydełkiem którym obecnie latam. Zrobiłem nowy profil z nowymi mixami od zera jak narazie jest ok, jak pogoda pozwoli będzie test w powietrzu Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
spad Opublikowano 27 Września 2015 Autor Opublikowano 27 Września 2015 witam ponownie dziś pogoda pozwoliła chwilę polatać więc postanowiłe przetestować ustawienia pierwszy lot i lądowanie, znów silnik zaczyna się sam kręcić, ale zrobiłem szybką kalibrację raz jeszcze i objaw znika 3 pakiety wylatane i jak widać chyba pomogło
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 Należy zaktywować hamulec !! Przeczytaj w instrukcji do regulatora, jak to zrobić. 99% regulatorów na ustawieniach fabrycznych ma "brake - off". Należy zmienić na: "brake on". - Jurek
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 Jurku, ale co ma hamulec do niemożności, nie tyle zatrzymania śmigła, co wyłączenia silnika?
PK999 Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 Należy zaktywować hamulec !! Przeczytaj w instrukcji do regulatora, jak to zrobić. 99% regulatorów na ustawieniach fabrycznych ma "brake - off". Należy zmienić na: "brake on". - Jurek Panie Jurek, proszę zobaczyć film na początku. Problem jest na ziemi, nie w czasie lotu. Ten obiaw wskazuje na regulator, nie koniecznie uszkodzony. Po prostu tak a nie inaczej współpracujący z tą aparaturą. Mogłoby pomóc rozszerzenie limitów - to w sofcie er9x. W oryginale wiele nie zdziałasz.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 Bartku - teoretycznie... nic ! Ale podobny przykład przerabiałem... i pomogło ! Być może, wybierając hamulec wybieramy inną tablicę do pamięci procesora ? Czy tak jest we wszystkich regulatorach - nie wiem, brak danych ! W moim poskutkowało. Powyższe dotyczy jeśli kalibracja i programowanie szerokości impulsu są zrobione prawidłowo. Zakładam, że w innym przypadku Krzysztof nie zawracałby głowy ? Rozumiem, ze zbulwersował Cię jednoznaczny ton mojej wypowiedzi ? Proszę podmienić słowo "należy" na "spróbuj". Przepraszam ! Pozdrawiam - Jurek
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 ...Rozumiem, ze zbulwersował Cię jednoznaczny ton mojej wypowiedzi ? Proszę podmienić słowo "należy" na "spróbuj". Przepraszam ! Spokojnie, myślę, że jakoś zasnę. Ja nadal nie rozumiem, co daje takie rozwiązanie: możliwość zatrzymania śmigła (poprzez zwarcie silnika) czy możliwość wyłączenia silnika?
spad Opublikowano 28 Września 2015 Autor Opublikowano 28 Września 2015 W aparaturze mam soft er9x, objaw tez pojawia się w powietrzu a co do hamulca to wiele razy próbowałem ustawić ale niemoge gdzieś instrukcje posiałem od regla redox 40a Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 Jeżeli był jakiś błąd w oprogramowaniu dotyczący interpretacji szerokości impulsu (mówię o moim przypadku - tak to sobie wytłumaczyłem, czy dobrze - to inna para kaloszy), to raczej niemożliwe jest wykonanie operacji polegającej na zwieraniu uzwojenia i jednocześnie podającej na niego napięcie. Nawet jakichś szczątkowych impulsów ? ------------------------------- Regulator jest urządzeniem pracującym w oparciu o cyfrę. Jeżeli pracuje, to porównuje szerokość impulsu z odbiornika z zaprogramowaną tablicą reakcji na tę szerokość. Jeżeli zakładamy (jesteśmy pewni), że szerokość impulsu na zdjętym gazie wynosi w ok. 1ms to nieprawidłowa reakcja może wystąpić tylko na skutek złego wzorca reakcji. Podmieniłem tę tablicę na taką, w której odpowiedzią na 1ms impuls jest zwieranie uzwojenia - zadziałało ! - Jurek
Donaro Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 Nie masz innego regulatora żeby sprawdzić czy to aparatura czy regulator? Stawiam na regiel.Coś ciekawego na stronie perfecthobby na temat tego regla: Regulator 40A do lotniczych silników bezszczotkowych wyprodukowany przez firmę Redox . Programowalne tryby pracy regulatora: Hamulec: Włączony / Wyłączony (domyślnie) UWAGA - polega na spowolnieniu obrotow a nie całkowitym zatrzymaniu silnika ! czyli że co?:> wychodzi na to że hamulec jest włączony? 1
Rekomendowane odpowiedzi