Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam dziwny objaw a mianowicie

Podłączam nowy pakiet (w skrzydełku) i jest wszystko ok wiec startuje i wszystko gra model lata idealnie zwalniam obniżam lot i łapie skrzydełko patrzę a silnik mimo zdjętego gazu delikatnie się kręci, daje gaz na maksa i znów na zero i znów silnik się kreci ale tak ze mogę go palcem zatrzymać jak na filmie

Gdzie może być przyczyna ??? Dodam ze tak dzieje się na 2 silnikach

Opublikowano

Dawałem trymer na sam dół a mimo to silnik się kręcił kalibrację tez robiłem tylko niewiem czy dobrze ( gaz na max, podpiąć zasilanie na regiel, poczekać aż zagra melodyjkę i drążek na zero ) chyba tak to się robiło

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Ustawienia w aparaturze: EPA, krzywa gazu, sub-trime, itd. Tam powinieneś pokombinować.

Możesz ustawić tak, żeby silnik startował po pokonaniu przez drążek minimalnej "martwej strefy", gdzie nic się nie dzieje, i dopiero po przesunięciu dalej  - silnik rusza.

Opublikowano

Albo potencjometr dogorywa tak jak było u mnie :( zdarzyło się że nie szło uzbroić przez to koptera bo nie wykrywało gazu na samym dole. Pomagałana chwilę kalibracja ale zdarzało się że tylko na 1 lot. Zobacz czy pokazuje Ci że drążek jest na samym dole czy minimalnie nad kreską jak weźmiesz gaz na dół. Porównaj z drążkiem wysokości (prawym) jak weźmiesz na sam dół.

Opublikowano

Silnik na innym kanale odrazu włącza alarm

Drążek od gazu mam ustawiony w zakresie -100 do 100 wiec tu tez jest ok

Pozostaje ten cholerny potencjometr może to on bruździ ? Ale jak to sprawdzić czy oby napewno ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Jeśli masz jeszcze w apce pusty bank pamięci modeli to wczytaj go (będziesz miał domyślne ustawienia), jeśli nie, ustaw wszystkie Trim i Subtrim  w pozycji neutralnej, a End points THR 100% 100% i spróbuj skalibrować ESC tak jak napisałeś wcześniej. Sprawdź też funkcję Display i Thrneedl (trottle curve) czy THR jest OK.

W ostateczności zrób hard reset nadajnika i spróbuj ponownie skalibrować ESC.

Opublikowano

Zrobiłem tak: usunąłem najpierw zbędne profile modeli łącznie ze skrzydełkiem którym obecnie latam. Zrobiłem nowy profil z nowymi mixami od zera jak narazie jest ok, jak pogoda pozwoli będzie test w powietrzu

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

witam ponownie

dziś pogoda pozwoliła chwilę polatać więc postanowiłe przetestować ustawienia

 

pierwszy lot i lądowanie, znów silnik zaczyna się sam kręcić, ale zrobiłem szybką kalibrację raz jeszcze i objaw znika 3 pakiety wylatane i jak widać chyba pomogło :)

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Należy zaktywować hamulec !!

Przeczytaj w instrukcji do regulatora, jak to zrobić. 99% regulatorów na ustawieniach fabrycznych ma "brake - off". Należy zmienić na: "brake on".

- Jurek

Opublikowano

Należy zaktywować hamulec !!

Przeczytaj w instrukcji do regulatora, jak to zrobić. 99% regulatorów na ustawieniach fabrycznych ma "brake - off". Należy zmienić na: "brake on".

- Jurek

Panie Jurek, proszę zobaczyć film na początku. Problem jest na ziemi, nie w czasie lotu.

Ten obiaw wskazuje na regulator, nie koniecznie uszkodzony. Po prostu tak a nie inaczej współpracujący z tą aparaturą.

Mogłoby pomóc rozszerzenie limitów - to w sofcie er9x. W oryginale wiele nie zdziałasz.

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Bartku - teoretycznie... nic !

Ale podobny przykład przerabiałem... i pomogło ! Być może, wybierając hamulec wybieramy inną tablicę do pamięci procesora ? Czy tak jest we wszystkich regulatorach - nie wiem, brak danych ! W moim poskutkowało. Powyższe dotyczy jeśli kalibracja i programowanie szerokości impulsu są zrobione prawidłowo. Zakładam, że w innym przypadku Krzysztof nie zawracałby głowy ?

Rozumiem, ze zbulwersował Cię jednoznaczny ton mojej wypowiedzi ? Proszę podmienić słowo "należy" na "spróbuj". Przepraszam !

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano
...

Rozumiem, ze zbulwersował Cię jednoznaczny ton mojej wypowiedzi ? Proszę podmienić słowo "należy" na "spróbuj". Przepraszam !

Spokojnie, myślę, że jakoś zasnę.;)

Ja nadal nie rozumiem, co daje takie rozwiązanie: możliwość zatrzymania śmigła (poprzez zwarcie silnika) czy możliwość wyłączenia silnika?

Opublikowano

W aparaturze mam soft er9x, objaw tez pojawia się w powietrzu a co do hamulca to wiele razy próbowałem ustawić ale niemoge gdzieś instrukcje posiałem od regla redox 40a

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Jeżeli był jakiś błąd w oprogramowaniu dotyczący interpretacji szerokości impulsu (mówię o moim przypadku - tak to sobie wytłumaczyłem, czy dobrze - to inna para kaloszy), to raczej niemożliwe jest wykonanie operacji polegającej na zwieraniu uzwojenia i jednocześnie podającej na niego napięcie. Nawet jakichś szczątkowych impulsów ?

-------------------------------

Regulator jest urządzeniem pracującym w oparciu o cyfrę. Jeżeli pracuje, to porównuje szerokość impulsu z odbiornika z zaprogramowaną tablicą reakcji na tę szerokość. Jeżeli zakładamy (jesteśmy pewni), że szerokość impulsu na zdjętym gazie wynosi w ok. 1ms to nieprawidłowa reakcja może wystąpić tylko na skutek złego wzorca reakcji. Podmieniłem tę tablicę na taką, w której odpowiedzią na 1ms impuls jest zwieranie uzwojenia - zadziałało !

 

- Jurek

Opublikowano

Nie masz innego regulatora żeby sprawdzić czy to aparatura czy regulator? Stawiam na regiel.
Coś ciekawego na stronie perfecthobby na temat tego regla: 
 

Regulator 40A do lotniczych silników bezszczotkowych wyprodukowany przez firmę Redox .

Programowalne tryby pracy regulatora:

  • Hamulec: Włączony / Wyłączony (domyślnie) UWAGA - polega na spowolnieniu obrotow a nie całkowitym zatrzymaniu silnika !

 czyli że co?:> wychodzi na to że hamulec jest włączony? 

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.