Jump to content

Dziwny objaw


spad
 Share

Recommended Posts

Witam mam dziwny objaw a mianowicie

Podłączam nowy pakiet (w skrzydełku) i jest wszystko ok wiec startuje i wszystko gra model lata idealnie zwalniam obniżam lot i łapie skrzydełko patrzę a silnik mimo zdjętego gazu delikatnie się kręci, daje gaz na maksa i znów na zero i znów silnik się kreci ale tak ze mogę go palcem zatrzymać jak na filmie

Gdzie może być przyczyna ??? Dodam ze tak dzieje się na 2 silnikach

Link to comment
Share on other sites

Dawałem trymer na sam dół a mimo to silnik się kręcił kalibrację tez robiłem tylko niewiem czy dobrze ( gaz na max, podpiąć zasilanie na regiel, poczekać aż zagra melodyjkę i drążek na zero ) chyba tak to się robiło

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Albo potencjometr dogorywa tak jak było u mnie :( zdarzyło się że nie szło uzbroić przez to koptera bo nie wykrywało gazu na samym dole. Pomagałana chwilę kalibracja ale zdarzało się że tylko na 1 lot. Zobacz czy pokazuje Ci że drążek jest na samym dole czy minimalnie nad kreską jak weźmiesz gaz na dół. Porównaj z drążkiem wysokości (prawym) jak weźmiesz na sam dół.

Link to comment
Share on other sites

Silnik na innym kanale odrazu włącza alarm

Drążek od gazu mam ustawiony w zakresie -100 do 100 wiec tu tez jest ok

Pozostaje ten cholerny potencjometr może to on bruździ ? Ale jak to sprawdzić czy oby napewno ?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jeśli masz jeszcze w apce pusty bank pamięci modeli to wczytaj go (będziesz miał domyślne ustawienia), jeśli nie, ustaw wszystkie Trim i Subtrim  w pozycji neutralnej, a End points THR 100% 100% i spróbuj skalibrować ESC tak jak napisałeś wcześniej. Sprawdź też funkcję Display i Thrneedl (trottle curve) czy THR jest OK.

W ostateczności zrób hard reset nadajnika i spróbuj ponownie skalibrować ESC.

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem tak: usunąłem najpierw zbędne profile modeli łącznie ze skrzydełkiem którym obecnie latam. Zrobiłem nowy profil z nowymi mixami od zera jak narazie jest ok, jak pogoda pozwoli będzie test w powietrzu

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

witam ponownie

dziś pogoda pozwoliła chwilę polatać więc postanowiłe przetestować ustawienia

 

pierwszy lot i lądowanie, znów silnik zaczyna się sam kręcić, ale zrobiłem szybką kalibrację raz jeszcze i objaw znika 3 pakiety wylatane i jak widać chyba pomogło :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Należy zaktywować hamulec !!

Przeczytaj w instrukcji do regulatora, jak to zrobić. 99% regulatorów na ustawieniach fabrycznych ma "brake - off". Należy zmienić na: "brake on".

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Należy zaktywować hamulec !!

Przeczytaj w instrukcji do regulatora, jak to zrobić. 99% regulatorów na ustawieniach fabrycznych ma "brake - off". Należy zmienić na: "brake on".

- Jurek

Panie Jurek, proszę zobaczyć film na początku. Problem jest na ziemi, nie w czasie lotu.

Ten obiaw wskazuje na regulator, nie koniecznie uszkodzony. Po prostu tak a nie inaczej współpracujący z tą aparaturą.

Mogłoby pomóc rozszerzenie limitów - to w sofcie er9x. W oryginale wiele nie zdziałasz.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Bartku - teoretycznie... nic !

Ale podobny przykład przerabiałem... i pomogło ! Być może, wybierając hamulec wybieramy inną tablicę do pamięci procesora ? Czy tak jest we wszystkich regulatorach - nie wiem, brak danych ! W moim poskutkowało. Powyższe dotyczy jeśli kalibracja i programowanie szerokości impulsu są zrobione prawidłowo. Zakładam, że w innym przypadku Krzysztof nie zawracałby głowy ?

Rozumiem, ze zbulwersował Cię jednoznaczny ton mojej wypowiedzi ? Proszę podmienić słowo "należy" na "spróbuj". Przepraszam !

Pozdrawiam - Jurek

Link to comment
Share on other sites

...

Rozumiem, ze zbulwersował Cię jednoznaczny ton mojej wypowiedzi ? Proszę podmienić słowo "należy" na "spróbuj". Przepraszam !

Spokojnie, myślę, że jakoś zasnę.;)

Ja nadal nie rozumiem, co daje takie rozwiązanie: możliwość zatrzymania śmigła (poprzez zwarcie silnika) czy możliwość wyłączenia silnika?

Link to comment
Share on other sites

W aparaturze mam soft er9x, objaw tez pojawia się w powietrzu a co do hamulca to wiele razy próbowałem ustawić ale niemoge gdzieś instrukcje posiałem od regla redox 40a

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Jeżeli był jakiś błąd w oprogramowaniu dotyczący interpretacji szerokości impulsu (mówię o moim przypadku - tak to sobie wytłumaczyłem, czy dobrze - to inna para kaloszy), to raczej niemożliwe jest wykonanie operacji polegającej na zwieraniu uzwojenia i jednocześnie podającej na niego napięcie. Nawet jakichś szczątkowych impulsów ?

-------------------------------

Regulator jest urządzeniem pracującym w oparciu o cyfrę. Jeżeli pracuje, to porównuje szerokość impulsu z odbiornika z zaprogramowaną tablicą reakcji na tę szerokość. Jeżeli zakładamy (jesteśmy pewni), że szerokość impulsu na zdjętym gazie wynosi w ok. 1ms to nieprawidłowa reakcja może wystąpić tylko na skutek złego wzorca reakcji. Podmieniłem tę tablicę na taką, w której odpowiedzią na 1ms impuls jest zwieranie uzwojenia - zadziałało !

 

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Nie masz innego regulatora żeby sprawdzić czy to aparatura czy regulator? Stawiam na regiel.
Coś ciekawego na stronie perfecthobby na temat tego regla: 
 

Regulator 40A do lotniczych silników bezszczotkowych wyprodukowany przez firmę Redox .

Programowalne tryby pracy regulatora:

  • Hamulec: Włączony / Wyłączony (domyślnie) UWAGA - polega na spowolnieniu obrotow a nie całkowitym zatrzymaniu silnika !

 czyli że co?:> wychodzi na to że hamulec jest włączony? 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.