matmax Opublikowano 28 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Wczorajsza wieczorna termika wyssała Mandarina na 764m. Byłem w stanie polecieć wyżej ale skończyło się noszenie nad lotniskiem. Skrócone wideo z lotu dla zainteresowanych i cierpliwych WIDEO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 28 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2016 Mateusz wysokość imponująca, jak i zejście z pułapu.Jak Ty go u pilnowałeś na takiej wysokości, w sumie to chyba tylko skrzydła były w miarę widoczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Ostatnie sekundy filmu mówią wszystko nie pozostaje nic innego jak tylko gratulować i czekać na wyższy lot ps serwa klap wytrzymują takie harce ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 29 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Jak Ty go u pilnowałeś na takiej wysokości, w sumie to chyba tylko skrzydła były w miarę widoczne. Trafiły się bardzo dobre warunki do takiego lotu. Dobrze podświetlona słońcem biała chmura była idealnym tłem dla mojego szybowca. Tak na prawdę to jeszcze ze 100m wyżej dał bym radę ale skończyło się noszenie. Była 18:00. Ostatnie sekundy filmu mówią wszystko nie pozostaje nic innego jak tylko gratulować i czekać na wyższy lot ps serwa klap wytrzymują takie harce ? Były emocje Lot trwał ok 30minut. Silniki wyłączyłem na ok 260m reszta to termika. A serwa w klapach mają po 4,6kg z tego co pamiętam. Więc minuta cięższej pracy z pewnością im nie zaszkodzi Mandarin spisuje się rewelacyjnie. P.S. Tomek, co ty robisz w niedzielę o 6:39 przy kompie ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oko 007 Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 Jeśli chodzi o czas pisania posta to chyba coś z forumowym zegarem jest nie tak spóźnia o godzinę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Pochwalę się ... samolubnie i nieelegancko... ale się pochwalę. Dla mnie to ogromny wyczyn. Okupiony dużym stresem i kilkoma wpadkami... Ja i Mandarin ćwiczyliśmy lądowania na wypadek trudnych warunków terenowych takich jak; wysoka trawa, kamieniste lotnisko, urwisty stok itp. Oto pierwsze efekty: KLIK Po raz kolejny potwierdzę że Mandarin to fantastyczny model. Wiele potrafi i wiele wybacza 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 I o to właśnie też w tej zabawie chodzi GRATULACJE! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Znakomicie ! ale jak tu nie złapać gazety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 Rafał ... może poćwiczymy tak z naszymi zabawkami Piankami już tak lądowałem, więc doświadczenie jako takie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 5 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2016 ale jak tu nie złapać gazety Piankowego akrobata też łapię Ale jak by nie patrzeć to i tak amatorszczyzna z mojej strony. Będzie się czym chwalić jak skuteczność wzrośnie do poziomu 10/10 Na razie to tylko wierzganie kopytkami. Do prawdziwych skoków jeszcze długa droga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 28 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2016 Będąc przejazdem przez Żywiec zboczyłem odrobinę z kursu by polatać na słynnej Matysce. Piękna okolica, przyjemne widoki, wygodny (chociaż nielegalny) dojazd na szczyt. Warto było. Krótkie wideo z pokładu Mandarina: KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Ochodzita z pokładu Mandarina KLIK. Potwierdzam to co słyszałem wiele razy; to bardzo dobre miejsce do latania. Warto się wybrać nawet z daleka. Piękny widok, łatwy dojazd, duży parking, 200m do restauracji i nie ma znaczenia skąd wieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Lądowanie mi sie podobało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2016 Ochodzita z pokładu Mandarina KLIK. Potwierdzam to co słyszałem wiele razy; to bardzo dobre miejsce do latania. Warto się wybrać nawet z daleka. Piękny widok, łatwy dojazd, duży parking, 200m do restauracji i nie ma znaczenia skąd wieje. Potwierdzam miejsce bajeczne, moje ulubione na plenery fotograficzne, Coś mi się widzi że chyba tym razem wybiorę się ze swoim latadłem coby pofocić z pułapu i filmik nakręcić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmax Opublikowano 21 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2016 Mandarin po raz pierwszy zahaczył o chmury... Były bardzo niskie więc zabawa była przednia Wideo dla ciekawych KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac Opublikowano 6 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2016 Witam Zmontowałem ostatnio Mandarina 2,0 na przyszły sezon więc pozwolę sobie opisać kilka szczegółów w Twoim wątku. Może ktoś będzie miał taki model to znajdzie opisy w jednym temacie. Założenie było takie żeby zejść z wagą poniżej 2kg. Zastosowałem serwa: kierunek i lotki Hitec- HS-70MG wysokość i klapy HS-85MG. Napęd kierunku i wysokości bowdenami. Nijak nie dało się serwa wysokości umieścić na ogonie. Silnik e-max 2820/07, śmigło aeronaut CAM 13x8. regulator jeti spin pro 44. Pobór prądu 30A, ciąg około 1550g Śmigło aeronaut CAM 13x6,5-27.5A-ciąg 1650g Testowałem też śmigło 14x8, ale przy prądzie 40A i ciągu 1750g silnik szybko się nagrzewał. Model z pełnym wyposażeniem bez akumulatora waży 1780g. Do tego akumulator 1500- 2200mAh. W ogon również musiałem dołożyć balastu-12g. Producent zaleca silnik o wadze 80-150g. E max który zastosowałem waży 140g. Myślę, że gdyby zastosować silnik emax serii 2815 - 120g to obyło by się bez doważania i zaoszczędził bym kolejne 30g. Wyjściowa waga pustego modelu to było 1380g. Producent w instrukcji deklaruje 1300g. Sumarycznie jestem zadowolony z wykonania tego modelu. Mam jedną uwagę co do folii białej, którą pokryto skrzydło. Na pewno nie jest to Oracover. Przy nagrzewaniu folia ładnie się napręża, ale przy stygnięciu paskudnie się marszczy. Model wymagał przyprasowania pomarszczonej folii i średnio to się udało z uwagi na powyższe. To chyba tyle. Dziękuję założycielowi tematu za relację ze składania i oblotu modelu. Nie ukrywam, że to co przeczytałem miało wpływ na moją decyzję o zakupie tego modelu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi