Skocz do zawartości

starling


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja latając 2 metrowym szybowcem za holownikiem Marka nie odczułem żadnych negatywnych skutków strug zaśmigłowych. Model leci stabilnie i nawet nie trzeba go bardzo pilnować.

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Anonymous
Opublikowano

Rafał!! Nie ma wpływu jakiej rozpiętości jest szybowiec! tylko rodzaj użytego profilu w holowanym modelu. Na swoim przykładzie wiem że są duże różnice przy SD7055 - SD3021 czy nawet HQ. Inne problemy mogą wystąpić przy holowniku średnim z dużą prędkością(npF3A) a małym lekkim szybowcem.

Maciek

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam!!! Wbrew życzeniom niektórych forumowiczów mój Starling nie potrzebował pływaków ani nie topił się w oceanie! W drugiej połowie lipca na zachodnim wybrzeżu Irlandii odbyły się zawody-spotkanie-czy zlot modelarzy(klasa F3F-mini),jednym słowem takie lużne spotkanie połączone z rywalizacją o najlepszy model,lub o najlepszy lot.Ale zacznę od początku. Na spotkanie oczywiście się spóżniłem(praca) rozpocząłem starty z minus 15punktów za spóżnienie(opuściłem 6 kolejek),po trzech biegach odezwała się żyłka sportowca,lub poziom adrenaliny podskoczył niebezpiecznie,i zaczęło mi zależeć aby mój Starling pokazał się z jak najlepszej strony i jak powiedział Szczepan zacząłem :katować: model aby wycisnąć z niego jak najwięcej.W dniu następnym (niedziela) byłem z klasyfikowany na 16 miejscu co jeszcze bardziej mnie zmotywowało do ryzykownych lotów,na granicy wytrzymałości modelu i na granicy moich umiejętności!Aby uzyskać maksymalną prędkość dociążyłem Szpaka do 2kg(model standartowy bez D-boxa) i od razu średnia prędkość wzrosła do 79,5km/h i taką zapisali sędziowie na tablicy wyników a po jednym nawrocie chyba w czwartej ;gonitwie; miałem zaliczone 116.6km/h(tylko na odcinku jednej bramki).Adrenalina podniosła się też większości zawodnikom co zaowocowało zniszczeniem kilku modeli(4 nie do naprawienia).Ostatecznie zostałem(Szpak)sklasyfikowany na czwartej pozycji(poza nagrodami),jednak za rekord prędkości dostałem uhonorowany czterema serwami FUTABA .Szpak w tej chwili nadaje się tylko do lotów rekreacyjnych,bo przy wadze 2kg nie wytrzymała krawędż natarcia centropłata(baza popękała i cała krawędz jest miękka),w tej chwili zamówiłem nowy model o wzmocnionych płatach(bardziej niż D-box). Narazie zostałem wyleczony z chęci udziału w jakichkolwiek zawodach.

 

pozdrawiam Maciek

Opublikowano

No cóż -za "katowanie" modelu- nagana :devil:

Za osiagnięcia w zawodach gratulacje :D Myslę że producent modelu jest dumny i już zaczął prace nad "bolidem " dla Ciebie

Opublikowano

Witam Szczepanie!!! Naganę przyjmuję ze skruchą,ale atmosfera zrobiła się tak gorąca że nie wytrzymałem i dałem cały balast jaki miałem!!! nowy model już zamówiłem (wersję extremalną),bo Szpak bez balastu przy 13m/s ma kłopoty z odejściem od zbocza(1350g to za mało). Dobrze że nie mam problemów z siłą wiatru bo o termice na zboczu mogę tutaj tylko pomarzyć a przy 3m/s zimnego wiatru nawet taki model ma problem z utrzymaniem się w powietrzu. Czekam jeszcze na większego Szpaka(2,5m),no i wezmę jednego elektryka(może Falkona?,ma pojemny kadłub) Podobała mi się ta impreza bo bramki ustawiono na 150m,co dało widowiskowe latanie!!

Pozdrawiam Maciek

Opublikowano

A że zapytam jak cenowo wychodzą modele Pana Kwarcińskiego (Starling, Falcon), wiem swego czasu była strona ale chyba narazie nie działa :? :| .

Opublikowano

Strona działa OK. Może u siebie na kompie masz coś nie tak.

Jeżeli nie otworzy się nadal to podaję namiary ze strony:

Kwarcinski Models

Nowy Swiat 27/21

62-800 KALISZ

POLAND

mobile: +48 601 551 090 (Polish only)

fax: +48 62 502 35 36

email: office@kwarcinski.com

Cenę najlepiej uzgodnić telefonicznie.

Opublikowano

Witam!!!Za mojego Szpaka zapłaciłem 790zł w wersji podstawowej(bez wzmocnionych płatów) w tej cenie jest zawarty koszt zmiany malowania!!!

 

Pozdrawiam Maciek

Opublikowano

Witam!! Nawiązując do poprzedniej relacji z zawodów? w F3B mini w Irlandii powinienem wspomnieć o odelach innych pilotów,to tak;rozpiętość modeli była od 2 do2,5m różnej konstrukcji(laminaty,balsowe i z rdzeniem styropianowym).Profile jak w katalogu-MG,MH, RG,SD HQ nawet był jeden na epler-płaty z pełną mechanizacją i tylko z lotkami,tylne stery klasyczne,V i T maksymalny ciężar to 2kg.Wszystkie prezentowały się pięknie,ale nie wszystkie nadawały się do tego typu zawodów,ale nie to było ważne!!!!,tu chodziło o dobrą zabawę i taka była!! Może i u nas w Polsce warto by coś takiego zorganizować chociażby na szczeblu modelarni klubów czy stowarzyszeń.Zabawa jest przednia a i można się dużo nauczyć,podpatrzeć dowiedzieć i zaprezentować swoje modele jak też konstrtukcje. Warto byłoby się nad tym zastanowić?

Pozdrawiam Maciek

Opublikowano

Przecież w Polsce rozgrywa się wiele takich imprez na poziomie lokalnym. Może niekoniecznie w f3f mini, ale jest tego trochę. Wielkopolska liga f3j, puchar Gór Świętokrzyskich f3 mini, Lublin, Chełm, Stalowa Wola wszystko f3mini, towarzyskie f5j w Białymstoku, do towarzyskich f3k dlg też było kilka podejść.

Niemniej jednak pomysł słuszny, bo zawodów nigdy za wiele! Trzebaby popytać górali, albo klifiarzy czy robią jakieś towarzyskie f3f. Niestety takie lokalne zawody, jak nazwa wskazuje, mają mały zasięg i nie reklamują się w całej Polsce.

Opublikowano

Witam!!! Czaro przyznaję się bez bicia,że o takich zawodach nie słyszałem(szkoda),a jeżeli są organizowane to myślę że powinny być nagłośnione chociażby na PMF!!! Wiadomo że nie wszystkich stać na super ścigacze czy wyrafinowane F3J,ale każdy z nas coś tam :Dłubie;i w grupie szybowników-modelarzy,będzie spora ilość ludzi którzy chcieliby pobawić się w F3mini ,co za tym idzie polatać!! w większej grupie kolegów.Jak się na pewno orientujesz to do takich zawodów-zabawy nie potrzeba wyrafinowanych modeli,mogą przecież latać modele konstrukcyjne.A przy rozpiętości 2m i wadze 1000-1350g nie potrzeba Alp, ja sam często latam w Bielawie,Rusku,Rogożnicy a to są zbocza o deniwelacji około 50m może nawet mniej. Może niedługo zaczną ukazywać się informacje na PMF o takich imprezach?

 

Pozdrawiam Maciek

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dla Kolegów (a szczególnie dla Gajowego): w takim standardzie otrzymujemy szybowiec od producenta. Warto zwrócić uwagę, że nawet kolor dźwigni klap i lotek odpowiada kolorom ich powierzchni :o .

obraz002smxe1.jpg

obraz006smuj5.jpg

obraz008smvt5.jpg

obraz010smjz8.jpg

obraz014smsq9.jpg

obraz024smtk4.jpg

obraz029smhm1.jpg

obraz032smcs7.jpg

obraz034smns5.jpg

obraz035smyp6.jpg

obraz038smuk0.jpg

Gość Jerzy Markiton
Opublikowano

Piotrze - chcesz powiedzieć, że w Eclipsie nie ma miksera "flap-aileron" ? Nie bardzo chce mi się wierzyć.... - Jurek.

Opublikowano
moim zdaniem jest mało eleganckie i można było łatwo zlikwidowac, przed malowaniem.

 

A przypadkiem kadłub nie jest już lakierowany w formie? Bo raczej na 99% tak wiec przed malowaniem tego nie usuniesz.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.