Włodek Ulas Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Czy ktoś używa silnika benzynowego pracującego na lewych obrotach ? Jak przerobić silnik aby pracował na lewych obrotach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Tak. Jeśli chodzi o silnik tłokowy : zmienić ustawiania rozrządu. Jeśli chodzi o silnik turbowałowy - zmienić wolną turbinę na lewą i kierownicę też. Jeśli chodzi o sinik turbowentylatorowy - zmienić wszystkie turbiny i sprężarki jak również wszystkie kierownice - analogicznie we wszelkich odrzutowych z turbinami (jedno- dwuprzepływowych, itd.) Podanie o jaki silnik chodzi znacznie ułatwia sprawę - inaczej to można sobie wróżyć z fusów jak to zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzys20000 Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Witam! Tak, ja np. używam. Większość silników od wszelakich pił spalinowych, kosiarek itp. to silniki lewo obrotowe. Przeróbka to nie jest takie proste. Niektórych silników nie da się przerobić a z kolei inne mogą pracować praktycznie same. Tak samo jak w żarowych czy samozapłonach wszystko zależy szczegółów konstrukcyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Krzysztofie, chyba nie jest to takie trudne (technicznie), jeśli ograniczymy się do siników tłokowych. Dla 4rosuwa wystarczy wymiana wałka rozrządu. Dla 2suwa zależy jak jest realizowany rozrząd. - dyskiem - wystarczy go przełożyć w inną pozycję. - membraną - wystarczy zakręcić silnikiem w drugą stronę. - przez wał - zmiana wału na "lewy" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodek Ulas Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Chodzi o silnik 2-takt np. Dla 32 itp. Czy oprócz zapłonu - czujnika coś jeszcze należy przerobić , i czy taki silnik będzie pracował niezawodnie . Na YT widac że pracują . Chodzi o model dwu silnikowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Dla tego silnika i podobnych wystarczy zmienić położenie czujnika zapłonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodek Ulas Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Tomku przestawienie czujnika czy wystarczy piastę przestawić z magnesem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Chodzi o silnik 2-takt np. Dla 32 itp. Czy oprócz zapłonu - czujnika coś jeszcze należy przerobić , i czy taki silnik będzie pracował niezawodnie . Na YT widac że pracują . Chodzi o model dwu silnikowy Będzie chodził - krócej i bardziej hałaśliwie. -> przesunięcie sworznia tłokowego. Odwrócić by się dało, z całym cylindrem, może - jeśli kanały płuczące są symetryczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 5 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Układ korbowy jest symetryczny, kanały również więc nie będzie problemu z pracą silnika. Można przestawić czujnik lub obrócić piaste z magnesem, efekt ten sam. Ważne aby ustawić taki sam kąt wyprzedzenia zapłonu ale z drugiej strony zwrotu zewnętrznego tłoka. Ssanie jest sterowane membraną więc może pracować w obie strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodek Ulas Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2015 Układ korbowy jest symetryczny, kanały również więc nie będzie problemu z pracą silnika. Można przestawić czujnik lub obrócić piaste z magnesem, efekt ten sam. Ważne aby ustawić taki sam kąt wyprzedzenia zapłonu ale z drugiej strony zwrotu zewnętrznego tłoka. Ssanie jest sterowane membraną więc może pracować w obie strony. OK dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 8 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 A tak ze zwykłej ciekawości. A po co ? Co jest takiego w w prawych obrotach śmigła/śruby ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodek Ulas Opublikowano 8 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2015 Pomaga w modelach dwu silnikowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 O! To taki poziom problemów ! Gratuluję ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi