Skocz do zawartości

Lewe obroty


Włodek Ulas
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak.

 

Jeśli chodzi o silnik tłokowy : zmienić ustawiania rozrządu.

 

Jeśli chodzi o silnik turbowałowy - zmienić wolną turbinę na lewą i kierownicę też.

 

Jeśli chodzi o sinik turbowentylatorowy - zmienić wszystkie turbiny i sprężarki jak również wszystkie kierownice - analogicznie we wszelkich odrzutowych z turbinami (jedno- dwuprzepływowych, itd.)

 

Podanie o jaki silnik chodzi znacznie ułatwia sprawę - inaczej to można sobie wróżyć z fusów jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Tak, ja np. używam. Większość silników od wszelakich pił spalinowych, kosiarek itp. to silniki lewo obrotowe.

Przeróbka to nie jest takie proste. Niektórych silników nie da się przerobić a z kolei inne mogą pracować praktycznie same. Tak samo jak w żarowych czy samozapłonach wszystko zależy szczegółów konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztofie, chyba nie jest to takie trudne (technicznie), jeśli ograniczymy się do siników tłokowych.

 

Dla 4rosuwa wystarczy wymiana wałka rozrządu.

 

Dla 2suwa zależy jak jest realizowany rozrząd.

- dyskiem - wystarczy go przełożyć w inną pozycję.

- membraną - wystarczy zakręcić silnikiem w drugą stronę.

- przez wał - zmiana wału na "lewy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o silnik 2-takt np. Dla 32 itp. Czy oprócz zapłonu - czujnika coś jeszcze należy przerobić , i czy taki silnik będzie pracował niezawodnie . Na YT widac że pracują . Chodzi o model dwu silnikowy 

 

Będzie chodził - krócej i bardziej hałaśliwie. -> przesunięcie sworznia tłokowego.

 

Odwrócić by się dało, z całym cylindrem, może - jeśli kanały płuczące są symetryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ korbowy jest symetryczny, kanały również więc nie będzie problemu z pracą silnika. Można przestawić czujnik lub obrócić piaste z magnesem, efekt ten sam. Ważne aby ustawić taki sam kąt wyprzedzenia zapłonu ale z drugiej strony zwrotu zewnętrznego tłoka. Ssanie jest sterowane membraną więc może pracować w obie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ korbowy jest symetryczny, kanały również więc nie będzie problemu z pracą silnika. Można przestawić czujnik lub obrócić piaste z magnesem, efekt ten sam. Ważne aby ustawić taki sam kąt wyprzedzenia zapłonu ale z drugiej strony zwrotu zewnętrznego tłoka. Ssanie jest sterowane membraną więc może pracować w obie strony.

OK dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.