piotrb Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Witam Poprosiłem Marka o wycięcie modelu samolotu RAF FE8 . Marek jak zwykle z chęcią przystąpił do pracy i model dotarł do mnie parę dni po naszej rozmowie telefoniczne (to był początek października tego rokuJ). Czas zabrać się do pracy Zestaw pianki wygląda tak Mój 6-letni syn stwierdził cytuje "tata buduje latający but:)" Pianka waży 95 g więc nie jest źle:) Proszę wszystkich o sugestie i dobre rady odnośnie wykonania kratownicy.
Wodzu 7 Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Skonultuj się z POGO z Bolesławca.On jest specjalistą od patyczaków Pozdrawiam Wojtek.
piotrb Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Opublikowano 16 Listopada 2015 Witam Rozmawiałem już z Sergiuszem i wiem jak wykonał swój model. Kratownica Sergiusza wykonana jest z patyczków bambusowych połączonych plastikowymi opaskami (trytkami). Może wyważam otwarte drzwi ale planuje wykonać swój model troszkę inaczej a mianowicie kratownice planuje wykonać z prętów węglowych połączonych …. I tu jest mały problemJ Na tą chwile testuję kilka rozwiązań i jak na razie najlepszym połączeniem jest CA + nić.
PanByku Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 A cienkie listewki w połączeniu z cienkimi węglami by nie zagrały? Łatwiej chyba byłoby to łączyć. Czy to już robi się za duża waga? Nie wiem. Sam stawiam pierwsze kroki, ale chyba bym widział drewno na ogonie. Może można zrobić jakoś obliczenia, ile możesz wagi umieścić za silnikiem, tak aby zachować względnie położenie SC i potem dobierać materiał. Czy ta kratownica musi mieć "patyki" o przekroju okrągłym? Model zacny.
Stefanpasz Opublikowano 17 Listopada 2015 Opublikowano 17 Listopada 2015 Widziałem Czeskie Airca DH2 w walce. Tyle "kretów" nie wytrzymał by normalny samolot Ich ogony były jak pamiętam tylko podłużnicami górnymi i dolnymi. Z jednej strony mocowane do skrzydeł a z drugiej połączone do sterów. Może rozpórki nie przenoszą tak dużych obciążeń i nie ma co robić "pancernych" mocowań? Kibicuję tej ciekawej konstrukcji. Uważaj bardzo na SC bo silnik i ogon z tyłu...
piotrb Opublikowano 17 Listopada 2015 Autor Opublikowano 17 Listopada 2015 Witam Niestety nie mogłem być na zawodach w Andrychowie więc nie miałem okazji zobaczyć DH2. Myślę że Stefan ma rację i nie będę się więcej zastanawiał nad kratownicą. Wstępnie rozplanował już umieszczenie silnia i pakietu i myślę że nie będzie problemu z S.C. Mam nadzieje że w weekend uda mi się coś porobić i wrzucić kilka fotek z budowy. Dzięki za podpowiedzi Pozdrawiam
piotrb Opublikowano 14 Lutego 2016 Autor Opublikowano 14 Lutego 2016 Witam Udało mi się wreszcie „pogrzebać” przy samolocie i na dzień dzisiejszy wygląda tak A lata tak https://drive.google.com/file/d/0B_nOYacdiVGiNDVZU3NRa2RkdXM/view?usp=sharing Po pomyślnym oblocie zostało dopieszczenie modelu i malowanie. Mam nadzieję, że wyrobie się do BierutowaJ
POGO Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Pomyka super , gratuluje oblotu i maszyny . Patyczaki to jest to . Do zobaczenia na zawodach .
piotrb Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 A latarnia, słynna latarnia to gdzie Witam Ach ta lampaJ Jest widoczna w 2:17 minucie filmu. Wszyscy, którzy byli na zawodach w Dziadowej Kłodzie doskonale wiedzą, że ta lampa posiada niezwykły dar przyciągania więc w trakcie oblotu wolałem trzymać się od niej z dalekaJ Sam osobiście rozwaliłem na niej swojego „pancernego” Siemensa. Do dziś nie mogę w to uwierzyć jak to mogło się staćJ.
Vesla Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Świetny!! Na koła nałóż kołpaki i będzie git!! BTW jak takie "pchacze" tną taśmę? Sorki za off topic ale jestem laikiem w tej dziedzinie. Domyślam się, ze taśma jest zrywana po zaczepieniu się na skrzydłach? Możecie mi to objaśnić.
piotrb Opublikowano 13 Marca 2016 Autor Opublikowano 13 Marca 2016 Świetny!! Na koła nałóż kołpaki i będzie git!! BTW jak takie "pchacze" tną taśmę? Sorki za off topic ale jestem laikiem w tej dziedzinie. Domyślam się, ze taśma jest zrywana po zaczepieniu się na skrzydłach? Możecie mi to objaśnić. Witam To moja pierwsza konstrukcja tego typu. Jeśli chodzi o cięcie taśmy to lepiej jak śmigło jest z przodu. Plusem tego rozwiązania jest większa odporność przy „kretach” (tak słyszałem). Niedługo zawody więc będę mógł coś więcej napisać. Model został pomalowany i dołożyłem mu karabin który zgodnie z regulaminem w trakcie walk będzie zdejmowany I jeszcze silnik
POGO Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 Piękny....Cudo ... Aż mi sie łezka w oku zakręciła .... A gdzie pilot ? Bo mój swego czasu w zęby taśmę łapał A powiedz mi jak wygląda sprawa napędem , co to za śmigło i jak z czasem lotu na tym napędzie ?
Vesla Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 Ale to śmigło to masz ładniutkie ☺Gratuluję modelu!
mirolek Opublikowano 14 Marca 2016 Opublikowano 14 Marca 2016 ale się będzie sypało epp na zawodach Czeska konstrukcja z jaką walczyłem w zeszłym roku była kreto- i przeciwniko-odporna ale miała bardzo solidne mocowanie ogona. Pręty węglowe w tym egzemplarzu na zdjęciu wyglądają cieniutko i choć tworzą sztywną klatkę i zapewne wystarczają do spokojnego latania, mam wątpliwości czy wytrzymają atak szybkich Albatros-ów i Pfalz-ów. Za kilka dnie w Bierutowie sam sprawdzę wytrzymałość tego modelu ms
piotrb Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Opublikowano 14 Marca 2016 Piękny....Cudo ... Aż mi sie łezka w oku zakręciła .... A gdzie pilot ? Bo mój swego czasu w zęby taśmę łapał A powiedz mi jak wygląda sprawa napędem , co to za śmigło i jak z czasem lotu na tym napędzie ? Witam śmigiełko kupiłem tu http://napolskimniebie.pl/index.php/sklep/wyposazenie/smiglo-npn-9x6-czterolopatowe-detail Na tym śmigle przelatuje siedem minut na pełnym gazie ale brak mu ciągu. Co prawda jak się już rozpędzi to nie jest źle. Myślę że musze zamontować mu śmigło 10/5 to będzie ok. Testy na nowym śmigle w BierutowieJ Pilot się robi Miałem dorobić jeszcze parę szczegółów ale po wpisie Mirka chyba dam sobie spokój:). Wiem że kratownica wygląda delikatnie ale bałem się że będzie problem z S.C. Model waży z pakietem 570g i mam nadzieję, że kratownica wytrzyma. Na wszelki wypadek nie będę ryzykował i jak będziemy startować z Mirkiem w jednej rundzie to polecę „pancernym” Schutte-Lanz DR.I, który bez problemu przelatuje przez Albatrosy i Pfalzy J
mirolek Opublikowano 15 Marca 2016 Opublikowano 15 Marca 2016 jak będziemy startować z Mirkiem w jednej rundzie to polecę „pancernym” Schutte-Lanz DR.I, No to mnie zmotywowałeś do reaktywacji Spada Tego patyczaka schrupałbym na przekąskę przed walką ale jak ma się pojawić ciężka artyleria to muszę być przygotowany Tak bardziej serio, to bardzo mi sie podoba ta konstrukcja i jestem ciekaw jak się sprawdzi w walce. Śmigło czterołopatowe dobrze wygląda "na oko" ale lepiej zmień na tradycyjne, będzie szybciej. ms
piotrb Opublikowano 15 Marca 2016 Autor Opublikowano 15 Marca 2016 Witam Zabrałem się za pilota ale w trakcie pracy mój syn podrzucił mi najlepszego pilota w galaktyceJ. Nawet pasujeJ
Vesla Opublikowano 16 Marca 2016 Opublikowano 16 Marca 2016 Ale dogadasz się z nim?? Bo on tylko dziwnie jęczał i ryczał :-)
Rekomendowane odpowiedzi