Jump to content

Profil MVR-22


milo
 Share

Recommended Posts

Hmmm, sam autor bardzo zachwala :) . Jest to ewolucja jego wczesniejszych profili. Cos pomiedzy E205 i S3021. Podstawowe zalety w porownaniu do powyzszych, to lepsze zachowanie przy wiekszych katach i malych Re.

 

Autor sam sie dziwi, ze mimo roznic, MVR 22 ma bardzo podobne biegunowe do S3021, ktory zreszta sam uwaza za swietny.

 

MVR zaleca do szybowcow konstrukcyjnych o rozp. ok. 2m. Mimo, ze nie jest to super performer, ma sobie dawac rade calkiem niezle z wiatrem i ma byc latwy do okielznania w powietrzu...

 

Tyle, po krotce autor...Moze to kogos zacheci do eksperymentu :) .

Link to comment
Share on other sites

Guest Jerzy Markiton

Na biegunowych zauważyłem porównanie do S-3010......

I faktycznie, w zakresie małych Re wydaje się trochę lepszy (na wykresach Autora).  Przy wyższych Re różnice zanikają.  Wydaje się być modyfikacją 3010, tzn: lekko zmieniony w części spływowej. Na publikacje z zastosowań - nie natknąłem się.

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję za odzew w temacie. Trochę tajemniczy profil, ale zaeksperymentuję. Chcę go zastosować w moim nowym modelu .... PWS-101 2,2 m. Mam nadzieję, że będzie odpowiedni do takiego szybowca, zobaczymy.

Link to comment
Share on other sites

Profil wydaje sie byc lepszy od Clark-Y bo ma mniejszy opor w zakresie wiekszych

 

post-12308-0-76814000-1447836839_thumb.png

 

 

a takze mniejszych predkosci.

 

 

post-12308-0-30157600-1447836853_thumb.png

 

Maksymalny wsp. sily nosnej praktycznie ten sam.

Mysle, ze warto sprobowac i uzyc go zamiast Clark-Y.  Bedzie troche szybszy. 

 

 

 

Czolem

Andrzej 

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.