Tomek Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 A czy jakś metoda np. Prszkowa nie wchodzi w rachubę . Cały czas mi chodziło po głowie użycie talku ,albo czegoś podobnego Szczególnie że ja latam małymi modelami gddzie nie za bardzo jest miejsce na kolejne instlacje (nie mówiąc juz o wadze.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Inna metoda: http://rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=191&products_id=1550 Jak na razie to tylko bylo testowane i przyczepione do samochodu i szalalem po lotnisku , w samolocie nie testowane. Efekt byl taki ze po 5 minutach prawie nic nie bylo widac. Myślę że gdybyś opracował jakies mocowanie - to mogłoby być ciekawym pomysłem. Troche cena wysoka bo jedna taka przyjemność to 23zł ale zawsze można wziąć pod uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 A moze cos takiego http://www.alejahandlowa.pl/index.php?t=p,1280853 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 17 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Dla mnie rycyna nie wchodzi w grę tu zgadzam sie w 100% z MarkiemJ o proszkowym wytwarzaniu dymu jak zasugerowal Tomek nigdy nie słyszałem .Świeca którą wyszukał qpa cenowo jest atrakcyjna sądząc po sklepie który ją oferuje służy ona pewnie do stawania zasłony dymnej jak się chłopaki gonią po lesie i napażają paintbolami.Ale to ciągle nie to. W sumie wydaje mi się że to co przedstawił Marcin133 chyba byłoby można wypróbować.Instalacja prosta i ciężar można sobie dobrać w zależności od zbiornika jaki się zastosuje zawór sterowany serwem dysze itp można kupić w sklepie który przedstawiałem.Jutro tam zadzwonię i zapytam jak to wygląda w dwusówach czy wystarczająca jest temp. spalin. na jednym ze zdjęć które przedstawił Marcin widać że miedziana rurka dostarczająca płyn jest obwinięta kilka razy wokół głowicy (jeśli dobrze widzę). moim zdaniem chyba tylko poto żeby wstępnie podgżać płyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Świece dymne dają mizerny efekt już przy wolnych elektrykach nie mówiąc już o szybciej poruszających się spalinkach Rurka miedziana owijana jest wokół najcieplejszych części silnika celem właśnie wstępnego podgrzania czynnika dymotwórczego lub spirala wewnątrz samego tłumika. Dysza akurat w tym przypadku jest zbędna a prawidłowe miejsce wpuszczania czynnika mieści się zaras na wylocie z cylindra (w najwęższym miejscu, największa temp. spalin, największa ich szybkość i najniższe ciśnienie - niższe aniżeli w najgrubszym miejscu tłumika np. tam gdzie jest kruciec do wytwarzania nadciśnienia w zbiorniku paliwa) Co do czynnika dymotwórczego który można zakupić w sklepie scorpion trzebaby było zapytać pod jaki silnik jest dedykowane (brak odp. opisu) wiadomo przecież że benzynka czy jet zadowoli się nawet zwykłą ropą. Z tego co można wyczytać na RC Groups w najczęściej stosowana jest do tych celów nafta. Problem z niską temp. występuje tylko w silnikach dwusuwowych żarowych. Za duża ilość wtryskiwanego czynnika do tłumika również powoduje wychłodzenie spalin i tym samym zmniejszenie intensywności dymienia. Teorii troszeczkę znaleźć można w sieci czas rozpocząć próby Mam cichą nadzieję że coś z tego wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 22 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Właściciela rc Srorpion w zeszłym tygodniu nie było więc nic nie załatwiłem telefonicznie wysłałem maila z zapytaniem.Czy inst dymowe nadają się do dwusówowych silników żarowych .I dostałem taką odpowiedż.Jak najbardziej nadają się, natomiast producenci zalecają aby stosować w silnikach powyżej 10cc pojemności silnika. Z pozdrowieniami RC-SkorpionTak czy tak jestem zdecydowany rozpocząć próby. może ktoś mi poradzi gdzie mógłbym kupić taką cieniutką rurkę miedzianą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Jak cienką ?? Modelmaking ma ich sporo, w modele.sklpe.pl tez Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TEQ Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 W OBI kiedyś takie widziałem po kilka zł chyba 2-metrówki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 22 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 myślę że między 1 do 2 mm średnicy wewn. zobaczę co mają w ofercie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Sprzęt chłodniczy (złom, warsztat naprawy lodówek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 22 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 dobrze Hubert mówisz też o tym myślałem w lodówkach są takie cieniutkie rurki przy agregacie z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Tak dokładnie lodówki zwie się to kapilarą i oczywiście dostępne jest to oprócz wszelkiego złomu w sklepach i hurtowniach zajmujących sie sprzedażą armatury chłodniczej. Potrzebny będzie jeszcze zawór zwrotny (jeżeli opcja z zasilaniem z karteru) oraz zawór odcinający sterowany serwem (obie żeczy dostępne w rcscorpion). Chyba że są inne pomysły? Na jaką opcję zasilania się decydujesz? (karter, pompka?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 22 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Myślę o karterze będę to chciał wyprubować z naftą w sklepach modelarskich mają takie cienkie rurki mosiężne muszę i tak jechać po paliwo to zobaczę czy są wystarczająco elastyczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Wreszcie znalazłem czas na próby inst dymnej a rezultat jest taki.Poszedłem na łatwiznę i nie stosowałem wstępnego podgrzewania nafty poprzez owinięcie głowicy silnika. Przewód doprowadzający naftę podłączyłem od razu do miejsca w którym wwierciłem się w tłumik.Niestety okazało się że ciśnienie spalin jest większe niż ciśnienie w zbiorniku wytworzone przez karter. Nafta coprawda dochodzi do miejsca podłączenia w tłumiku ale tutaj się zatrzymuje i nie wpływa do tłumika powstrzymywana przez ciśnienie spalin które ją w gruncie żeczy z powrotem wpychają do przewodu nie pomaga również zawór zwrotny.Sytuacja zmieniła się gdy pompowałem naftę ręcznie przez naciskanie zbiornika wtedy pojawiał się ładny biały dym i efekt był zadowalający.Również podniesienie zbornika kilkanaście centymetrów do góry pomagało i pojawiał się dym . Wniosek jest taki że bez pompki się chyba nie obejdzie. :evil: Może ktoś ma jakiś pomysł zkąd by wytrzasnąć pompkę na 6V. Od spryskiwaczy samochodowych bylyby dobre ale one są na 12V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 To może spróbuj wziąć ciśnienie z karteru... Napewno jest wyższe niż w tłumiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Przemek doczytaj Niestety okazało się że ciśnienie spalin jest większe niż ciśnienie w zbiorniku wytworzone przez karter Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 kilka fotek dla jasności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Przepraszam ale nie rozumiem... Moim zdaniem instalacja powinna wyglądac tak: Ciśnienie z karteru do zbiornika z naftą... Ciśnienie z tłumika do zbiornika paliwa... Nie rozumiem po co są tam jakieś trójniki...? Połączono ciśnienie z tłumika z tym z karteru? Te fotki są dla mnie nieczytelne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablos Opublikowano 10 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Trójnik jest na przewodzie który idzie z tłumika do zbiornika paliwa jest on rozdzielony na zbiornik paliwa i na zbiornik z naftą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 10 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2007 Trójnik jest na przewodzie który idzie z tłumika do zbiornika paliwa jest on rozdzielony na zbiornik paliwa i na zbiornik z naftą Teraz to i ja kumam To masz złą instalacje Ciśneinei z karteru pobiera się z kartetu nie z tlmika. Powinneś albo jedna śribe wymienić na krucieć ( tą od mocowania dekla skrzyni korbowej) uprzednio robiąc odpowiednią dziure za gwintem. Albo ten kruciec zamocować w deklu. Skoro podajesz ciśneinie z tłumika do zbiornik az naftą to wypadkowa ciśneinia w zbiorniku równa sie ZERO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.