przema436 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Opublikowano 5 Grudnia 2015 Parę dni temu kupiłem pierwszą spalinkę z silnikiem ripmax 40. Czy udzieli mi ktos jakieś info na temat tego silnika. Jakie paliwo stosować jak z wytrzymałoscia tego silniczka i do jakiej grupy spalinek go zaliczyc (2t czy 4t). Wiem,że moje pytania wydają sie banalne ale naprawde nie mam pojecia o tym silniku. Pozdr
Hotpoint Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Google Cię zbanowało, że masz zakaz szukania informacji? Silnik 2T, śmigło 11x5-6, 10% nitro i lecisz. Poczytaj najpierw ogólne zasady użytkowania - docierania, jeśli to nowy silnik, żebyś miał wszystkie palce na święta 1
przema436 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2015 Znalazlem informacje,ze silnik ripmax to to samo co mds 40. Silnik nie jest nowy,kupilem go razem z modelem w okazyjnej cenie.
Marcin K. Opublikowano 6 Grudnia 2015 Opublikowano 6 Grudnia 2015 Na pewno firma szału nie robi więc porównuj go do tej samej pojemności ASP.
bjacek Opublikowano 8 Grudnia 2015 Opublikowano 8 Grudnia 2015 Myślę, że najlepsze dla tego silnika będzie paliwo z 10-procentową zawartością nitrometanu. Jeśli silnik był używany, to jest duża szansa, że jest dotarty i można po prostu odpalić i latać. Do pełnego wyposażenie przydałby Ci się panel startowy, pompka do paliwa (moim zdaniem najlepiej ręczna) i rozrusznik,
przema436 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 Dzisiaj kupiłem paliwo Merlin 10%,czy jest ono już zmieszane z olejem czy musze sam je zmieszać?.Na etykiecie nie ma zadnych informacji. Teraz musze zrobić jeszcze okablowanie i jakiś pakiet do grzania swiecy.Pompki i rozrusznika tez nie mam
Marcin K. Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Jest już zmieszane. Zamiast pompki wystarczy duża strzykawka. Dążenie zrób z jednej baterii/akumulatora ni-xx. Świeca przyjmuje napięcie 1.2-1.5V. Zamiast rozrusznika wystarczy gruba rękawica i trochę zaparcia:)
przema436 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2015 Marcin na poczatek zrobie tak jak piszesz,czyli strzykawka i rekawiczka. A potem pomału bede kompletował wyposażenie.
Marcin K. Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Ja spalinami latam od 5 lat, a od 3lat mam rozrusznik i panel startowy. Tak ze nie pekaj:)
przema436 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 Jeszcze troche czasu minie zanim trenerek wzbije sie w powietrze. Myslalem,ze użyje apki z helikoptera esky belt cpx. Ale boje się o zasieg,wiec jeszcze apke musze zmienic. Dziekuje wszystkim za informacje dotyczące silnika.
przema436 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 Dzisiaj odpalilem silnik. Silnik nie wchodzil na pelne obroty. Podkrecilem troche iglicą i silnik zgasł i od tego czasu nie odpala. Co moze byc przyczyna?
przema436 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 Ta co jest po lewej stronie stojac za modelem. Potem ustawile iglice według instrukcji czyli wkrecic i potem wykrecic o 2 obroty ale to nie pomoglo. Silnik dalej nie pali. Do swiecy użyłem baterii r20. Swieca sie grzeje na kolor pomaranczowy.
Marcin K. Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Każda igłą ma swoją nazwę i nie każdy silnik wszystkie igły ma w tym samym miejscu. Tak ze masz igle wysokich obrotów, igle przejscia i śrubę niskich obrotów. Poszukaj tematów o regulacji silnika. Masa jest tego. Ciebie na wstępie interesuje igła wysokich obrotów. Zakrec ja. Odkręcić o dwa obroty. Od tego zaczynasz regulację. Gdy silnik pracuje, gaz powoli na max. Jeżeli pracuje i pyrka powoli wkrecasz igle i słuchasz jak rosną obroty. W pewnym momencie obroty przestaną rosnąć. A silnik będzie kręcił jak oszalaly. Jak będziesz dalej wkrecal iglice to silnik zacznę zwalniać i zgasnie z braku paliwa. Wtedy cofnij igle o 4-5 ząbków. Gratuluję! Silnik wstępnie ustawiony:) 1
przema436 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 Jak juz odpale silnik to go wtedy wyreguluje. Ustawilem igle wysokich obrotow na dwa obroty,ale dalej silnik milczy.
Marcin K. Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Sprawdź zazenie. Jak dostaje paliwa i grzeje świece to musi zapalić.
przema436 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 Rozebralem i wyczyscilem gaznik. Jutro sprawdze system paliwowy i jeszcze raz swiece.
przema436 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2015 Silnik odpalil. Marcin zrobilem tak jak pisales. Silni ładnie kreci tylko sie chyba za bardzo grzeje,bo troche parzy w palce.
Marcin K. Opublikowano 13 Grudnia 2015 Opublikowano 13 Grudnia 2015 To dobrze ze parzy. Trudno określić jaką ma temperaturę pracy. Ale na oryginalnym paliwie nie będzie ci się przegrzewal. Musiał byś mu dac mieszankę z mniejszą ilością oleju. Na pewno jest ok. To tylko twoje wrażenie że jest za goracy
przema436 Opublikowano 13 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2015 A czy plucie z wydechu tez jest normale?
Rekomendowane odpowiedzi