Jump to content

ripmax 40


przema436
 Share

Recommended Posts

Parę dni temu kupiłem pierwszą spalinkę z silnikiem ripmax 40. Czy udzieli mi ktos jakieś info na temat tego silnika. Jakie paliwo stosować jak z wytrzymałoscia tego silniczka i do jakiej grupy spalinek go zaliczyc (2t czy 4t). Wiem,że moje pytania wydają sie banalne ale naprawde nie mam pojecia o tym silniku. Pozdr

Link to comment
Share on other sites

Google Cię zbanowało, że masz zakaz szukania informacji?

Silnik 2T, śmigło 11x5-6, 10% nitro i lecisz.

Poczytaj najpierw ogólne zasady użytkowania - docierania, jeśli to nowy silnik, żebyś miał wszystkie palce na święta :D

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Myślę, że najlepsze dla tego silnika będzie paliwo z 10-procentową zawartością nitrometanu. Jeśli silnik był używany, to jest duża szansa, że jest dotarty i można po prostu odpalić i latać. Do pełnego wyposażenie przydałby Ci się panel startowy, pompka do paliwa (moim zdaniem najlepiej ręczna) i rozrusznik,

Link to comment
Share on other sites

Dzisiaj kupiłem paliwo Merlin 10%,czy jest ono już zmieszane z olejem czy musze sam je zmieszać?.Na etykiecie nie ma zadnych informacji.  Teraz musze zrobić jeszcze okablowanie i jakiś pakiet do grzania swiecy.Pompki i rozrusznika tez nie mam :P

Link to comment
Share on other sites

Jest już zmieszane. Zamiast pompki wystarczy duża strzykawka. Dążenie zrób z jednej baterii/akumulatora ni-xx. Świeca przyjmuje napięcie 1.2-1.5V. Zamiast rozrusznika wystarczy gruba rękawica i trochę zaparcia:)

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze troche czasu minie zanim trenerek wzbije sie w powietrze. Myslalem,ze użyje apki z helikoptera esky belt cpx. Ale boje się o zasieg,wiec jeszcze apke musze zmienic. Dziekuje wszystkim za informacje dotyczące silnika.

Link to comment
Share on other sites

Ta co jest po lewej stronie stojac za modelem. Potem ustawile iglice według instrukcji czyli wkrecic i potem wykrecic o 2 obroty ale to nie pomoglo. Silnik dalej nie pali. Do swiecy użyłem baterii r20. Swieca sie grzeje na kolor pomaranczowy.

Link to comment
Share on other sites

Każda igłą ma swoją nazwę i nie każdy silnik wszystkie igły ma w tym samym miejscu. Tak ze masz igle wysokich obrotów, igle przejscia i śrubę niskich obrotów. Poszukaj tematów o regulacji silnika. Masa jest tego. Ciebie na wstępie interesuje igła wysokich obrotów. Zakrec ja. Odkręcić o dwa obroty. Od tego zaczynasz regulację. Gdy silnik pracuje, gaz powoli na max. Jeżeli pracuje i pyrka powoli wkrecasz igle i słuchasz jak rosną obroty. W pewnym momencie obroty przestaną rosnąć. A silnik będzie kręcił jak oszalaly. Jak będziesz dalej wkrecal iglice to silnik zacznę zwalniać i zgasnie z braku paliwa. Wtedy cofnij igle o 4-5 ząbków. Gratuluję! Silnik wstępnie ustawiony:)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

To dobrze ze parzy. Trudno określić jaką ma temperaturę pracy. Ale na oryginalnym paliwie nie będzie ci się przegrzewal. Musiał byś mu dac mieszankę z mniejszą ilością oleju. Na pewno jest ok. To tylko twoje wrażenie że jest za goracy

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.