Nikt Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Krzysiek. Do wyscigow to 3kw bedzie malo.Ale kazdy z nas ma swoje przemyslenia lub wzoruje sie na zapatrywani innych(wiecej mocy,szybciej i drozej)a koszty sa bardzo duze! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Tylko po co te 1,5 Kw lub więcej w motoszybowcu o wadze 2 500 g? Jak juz muszę, to ja lubię szybko być u góry i się wozić po niebie. Bardzo sie denerwuje jak model powolutku sie wznosi na silniku. Ale ja tam inny jestem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Jurek.nie piszemy o powolnym tylko o zadowalajacym wznoszeniu. 40*czy 50*wznoszenia to powoli? Andrzeja i moje modele z motorami to nie sa powolniaki a mamy silniki z dolnej polki(?).Jurek M napisal kiedys-przyrost formy nad trescia-.Kazdy chce cos innego???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Marek tu latałem na Phasorze na 4s modelem o wadze +- 2200g (oglądaj w pełnym rozmiarze i z dźwiękiem ) aktualnie latam na 5s - włos się jeży Idealnie to cZyNo skomentował "Jak juz muszę, to ja lubię szybko być u góry i się wozić po niebie. Bardzo sie denerwuje jak model powolutku sie wznosi na silniku. " - właśnie dlatego po to te 1.5Kw < Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Sorry,zapomnilem o wielbicielach pylonow. To tez fajna zabawa!!???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin851 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 To nie pylon, to hotliner backfire f5f Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Dzięki za rozjaśnienie szarych komórek mam inne spojrzenie na szybowce (motoszybowce), ale każdy lubi co innego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Z mojego laickiego punktu widzenia wygląda to tak: - rzeczywiście słucham sugestii innych, gdyż sam jestem zielony jak przysłowiowy szczypiorek na wiosnę, - wyciągam wnioski z własnych doświadczeń - wiem jak lata mój Falcon z 800W silnikiem - mnie się podoba, bo lata "przestrzennie" w pionie również prawie 20m/s na świeżo naładowanym pakiecie, - Ideal rozpadł mi się w powietrzu, bo przegiąłem, - zamówiłem więc co polecaliście i chcę by latał na początek przynajmniej tak przyjemnie jak Falcon - gdy dorosnę to wprowadzę zmiany w napędzie, jeśli będę odczuwał taką potrzebę - Falcon waży mi do lotu 1800g, planowany model może ważyć ok. 2500 - 2600g więc napęd rzędu 1,5kW wydaje mi się OK. z prostej matematyki tak mi wychodzi (taką też moc minimalną silnika zaleca producent modelu - o zalecanej i polecanej nie wspomniałem i nie wspominam - zostaje przy minimalnej). Nie brałem do tej pory pod uwagę, że silnik o podobnych parametrach silnikowi nie jest równy. Jeden może mieć sprawność X, a drugi np. sprawność 1,25X. Maciej dziękuję, że mi to uświadomiłeś. Jeśli wsadzę w model silnik np. ROTON czy inny o wyższej sprawności o mocy np. 1kW to da mi on więcej mocy na wale niż chińczyk 1,5kW - tak se dywaguje. Wiem Panowie, że macie w większości ogromną wiedzę i doświadczenie w tych tematach co bardzo cenię, szanuję i dziękuję, że chcecie się tym dzielić. Marek tu latałem na Phasorze na 4s modelem o wadze +- 2200g (oglądaj w pełnym rozmiarze i z dźwiękiem ) aktualnie latam na 5s - włos się jeży Idealnie to cZyNo skomentował "Jak juz muszę, to ja lubię szybko być u góry i się wozić po niebie. Bardzo sie denerwuje jak model powolutku sie wznosi na silniku. " - właśnie dlatego po to te 1.5Kw < Widziałem jak tylko umieściłeś to na forum. W moim tempie za dwa - trzy lata będę na coś takiego gotowy - może Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 eee...cos mi post nie wyszedł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Moje wypociny to nie duza wiedza,to moje obserwacje moich silnikow i modeli.Czasami silniki ktore wydaja sie za slabe potrafia zaskakiwac.Mialem Falkona na silnike Ray(na oko byl slabiutki),a ciagnal w pionie i jeszcze robil beczki a wszystko na 3S. Sorry za pylony,dla mnie pylon a hotliner to ten sam scigacz. Bo sie nalozylismy!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Nawet drobna sugestia czy informacja może wiele wyjaśnić, pomóc zrozumieć i skierować na właściwe tory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikt Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 To sie ciesze. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Ja optuje (bo szybko i z adrenaliną to mogę sobie na zboczu polatać bez silnika) za napędami 1-1.5kW zasilane z małych pakietów 3S. Wtedy wychodzi lekko i bez problemu da się latać w termice. Jurku, na jakim silniku latasz? Czym więcej czytam i szukam informacji tym głupszy jestem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Marek na jakim Jurek lata to nie mam pojęcia ale taki silnik będzie spełniał Jurka kryterium http://www.hacker-motor-shop.com/e-vendo.php?shop=hacker_e&SessionId=&a=article&ProdNr=10406640&t=3&c=2163&p=2163 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 a nie za ciężki jak dla Jurka? ten jest trochę lżejszy, a też pewnie dobry http://www.jetimodel.com/en/katalog/Motors/@produkt/Phasor-Race-2026-5500-1D/ albo ten np. http://www.kontronik.com/produkte/motoren/kira/kira-fai/kira-fai-f5f-4s.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 KIRA się grzeje mam w Relaxie, ale poza tym chodzi idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 A co myślicie o takim rozwiązaniu: - zapakować w model jeden z silników jw. - do ostrego latania 5S + śmigiełko, - do termiki 3S + śmigiełko. Silnik by pozostał, w zależności od warunków lub upodobań wymieniamy jedynie pakiet i śmigło. Na lotnisku to zaledwie kilka minut roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Tylko, że żaden z silników nie jest na 5s to po pierwsze, a po drugie to moim zdaniem zły pomysł. No może nawet bardzo zły. Na dobrze dobranym silniku czy na 3s czy na 5s polatasz zarówno dobrze w termice jak i poszalejesz. W Relaxie mam Kire na 3s i uwierz mi, że model daje rade zarówno bardzo ostro latać jak i wozić się w termice. Moim zdaniem wszystko zależy od modelu a nie od silnika. Toxic proponowany w drugim poście przez Jurka M. to idealny przykład modelu do polatania naprawdę ostro jak i wożeniu się w termice. To wszystko zależny od ustawień samego modelu. Obecne nadajniki dają tak duże możliwości, że wystarczy zrobić pstryk jednym przełącznikiem i z modelu na termikę model staje się rasową "wyścigówką". PS. To jest o wiele szybszy sposób przezbrojenia modelu z termicznego na sportowy niż wymiana pakietów i łopatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmarkow Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Myślę sobie tak: - na silniku wagi bardzo nie zbiję, może z 50g, - na pakiecie już tak (200-250g), - można dobrać silnik, który pracuje z dobrą sprawnością w zakresie napięcia 3-5S, - zyskać na mocy można wiele. Tak tylko się zastanawiam, często bywa tak, że na pozór durny pomysł może dać ciekawe efekty. Zakładam, że jak koledzy pomogą to uda mi się poprawnie ustawić model zarówno do termiki jak i acro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Nie istnieją silniki a w zasadzie zestawy silnik -śmigło dające takie same parametry przy zasilaniu 3S i 5S zważywszy , że moc to napięcie razy natężenie . mmarkow nie rób ludziom wody z mózgu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi