wapniak Opublikowano 27 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2015 Zrobiłem odpływ wody i podłogę. Podłoga z laminatu na obwody drukowane 1,5 mm, miedzią do góry, bo zawsze można do niej dolutować np. nakrętkę czy kawałek drutu jako trzymadełko. W podłodze zrobiłem też otwór rewizyjny do ewentualnej naprawy obsady wału. Pod podłogą przez szczeliny będą przeciągnięte taśmy trzymające akumulatory na miejscu. To wewnątrz modelu wszystko, można przyklejać pokład. Fotki:
wapniak Opublikowano 28 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 28 Grudnia 2015 Wkleiłem uchwyt do tabliczki startowej, był on potrzebny do ustalenia położenia pokładu na czas klejenia. Dopasowałem do uchwytu otwory w pokładzie i przykleiłem pokład. Całość , żeby się nie przesuwało, owinąłem taśmą samoprzylepną. Fotki:
wapniak Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2015 Oszlifowałem pokład (był robiony na kopycie, czyli zewnętrzna strona wymagała oszlifowania). Taki wygrzany laminat doskonale się szlifuje nawet na sucho. Wyciąłem klapki kokpitu łamliwym nożykiem, zostało do zrobienia podklejenie krawędzi kokpitu. Całość wyszła pancerna, można było spokojnie dać mniej 100 g/m2 szkła i też by było pancernie. Fotki:
wapniak Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2015 No to łódeczka gotowa. Pozostało pomalować i poskładać. Fotki:
skipper Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Gratuluje, pewnie jak lody puszczą, to na wodę. Na zrębach luków podklejałeś paski laminatu?
wapniak Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2015 Dzięki. Tak , podkleiłem wąskie (ok. 5 mm) paski laminatu. Chodzi tylko o to, by pokrywki miały się na czym oprzeć przy zaklejaniu modelu taśmą samoprzylepną.
Shock Opublikowano 30 Grudnia 2015 Opublikowano 30 Grudnia 2015 Fajna czysta robota,przyjemnie popatrzeć .
wapniak Opublikowano 1 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2016 Dzięki, teraz zostało nauczyć to pływać, ale to zapewne nie prędko.
sebka34 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Opublikowano 3 Stycznia 2016 Też jestem na etapie budowy FSR standard. jak na moje oko złe rozmieszczenie i wygięty wał, ??? duża strata mocy dlaczegp takie rozwiązanie
wapniak Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2016 Podam Ci wymiary, będziesz mógł porównać do swego rysunku. Od pawęży : Oś steru 55 mm Koniec wału 145 mm Wręga silnikowa 370 mm Długość całkowita 630 mm. Położenie środka ciężkości wyjdzie w pływaniu. Wał giętki, bo chcę, aby wektor siły ciągu był skierowany poziomo, bez składowej pionowej, wypychającej model z wody. Przy okazji wałek giętki wymaga większego kąta mocowania silnika, więc przejście pochwy wału przez dno wypada dalej od pawęży, co daje więcej miejsca na akumulatory. Przesuwając je w tył i przód będę miał możliwość zmiany położenia środka ciężkości w szerokich granicach.
wapniak Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2016 Zrobiłem ster. Ster zrobiony z kuchennego noża, oś z nierdzewki fi 3. Jak to zrobić: Wygrzać nóż nad palnikiem gazowym ( nawet kuchennym), do czerwoności i powoli ostudzić. Sprawdzić czy czubek noża da się nieco wygiąć kombinerkami. Jeżeli nie , i od razu pęknie, to poszukać innego noża. Nie może być za twardy. Obrys i wpust na oś wyciąć przy pomocy "gumówki" , dopiłować wpust na oś pilnikami z diamentowym nasypem (trochę też zapiłować przód i tył osi steru w obrębie wpustu w sterze ). Powierzchnię wokół wpustu na ster dokładnie oszlifować papierem ściernym. Ster z osią polutować na cynę ( może być tinol z kalafonią) po uprzednim posmarowaniu powierzchni lutowanej płynem do lutowania AMASAN ZWN. Co prawda jest on przeznaczony do lutowania rynien i blach cynkowanych, ale do nierdzewki nadaje się również, jak i do mosiądzów i brązów, jest do tego o niebo lepszy, niż kalafonia. Opiłować w/g uznania i gotowe.
Shock Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Jako laik w temacie zapytam czy powierzchnia steru jest obliczana do wielkości łódki czy tak robiony jest on na "oko" ?
wapniak Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2016 Ster powinien być jak najmniejszy , ale jednocześnie taki, który zapewnia wystarczającą sterowność. Im mniejszy ster, tym mniejsze opory . Ten jest nieco większy od zastosowanego przeze mnie w Evolution. Ta łódka jest trochę większa i cięższa. Kratka na fotce ma bok 10 mm, więc wymiary łatwo odczytać.
wapniak Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2016 Zrobiłem dźwigienkę steru i uszczelnienie osi steru. Takie rozwiązanie po wypełnieniu pustych przestrzeni smarem stałym zapewnia i szczelność i bardzo precyzyjną pracę steru:
skipper Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Tak sobie kombinuję, jaką książkę dałeś na podkładkę? Wygląda znajomo, tyle ich było.
wapniak Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2016 Profile modeli latających. To tak, żeby było w temacie
skipper Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Miałem, niestety nie wróciła. Jedna z nielicznych brakująca do kompletu. Teraz gdy każdy profil można gdzieś tam odszukać, nie ma to wielkiego znaczenia.
wapniak Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2016 Gdzieś powinienem mieć " Modele jachtów żaglowych " Marczaka, ale po przeprowadzce nie mogę ich znaleźć...Było by bardziej A'propos.
sebka34 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Opublikowano 31 Stycznia 2016 Wapniak po co ci te łożyska na tym sterze ? Cz one mają sprawowac role dławicy ? Jakie wymyśliłeś mocowanie
Rekomendowane odpowiedzi