Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zrobiłem odpływ wody i podłogę.

Podłoga z laminatu na obwody drukowane 1,5 mm, miedzią do góry, bo zawsze można do niej dolutować np. nakrętkę czy kawałek drutu jako trzymadełko.

W podłodze zrobiłem też otwór rewizyjny do ewentualnej naprawy obsady wału.

Pod podłogą przez szczeliny będą przeciągnięte taśmy trzymające akumulatory na miejscu.

To wewnątrz modelu wszystko, można przyklejać pokład.

Fotki:

 

 

post-5038-0-44144200-1451221477_thumb.jpg

post-5038-0-80463000-1451221488_thumb.jpg

post-5038-0-30741300-1451221499_thumb.jpg

Opublikowano

Wkleiłem uchwyt do tabliczki startowej, był on potrzebny do ustalenia położenia pokładu na czas klejenia.

 

Dopasowałem do uchwytu otwory w pokładzie i przykleiłem pokład. Całość , żeby się nie przesuwało, owinąłem taśmą samoprzylepną.

Fotki:

 

post-5038-0-97939700-1451300956_thumb.jpg

post-5038-0-60630900-1451301004_thumb.jpg

post-5038-0-24293800-1451301016_thumb.jpg

Opublikowano

Oszlifowałem pokład (był robiony na kopycie, czyli zewnętrzna strona wymagała oszlifowania). Taki wygrzany laminat doskonale się szlifuje nawet na sucho. 

Wyciąłem klapki kokpitu łamliwym nożykiem, zostało do zrobienia podklejenie krawędzi kokpitu.

Całość wyszła pancerna, można było spokojnie dać mniej 100 g/m2 szkła i też by było pancernie.

 

 

Fotki:

post-5038-0-69067600-1451468552_thumb.jpg

post-5038-0-84930800-1451468563_thumb.jpg

Opublikowano

Dzięki.

Tak , podkleiłem wąskie (ok. 5 mm) paski laminatu.

Chodzi tylko o to, by pokrywki miały się na czym oprzeć przy zaklejaniu modelu taśmą samoprzylepną.

 

 

post-5038-0-06993400-1451501490_thumb.jpg

Opublikowano

Też jestem na etapie budowy FSR standard.  jak na moje oko złe rozmieszczenie i wygięty wał, ??? duża strata mocy dlaczegp takie rozwiązanie

post-1628-0-79010800-1451844812.jpg

Opublikowano

Podam Ci wymiary, będziesz mógł porównać  do swego rysunku.

 

Od pawęży :

 

Oś steru 55 mm

Koniec wału 145 mm

Wręga silnikowa 370 mm

Długość całkowita 630 mm.

Położenie środka ciężkości wyjdzie w pływaniu.

 

Wał giętki, bo chcę, aby wektor  siły ciągu był skierowany poziomo, bez składowej pionowej, wypychającej model z wody.

Przy okazji wałek giętki wymaga większego kąta mocowania silnika, więc przejście pochwy wału przez dno wypada dalej od pawęży, co daje więcej miejsca na akumulatory.

Przesuwając je w tył i przód będę miał możliwość zmiany położenia środka ciężkości w szerokich granicach. 

Opublikowano

Zrobiłem ster.

Ster zrobiony z kuchennego noża, oś z nierdzewki fi 3.

Jak to zrobić:

Wygrzać nóż nad palnikiem gazowym ( nawet kuchennym), do czerwoności i powoli ostudzić. Sprawdzić czy czubek noża da się nieco wygiąć kombinerkami.

Jeżeli nie , i od razu pęknie,  to poszukać innego noża. Nie może być za twardy.

Obrys i wpust na oś wyciąć przy pomocy "gumówki" , dopiłować wpust na oś pilnikami z diamentowym nasypem (trochę też zapiłować przód i tył osi steru w obrębie wpustu w sterze ).

Powierzchnię wokół wpustu na ster dokładnie oszlifować papierem ściernym.

Ster z osią polutować na cynę ( może być tinol z kalafonią) po uprzednim posmarowaniu powierzchni lutowanej płynem do lutowania AMASAN  ZWN. Co prawda jest on przeznaczony do lutowania rynien i blach cynkowanych, ale do nierdzewki nadaje się również, jak i do mosiądzów i brązów, jest do tego o niebo lepszy, niż kalafonia.

Opiłować w/g uznania i gotowe.

post-5038-0-56503400-1452428354_thumb.jpg

Opublikowano

Jako laik w temacie zapytam czy powierzchnia steru jest obliczana do wielkości łódki czy tak robiony jest on na "oko"  ;)  ?
 

Opublikowano

Ster powinien być jak najmniejszy , ale jednocześnie taki, który zapewnia wystarczającą sterowność. Im mniejszy ster, tym mniejsze opory .

Ten jest nieco większy od zastosowanego przeze mnie w Evolution. Ta łódka jest trochę większa i cięższa.

Kratka na fotce ma bok 10 mm, więc wymiary łatwo odczytać.

Opublikowano

Zrobiłem dźwigienkę steru i uszczelnienie osi steru.

Takie rozwiązanie po wypełnieniu pustych przestrzeni smarem stałym zapewnia i szczelność i bardzo precyzyjną pracę steru:

 

 

 

post-5038-0-59287700-1452517723_thumb.jpg

Opublikowano

Miałem, niestety nie wróciła. Jedna z nielicznych brakująca do kompletu. Teraz gdy każdy profil można gdzieś tam odszukać, nie ma to wielkiego znaczenia.

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.