Krzysztofus Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Drodzy Panowie, jest to moja pierwsza relacja z budowy modelu,proszę o wyrozumiałość, cierpliwość i pomoc.Po Mirage 2000, Mig 21,Su 22M4 (wszystkie w wersji edf), przyszła kolej na Su 24. Chęć budowy dręczyła mnie tak bardzo, że pozwoliłem sobie poświęcić jedno święto na jej rozpoczęcie. Poszukiwania planów zakończyły się porażką, postanowiłem podeprzeć się tym co udało się znaleźć. Materiałem do budowy będzie depron, jako napęd posłuży mi turbinka Changesun 70 mm z trzynastoma łopatkami + silnik Turnigy 2855 2100 kv, lub opcja "pewniak" Changesun 70 mm z dziesięcioma łopatkami +silnik Turnigy 2855 2800 kv. Wielkość modelu chcę dostosować do wielkości turbinki uwzględniając przede wszystkim wielkość wlotów powietrza, by później nie kombinować "lewych" wlotów. Oczywiście nie obędzie się bez zmiennej geometrii skrzydeł, chociaż niepokoi mnie zakres pracy mechanizmu. No to biorę się do roboty, trzymajcie kciuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Masz wiernego widza w mojej osobie i kciukotrzymacza. Zakres wychyleń skrzydeł jest podobny jak dla MiG-23. Znalazłem trochę przekrojów http://images5.alphacoders.com/374/374528.jpg http://aircraftdrawingsdownload.com/files/su24.pdf i kokpit http://1.bp.blogspot.com/-FDCsf4reexY/VR61GnMo9eI/AAAAAAAAfy4/i1tPSxrPjVA/s1600/Su-24_Avsim_i007.jpg http://3.bp.blogspot.com/-HhBeNHw_mGg/VR61NnOI6ZI/AAAAAAAAfzA/Uv-Ii5afXM0/s1600/Su-24_Avsim_i008.jpg Z resztą, musisz obejrzeć tą stronę w całości http://szextant.blogspot.com/2014/05/77-su-24-fencer-russian-sukhoi-fighter.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Robercie, dziękuję za materiały, przydadzą się na pewno. Budowa rozpoczęta, na pierwszy ogień poszedł mechanizm geometrii wraz ze skrzydłami. Dręczy mnie jedna myśl, czy będzie sens zrobić; skrzydło z ruchomą krawędzią natarcia plus klapy, lotki, czy darować sobie te eksperymenty? Doświadczenie z su 22 podpowiada mi żeby zrobić lotki, z drugiej strony porównując stery su 22 a 24, te pierwsze są zdecydowanie mniejsze. Co robić ? Jak żyć ? Liczę ma waszą pomoc. Te gryzmoły na papierze to podstawa mojego przedsięwzięcia, musicie to wytrzymać, nie opanowałem jeszcze programów graficznych, i nie za bardzo chce mi się to robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 W moim su mam sterowanie tylko ogonem i mi wystarcza, powiększyłem tylko ich rozpiętość aby moment obracający trochę zwiększyć. Eksperymenty to fajna rzecz, klapy przednie i tylne może spowodują, że będzie miał mniejszą prędkość startu i lądowania co przy wyrzucie z ręki może mieć znaczenie. Nie musiałbyś biegać. Wzmocnienie w skrzydle to pasek węglowy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 29 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło, nie byłem pewien czy sterowanie samym ogonem mi wystarczy .Wzmocnienie skrzydła stanowi kwadratowy profil węglowy 6x6 mm, zostało z poprzednich prac więc dlaczego nie wykorzystać. Do sterowania geometrią w su 22 zastosowałem serwa TP sg 92r, w tym modelu wykorzystam TP mg 92 b. Serwa zamontowane będą w miejscu, które pozwoli na łatwą ich wymianę. Serwa zainstalowane i wyregulowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2015 O proszę jak to kolega nam się rozbujał???? i znów robi świetny projekt napewno będę obserwował. Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 I pojawił się sprawca całego zamieszania, tak Marcinie to o Tobie. Moja przygoda z napędami edf rozpoczęła się od nawiązania znajomości z kolegą Marcinem. Od tego czasu nie narzekam na brak zajęcia, zdarzają się również niesamowicie krótkie noce .Mimo wszystko dziękuję Marcinie. Obecnie jestem na etapie budowy kadłuba do su, prawdziwa łatwizna. Przednią część postanowiłem wykonać jako odrębny element, nie planuję wykorzystywać jego przestrzeni. Poszycie wykonałem poprzez owijanie poszczególnych sekcji papierem i odrysowaniu kształtu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Widzę, że technike masz podobną do mojej, cos ala mały-modelarz. Jakbyś zaznajomił się ze sketchup'em to byś miał te szablony rozwijek. Poza tym, szybko Ci idzie. Oblot pewnie na trzech króli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 30 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Kolejną rzeźbę postaram się podeprzeć obróbką cyfrową, wiem, będzie lżej . Minęło sześć godzin, amok trwa...wszystko widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 31 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 W tym roku już więcej nie dam rady zrobić. Zdecydowałem się na na klapy, do ich napędu użyję serw emaxa 9 gr i momencie 1.6kg, jedno serwo będzie obsługiwać przednią jak i tylną klapę. Mam nadzieję, że mechanizm klap przyniesie zadowalające efekty. Nigdy wcześniej nie musiałem kombinować ponieważ kręciły mnie tylko akrobaty. Dam radę. Panowie SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blako2682 Opublikowano 31 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2015 Ja normalnie nie mogę wyjść z podziwu jakie ty masz tępo naprawdę nie amok ale obłęd twórczy, ale wygląda naprawdę rewelacyjnie ???? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Nowy Rok zacząłem od poskładania i uruchomienia mechanizmu skrzydła. Podczas budowy miga 21 myślałem jak to będzie latać skoro prawie nie ma skrzydeł, okazało się, że nie potrzebnie się martwiłem. Buduję su 24 i co widzę? ten to faktycznie nie będzie miał się na czym unosić, syn zapytał dzisiaj, czy znam takie miejsce gdzie wiatr będzie wiał cały czas od spodu, ale zobaczymy. Fakt ten potwierdza słuszność zrobienia klap, nigdy wcześniej nie miałem styczności z takim rozwiązaniem. Model w obecnym stanie z turbiną, aku 2600 maH 4s i serwami waży 930 gr.Serwa geometrii poruszają skokami ponieważ testuję na ustawieniach od su 22, serwa klap planuję podłączyć przez spowalniacz. Przepraszamza jakość, ale coś tam widać. https://youtu.be/Q5oEEjildOc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Czyli na skrzydłach będą tylko klapy? Pamiętaj, że kadłub tez jest nośny, szczególnie w Su-24, płaska decha od spodu. Liczyłeś obciążenie powierzchni skrzydeł? No i jak zamierzasz podejść do środka ciężkości, będziesz rzucał pusty model czy liczył jakoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2016 Faktycznie! Nie wziąłem pod uwagę płaskiego spodu, tak wrył mi się w łeb su 22, że już nie uwzględniam wykorzystania kadłuba jako siły nośnej. Środek ciężkości oszacuję podczas testów bez turbinki i jakimś małym akumulatorem. Na skrzydłach zostawiam same klapy, tego rozwiązania już nie odkręcę. Obciążenie powierzchni obliczam dopiero po udanym locie, teraz wolę tego nie wiedzieć . Ale SU 22 ....mógłbym się do niego modlić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 3 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 Dziś su otrzymało tunel wylotowy, nie jest piękny, ale zda egzamin.Tunel ma sporo miejsca,można śmiało regulować skłonem wylotów, w przypadku miga i su 22 było to bardzo istotne, wyloty są skierowane lekko w dół. Jak będzie w przypadku su 24-zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Czadowo wyglądają te tunele, jak je zrobiłeś i z czego?Zrób proszę zdjęcie od drugiej strony. Interesują mnie tez Twoje spostrzeżenia na temat skłonu w dół wylotu. Czyli tunel nie był w osi samolotu? Nie zaobserwowałem czegoś podobnego w moich konstrukcjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztofus Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Tunel wykonałem jak zwykle z butelki pet. Tunel składa się z trzech części; pierwsza to gacie (bokserki), 72 mm od strony turbiny przechodzi w dwie średnice 50 mm, druga i trzecia to już właściwe dysze wylotowe, zakończone średnicą 40 mm. Połączenie dwóch średnic 50 mm od wewnętrznej strony tunelu zabezpieczyłem kawałkiem pet w celu uszczelnienia. Ponieważ Mig i Su 22 nie miały zbyt dużych skrzydeł postanowiłem nadrobić to grubszym profilem skrzydła, w wyniku tego powstał bardzo nośny płat, skutkiem było to, że im modele zyskiwały na prędkości tym bardziej szły w niebo. Stąd właśnie wziął się wykłon tunelu wylotowego w dół. Su 24 nie powinien w ten sposób się zachowywać ponieważ profil skrzydła jest można powiedzieć prawie symetryczny. Robercie tunel jest już zabudowany, ze zrobieniem zdjęcia jest kłopot, ale obiecuje, wstawię później rysunek. Z racji kiepskiej pogody, loty testowe mające na celu ustalenie sc nie obyły się, dzięki temu su odrobinę się zaokrągliło. Do kabiny wpadł jakiś prowizoryczny kokpit i meble, całość będzie zamknięta kabinką z butelki -po malowaniu wnętrza. Model zyskał górną część kadłuba w której znajduje się miejsce na odbiornik i akumulator. Profil w su 22. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Miałem Ci napisać, żebyś zrobił stopień kfm2 na skrzydle z depronu 3mm, ale teraz już po ptakach. Ależ mi się podoba Twój model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekCichy Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Mi również się podoba, wygląda świetnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Mi też się podoba. Masz dużą łatwość budowania. To co mi jednak nie daje spokoju to kwestia tych bokserków z PET. Nie umiem sobie tego wyobrazić, jak z jednego przekroju da się zrobić dwa. Nie chciałoby Ci się wykonać jeszcze jednych dla celów prezentacyjnych? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi