Skocz do zawartości

Relacja, SU-27 depron w skali 150%


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś udało mi się oszlifować kształt kadłuba, przykleić juz na stałe kabinę.

Zabrakło mi tam na ogonie kawałeczek pianki , tam gdzie się silnik przykręca, ale to będzie dosztukowane, właśnie się formuje w zaciskach.

Obecnie tak jak leży , to waży 265g.

Jednak poczekam na rurki węglowe i wstawię je od dołu skrzydła, niezbyt mi się z nim spieszy , powoli będę coś w nim dłubał , może cos z niego będzie.

To co na zdjęciu jest juz sklejone na amen.

13472f5c44a56e9agen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh :) , troszkę było jajo.

A chciałem żeby był dziób okrągły, więc wyciąłem kółko z pianki na miarę , i je wkleiłem w dziobek.

Na razie sie ciesze że kabina ,a właściwie ten cały długi element ładnie przylega do kadłuba , co prawda na końcu kilka centymetrów  brakuje, ale po prostu arkusz pianki był za krótki , i muszę to dosztukować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skleiłem dziś dziób z 14 warstw podkładu, obecnie schnie w zaciskach.

Mam kłopocik, pomoże ktoś?

Model robię z tych planów:

http://pfmrc.eu/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=82180

 

Nie za bardzo wiem co to jest nr 13

 

Nie bardzo wiem co to jest nr 14

 

Nie wiem też co to jest nr 15

 

A tylko się domyślam choć mogę się mylić że nr 18 to jest element który jest wygięty w półokrąg i przyklejony od dołu kadłuba , i biegnie od wręgi silnikowej wzdłuż kadłuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już Robert pisał Ci, żebyś przejrzał wątek autora planów na Rcgroups, to on:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=189405&pp=15

Dodatkowe numery na planach, to numery postów w wątku, w których opisuje montaż tych elementów.

 

Z kolei część nr 13 to końcówka skrzydła wraz z pylonem uzbrojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo  ,to ,to. właśnie.

Dzięki Marcin :)

Wolę pytać niż wkleić coś gdzieś gdzie to nie powinno być.

Przeglądam temat autora planów ale nr 14 i 15 nie zauważyłem jeszcze, może przez to mi umykają że są to elementy dość małe, lub jeszcze do nich nie dotarłem bo jestem w połowie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś się nie popisałem i nie wiele zrobiłem, bo po powrocie z pracy miałem coś strugać w modelu ale postanowiłem położyć się wcześniej chwilę przed telewizorem, położyłem się i.... zasnąłem.

Ale mimo wszystko wykonałem dziób, i górne atrapy silników.

Jutro może wytnę kabinę i nie wiem może stateczniki pionowe i nie mam wyjścia muszę na chwilę zrobić przerwę bo chcąc nie chcąc muszę się brać za spód modelu a nic nie mogę od dołu zrobić bo model nie ma dźwigarów ani żadnych wzmocnień, bo nie mam profili węglowych.

Przy dobrych wiatrach pod koniec przyszłego tygodnia zrobię zamówienie w sklepie rc i będę mógł walczyć z modelem dalej.

Choć po zakupach w sklepie, pierwsze wezmę się za sklejenie su-37 i ulotnienie go bo bardzo jestem ciekaw jak to lata, a po oblocie su-37 wracam do budowy SU-27.

Nie wiem jak wyglądają proporcje tego modelu na zdjęciach , ale w rzeczywistości nie wiem czy określenie duży, jest odpowiednie, ale mały to on nie jest.

A z dziobem wygląda tak:

8b2496575ae1957fgen.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z su-27 nic się nie dzieje, wisi sobie i czeka na profile węglowe.

Ale w wolnym czasie praktycznie skleiłem su-37, to co jest na zdjęciu jest już sklejone.

Za to do modelu su-37 wykonałem pierwszą w życiu , kabinę? szybę? jak zwał tak zwał ale po raz pierwszy pasuje do modelu jak ulał.

Co prawda ta kabina na zdjęciu nie jest posklejana , jest tylko połapana klejem co by sie kupy trzymała, ale do modelu pasuje.

Tak mniej więcej wygląda na chwile obecną

03122bc5764fcf67gen.jpg

 

W takim stanie jak na zdjęciu, waży 120g, do tego będzie pakiet 3S który waży70g , regulator mam wolny redox 30A waży chyba około 30g no i do tego dwa serwa, odbiornik, dźwignie sterów to zakładam że około 40g.

Razem około 260g , no i nie znam masy silnika bo go jeszcze nie mam ale cały model gotowy do lotu jest szansa że 300g nie przekroczy.

I tu mam pytanie odnośnie silnika, pilot ze mnie byle jaki więc wolę mieć zapas mocy (a takim odrzutowcem to nie latałem nigdy), w modelu mieści się śmigło 5 cali i pewnie z tego powodu z mocą może być cienko.

Nie mam pojęcia jaki silnik kupić, żeby jak najlepiej ciągnął na pakiecie 3s i śmigle 5 cali.

Wyszperałem coś takiego, ale czy to będzie ciągnęło? http://www.rc4max.com/silnik_bezszczotkowy_maytech_mto1806-2300-mk,2377,29645.html

400g ciągu na śmigle 5 cali, przy tym oszczędnie obchodzi się z energią.

Czy to jest zły wybór, i ktoś poleci sensowniejszy silnik  , a jeszcze jak by był tańszy ^_^ to wcale bym się nie zmartwił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moment!

Skąd Ci te 5 cali wyszło?

Jak patrzę na plany to otwór na śmigło ma 190mm szerokości, więc na luzach się tam zmieści śmigło 7' (177,8 mm).

 

Silnik który wybrałeś, jest za słaby - instrukcja zaleca by miał 200 - 250W mocy.

Powtarzam (po raz enty już chyba ;)), ze idealnie do parkjetów z rcpowers/frcfoamies pasuje silnik A2212-6 2200 kv - http://www.marvio-rc.pl/silnik-elektryczny-a2212-6-2200-kv,3,1343,124

Aktualnie niestety nie jest dostępny, ale zadzwoń może do Marvio i się dopytaj, kiedy będzie na stanie.

 

Silniki Suppo zaczynają się też pojawiać w ofercie ABC - RC, możesz tam też zadzwonić i spytać się, czy mają zamiar brandować A2212-6.

 

Jako zamiennika możesz próbować użyć tego silnika http://abc-rc.pl/silnik-1400kv-2-3s-180w-abc-power ze śmigłem APC 7x5, ciągu będziesz miał aż nadto, tylko nie wiem, czy model nie będzie zbyt wolny, bo to tylko 1400 kv.

 

EDIT:

 

Pakiet daj minimum 1300mAh, 70g to wychodzi mi, że to jakieś 800mAh - nie polatasz na tym zbyt długo.

A i wyważyć będzie Ci łatwiej z pakietem 1300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm? Otwór ma 177mm szerokości, czyli 7 cali nie wejdzie, 6,5 cala się zmieści.

Sam zapomniałem skąd mi się wzięło 5 cali ale sobie przypomniałem.

Chciałem że by przy lądowaniu śmigło nie zaczepiało o ziemię, 5 cali nie zaczepi, a 6 cali już tak, i stąd mi się wzięło 5 cali, tak chciałem przedobrzyć  zapobiegawczo :)

Dzięki Marcin za podpowiedź, będę szukał tego silnika co podałeś A2212-6 2200 kv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien mieć 190mm.

Albo coś pochrzaniłeś z ustawieniami drukowania (dopasuj do strony np.), albo drukarka skaluje.

No teraz to już nic z tym nie zrobisz, ale uważaj na przyszłość - różnica prawie 7% w rozmiarach planów to bardzo dużo...

 

A co do śmigła - w f-117 wystaje mi 3/4 łopaty, przy lądowaniu nic się złego ze śmigłem nie dzieje, nie masz się o co martwić.

Zresztą technika lądowania takim parkjetem jest trochę inna niż innymi modelami.

Podchodzisz do lądowania normalnie, a gdy już jesteś 20 - 30 cm nad gruntem: przepustnica na 0, zaciągasz ster wysokości i model robi "pac" na ziemię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś ja czuję że drukarka źle przeskalowała model, nigdy go nie mierzyłem, ale Marcin dał mi do myślenia i zmierzyłem rozpiętość.

Model ma rozpiętość około 67cm , chyba troszkę więcej powinien mieć rozpiętości.

Czy to poważny błąd konstrukcyjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff to dobrze, otwór na śmigło ma około 173mm czyli model raczej mieści się w normie :).

Ale ja swojej drukarce nie wierzę, nie tak dawno próbowała mnie wyprowadzić z równowagi, ja cierpliwie dawałem jej szansę ale ona wiedziała lepiej jak ma drukować i kiedy.

Ja jestem cierpliwy ale i moja cierpliwość ma granice, jak drukarka przegięła doszło do rękoczynów.

Pokonałem ją, szyba skanera rozleciała się na kawałki, i wyrzuciłem drukarkę.

Ale następnego dnia była mi potrzebna, więc szybka wizyta u szklarza, wycięcie nowej szyby, montaż i hura działa do dziś, ale i tak jej nie wierzę i wiem że wszystkiego się można po niej spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik A2212-6 2200 kv jest raczej ciężki do znalezienia.

Na allegro ktoś sprzedaje komplet 4szt , ale nie dzwoniłem czy jeden by sprzedał.

Nie za bardzo wiem czego szukać i jaki silnik był by dla mnie najlepszy.

Co by jeszcze prócz A2212-6 2200 kv , dało redę napędzić ten model z zapasem mocy?

A takie coś http://abc-rc.pl/silnik-tarot-mt-2204-ccw-2300kv-230w-tl400h5-smigla

Pisze że sugerowane śmigło to 6x4 trzy łopatowe.

Sześć cali wejdzie w sam raz, a że będzie trzy łopaty to może i lepiej?

Nie mam pojęcia co wybrać zdam się na sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ten silniczek będzie idealny i jest sporo tańszy od tych co proponujecie a ja sam używam go do swojego Polarisa http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__12919__D2826_6_2200kv_Outrunner_Motor.html

śmigło 7x4 apc regiel 40A pakiet 2200mha 3s ciąg statyczny 1300g model robi ponad 150 po prostej

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.