young Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Witam, Jako że elektryka dla mnie to czarna magia proszę o pomoc. Mam pakiety jak na zdjęciu i po raz pierwszy muszę je naładować, wyrosłem już z eksperymentowania (zwarcia, dym mam już za sobą) więc proszę o poradę. Pakiet jak widać na zdjęciu to: Li-Ion 7,4V 2S1P. Czyli szeregowo zgrzany, napięcie zmierzone póki co 7,54V na obydwu kablach. (małej wtyczce i tej zielonej). Czy mogę podłączyć bezpośrednio do ładowarki (po wybraniu opcji Li-Ion, po co jest ten drugi kabel skoro jest 2S i tylko 2 żyły plus i minus? czy to się balansuje ? chyba że coś źle odczytałem - może. Wszelkie dobre rady mile widziane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Mariusz mam ten pakiet. Ładuje go programem do Lijon -ów. Do czego ten drugi kabelek to pojęcia nie mam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krankor Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Może ktoś (producent?) przewidział dwa sposoby wykorzystania pakietu, stad te dwie wtyczki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 5 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Może ktoś (producent?) przewidział dwa sposoby wykorzystania pakietu, stad te dwie wtyczki.Też to rozpatruję. Zrobię jak Konrad prawi i jutro dam znać "jest dym , jest moc" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2016 Mariusz, balansuje się jak najbardziej. Jak go raz lub dwa razy naładujesz bez balansu, to nic złego się nie stanie. Pamiętaj tylko o parametrach ładowania, jeżeli nie podano inaczej, to natężenie prądu max. 0,5 C, czyli 1,3A (zalecałbym 0,33C, czyli ok. 0,85...0,9A, jeżeli zależy Ci na żywotności). Górne napięcie ładowania 4,15 x 2 = 8,3V z tolerancją +0,2V, producenci Li-ionek zazwyczaj podają 4,25V ^+0,05V na ogniwko. Jeżeli to nie jest seria "wysokoprądowa", to w zasadzie rozładowanie prądem ciągłym 0,5C , chwilowym 1C. Sądząc po grubości kabelków, to może być właśnie ta wysokowydajna odmiana. Trzeba by zdjąć mu to ubranko i obejrzeć, czy na ogniwkach nie ma nadruku. Gdyby był, to będzie jasność - google Li-ion LG ICR18650xx...xx lub katalog BTO. Miałem przyjemność przepuścić przez swoje rączki tysiące ogniwek LG. Mam o nich jak najlepszą opinię, tylko "prawdziwe" Panasonic, Sony i Sanyo im dorównywały. Pewnie dlatego, że może z tej samej fabryki... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Mariusz, balansuje się jak najbardziej. Jak go raz lub dwa razy naładujesz bez balansu, to nic złego się nie stanie. Pamiętaj tylko o parametrach ładowania, jeżeli nie podano inaczej, to natężenie prądu max. 0,5 C, czyli 1,3A (zalecałbym 0,33C, czyli ok. 0,85...0,9A, jeżeli zależy Ci na żywotności). Górne napięcie ładowania 4,15 x 2 = 8,3V z tolerancją +0,2V, producenci Li-ionek zazwyczaj podają 4,25V ^+0,05V na ogniwko. Jeżeli to nie jest seria "wysokoprądowa", to w zasadzie rozładowanie prądem ciągłym 0,5C , chwilowym 1C. Sądząc po grubości kabelków, to może być właśnie ta wysokowydajna odmiana. Trzeba by zdjąć mu to ubranko i obejrzeć, czy na ogniwkach nie ma nadruku. Gdyby był, to będzie jasność - google Li-ion LG ICR18650xx...xx lub katalog BTO. Miałem przyjemność przepuścić przez swoje rączki tysiące ogniwek LG. Mam o nich jak najlepszą opinię, tylko "prawdziwe" Panasonic, Sony i Sanyo im dorównywały. Pewnie dlatego, że może z tej samej fabryki... Zajefajnie tylko jak chcesz go zbalansować bez wyjścia z każdej celi ?Patrząc po kablach pakiet do zasilania odbiornika,więc o małej wydajności. Andrzeju nie neguję twojej wiedzy broń Boże ,bo jak widać masz bardzo dużą,ale modelarz teoretyk to tak trochę jak erotoman gawędziarz.Duża wiedza teoretyczna a praktyka marna .A do tych trzech firm dorzuć Kodak,ten sam producent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Gwoli ścisłości pakiet najczęściej jest stosowany do zasilania zapłonu w silnikach benzynowych . Pakiet jak na 2s jest stosunkowo drogi ale jest niezawodny. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Gwoli ścisłości pakiety tego typu coraz cześciej sa stosowane w szybowcach f3x. Bo dobre i pojemne life zniknęły z rynku Balansować trzeba-dorób zlaczke. A czem teraz ma 2 zlaczki? Moze z tego samego powodu jaki ja wykorzystuje. Główna jest cały czas podłączona do modelu a pakiet ładuje przez złącze JR 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Od roku ładuję lionki tak jak Lipole tylko prądem 0,5C, obowiązkowo złącze balansera. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 F-150 , oczywiście masz rację. Z tą praktyką to chyba nie jest tak fatalnie, jak możnaby sądzić po wstępnej wypowiedzi - pierwszym kroku zamierzonego postępowania. Dlatego sugerowałem Young'owi obnażenie ogniwek, może będzie wiadomo coś bliżej, a i tak to będę musiał zrobić dorabiając (ja albo ktoś, kto się tego podejmie, jeżeli jest bliżej, bo może będzie taniej - przesyłka). Bardzo trudno byłoby mi wytłumaczyć komuś, kto przecież uczciwie i otwarcie deklaruje nieznajomość elektrotechniki (bez urazy, young ), jak dorobić złącze balansera. Dla mnie szybciej zrobić, niż tłumaczyć, a i wynik pewniejszy. Young , nie mam pojęcia, jaką dysponujesz ładowarką i jakie ona ma złącze/a balansera. Dobrze byłoby, gdybyś skombinował taki wtyk. Resztę mam pod ręką, Twoje ew. koszty to tylko przesyłka - dowolną drogą . F-150, czy nie zbyt pochopnie mnie deprecjonujesz? Znowu jest mi przykro - to już nie pierwszy raz... Masz coś do mnie? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 cd.... aby temat miał finał i coś wniósł innym...., info z wiki: Akumulatory litowo-jonowe muszą być ładowane 2-fazowo: ładowanie stałym prądem o wartości odpowiedniej dla danego ogniwa, aż ogniwo osiągnie 4,20 Vładowanie stałym napięciem 4,20 V, aż prąd spadnie do 50mA [8] (dla pewnych typów ogniw Li-ion o napięciu znamionowym 3,70 V napięcie ładowania wynosi 4,10 V na ogniwo), lub do założonego ułamka wartości (np. 2 do 10%) prądu płynącego w pierwszym etapie.Nie należy rozładowywać ogniw Li-ion do napięcia niższego niż 2,75V [8] do 3,2 V na ogniwo Co do balansowania - dlaczego producent nie dał odpowiedniej wtyczki ? NIE ROZUMIEM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sam pakiet nie che się ładować co zobrazuje na fotkach. Za namową Jurka - przylutuję odpowiednie złącze do balansera, co będzie zgodne z postem Przemka Poniżej fotki z dzisiejszej próby ładowania (dymu nie było ) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Ostatni komunikat nie pozostawia wątpliwości : "Balance required" - balansowanie potrzebne (domyślnie: niezbędne). Young , jeśli potrafisz sam zrobić złącze balansera, to chyba nie taka "...czarna magia" dla Ciebie... Info z Wiki, które podałeś (+1), jest z grubsza poprawne. Mówi o OBOWIĄZKOWO stosowanej metodzie ładowania CC-CV (Constant Current - Constant Voltage), czyli stała wartość natężenia prądu - stała wartość napięcia. Jeżeli chcesz uzyskać dużą żywotność - dla nowych ogniwek 500 cykli lub więcej - to spełniając wymaganie "80% DOD" (Deep Of Discharge - głębokość rozładowania) nie ładuj wyżej niż 4,15V i nie rozładowuj niżej niż 3,00V (pomiar pod obciążeniem 0,5C). Gdyby wystąpił jakiś problem, to pisz. Masz ładowarkę "z tych lepszych", co to za model, bo nie poznaję - lub sienieznam ? A producent - pakietu, nie samych ogniwek, jak przypuszczam - chce money, a nie Twojego szczęścia (sorry), więc ma w... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Cyt:"Za namową Jurka - przylutuję odpowiednie złącze do balansera, co będzie zgodne z postem Przemka :)" I po problemie mam pakiety dokładnie na tych ogniwach i na pewno część przekroczyła 100 ładowań, spadku pojemności nie zauważyłem. PS Tylko pamiętaj że jego wydajność prądowa to 10A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Ładowarka jest przyjazna dla mnie model icharger duo 4010 bodajże. Po obiadku próba lutowania i dam znać. Czyżby faktycznie sprzedawca lub producent miał mnie w d...e. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Początkowo samochody elektrycznie napędzane (TESLA) też na tych ogniwkach bazowały. Jeden taki samoróbny u Nas w kraju - też . Jak się je pieści, głaszcze i śpiewa kołysanki to 350 cykli spokojnie, a co dalej to czas pokaże... Young , nie tylko ten i nie tylko Ciebie ... Dowód : komunikat ładowarki. Słuszny w 100%! A może w jakiejś aplikacji typu "Kubanos Partizanos" , dla której został popełniony ten pakiecik, nikomu to nie przeszkadzało . Pietuh , rozszyfrowałeś oznakowanie tych ogniwek? Gratulacje... To jednak wysokowydajna seria? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 http://pfmrc.eu/index.php?/topic/49404-nowe-zasilanie-czyli-tanio-d%C5%82ugo-i-daleko/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Dzięki, znam ten wątek dokładnie. Czy aby to na pewno takie same jednostki? Nie wiesz może, kto aktualnie ma te wysokowydajne w ofercie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Np tu http://www.bto.pl/B2CProdukty.aspx?kategoria_wielopoziomowa_id=377&kategoria_wielopoziomowa_nadrzedna_id=&kategoria_wielopoziomowa_nazwa=wysokopradowe albo http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=23&t=32792 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 muszę kupić wtyczkę do balansera i przylutować , dam znać czy to działa. z netu zapożyczony rys. zakładam że dobry ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 (edytowane) Tak, rysunek jest poprawny . Przewody ozn. "power" o przekroju zależnym od przewidywanego natężenia pobieranego prądu, dla 10A (? - Pietuh) wskazane miękkie linki 1,0mm^2, dla prądu 1C, czyli 2,6A wystarczy 0,35mm^2. Te do balansera mogą być też 0,35 lub 0,25mm^2. Na plusach czerwone, na minusach czarne, środkowy do balansera jakiś wyrażnie odmiennego koloru. Ale to tylko ogólne zasady. Dobrze je zachować dla uniknięcia póżniejszej (czyjejś) omyłki. Pietuh , wielkie dzięki ! EDIT: tych z drugiego linku już tam nie ma. Te z BTO są trochę inne: 2500mAh, 20A (?! - oj, oj, oj... czy nie za wiele... może na chwilkę). Podstawowe parametry zalecane jak w #5. Edytowane 7 Stycznia 2016 przez AMC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi