Skocz do zawartości

Utrata zasięgu - czy ktoś miał taki problem?


Darand

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Jestem początkujący, ale już dość dobrze wychodziły mi loty i lądowania. Aż do przedwczoraj.

Bez żadnych zmian w modelu - nagle zaczął się dziwnie zachowywać, przestał reagować na nadajnik i niestety zaliczyłem pierwszego poważnego kreta. W momencie utraty sterowności odległość od modelu była ok. 100m.

Dzisiaj podobnie - model leciał bardzo dobrze aż do odległości na oko 100-120 m, potem przestał reagować i zaliczył kreta.

W domu zmierzyłem zasięg, na wysuniętej antenie, z włączonym silnikiem (EMAX 2215/20).

I okazało się że po 120 m model zaczął trzepać sterami i lotkami, po dalszych 30 m w ogóle przestał reagować na cokolwiek.

 

Nie zmierzyłem zasięgu wcześniej (mój błąd, bo nie mam porównania), ale wydaje mi się, że 120-150 m w linii prostej to trochę za mało, tym bardziej, że wcześniej nie miałem takich problemów.

 

Powiedzcie, ile powinien wynosić taki zasięg przy ziemi, na otwartym terenie, i czy ktoś już miał podobny problem?

Nadajnik Hitec Opic 6 Sport

Odbiornik Hitec HFS-05MS

 

Jeszcze jedno - jak zasiliłem odbiornik z innego pakietu, bez reglera i silnika, zasięg zwiększył się do ok. 220m, ale to też chyba za mało?

 

Nadajnik i pakiet były świeżo naładowane, więc to nie bateria.

 

Pozdrawiam serdecznie i trzymam kciuki, bo właśnie zaczyna się mecz.

 

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HFS-05MS to mikroodbiornik do parkflyerów czy halówek. Teoretyczny zasięg to ponad 1km, ale w praktyce może być tak, jak w Twoim przypadku - zwłaszcza, że i nadajnik, i odbiornik są przy ziemi. Do tego może dochodzić np. złe ułożenie lub maskowanie anteny.

Nie masz możliwości sprawdzenia tej konfiguracji z innym odbiornikiem? To by mogło dużo wyjaśnić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach