dimmus Opublikowano 6 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Do kraksy doszło, bo za szybko chciałem polatać, nie sprawdziłem wszystkiego przed lotem. Dokładniej: od wczoraj walczyłem z aparaturą - wymieniałem potencjometr drążka. Nie mogłem dobrze skalibrować drążków na koniec ( tak mi się wydawało ). Ale wszystko zaczęło pięknie działać, jak wybrałem inny model. Więc skopiowałem ustawienia, poprzełączałem rewersy tak jak powinny być, ale nie ograniczyłem lotek ( wcześniej expo było na 50% ) no i poleciałem. Zamiast lądować zaraz po tym jak zauważyłem, że jest nie halo, to uparłem się, że SW i SK ustawię. No i ustawiłem, ale w pewnym momencie mocniej zawiało i lekko obróciło model, chciałem skontrować, poszło za mocno, do ziemi było blisko i jak odpuściłem gaz to już model był w dwóch kawałkach . Z tym następnym co chwilę zmienia się koncepcja, wszystko zależy od budżetu tak na prawdę. Do merówki miałbym całe wyposażenie, do czegoś dużego musiałbym kupować, a tego moja żona na razie nie zdzierży . Do yaka miał trafić nowy emax gt2210/11, bo ten 2822 strasznie się grzeje. dlatego nawet coś cięższego wchodzi w rachubę.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 6 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2016 Ja bym skorzystał z okazji i zrobił model od nowa, taki sam, a poprawiony. Z modelarzami jak z kierowcami. Większość kraks wynika z rutyny i odpuszczania sobie podstawowych zasad. Chyba nikt nie zrobił takiego zestawienia, ale jak poczytać dział "Kraksa" to co najmniej połowa przypadków, jak nie więcej - to właśnie zaniedbanie w czasie kontroli przedstartowej. Też mi się zdarzało i pewnie jeszcze .PUK PUK... zdarzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Ja bym skorzystał z okazji i zrobił model od nowa, taki sam, a poprawiony. Tak po przemyśleniach, chyba słuszna koncepcja. Jak na razie, żeby było czym latać pokleiłem zwłoki. Zamontowałem też na próbę silnik który kupiłem (Emax gt 2210/11 ) do tego śmigło orange 8x4 ( dokładnie te: http://rc-planeta.pl/pl/samolotowe/178-smiglo-8x4-orange-smiglo-8040-z-wkladka-redukcyjna.html ) i lipa, w/g opisu silnika powinienem uzyskać około 800g ciągu, czyli przy wadze całości 620g model powinien lecieć pionowo do góry, a nie chce. Nie mam sprzętu do pomiarów prądu, ale przez 8minut męczyłem napęd ze śmigłem na pełnych obrotach i silnik i regulator były chłodne, wnioskuję, że spokojnie można mocniej obciążyć silnik. Tylko jakie śmigło do tego kupić, najlepiej jakby coś z tej oferty: http://rc-planeta.pl/pl/786-samolotowe , sklep mam pod ręką, mają dobre ceny i odpadają koszty przesyłki . Jak się uda jutro w modelarskim zakupię płyty epp, kilka prętów węglowych i serwa do kolejnego modelu. Proszę o podpowiedź co do śmigła. To co chcę zmodyfikować w konstrukcji: - lotki i stery na ruchomych zawiasach, nie żadna folia, chcę spróbować wyciąć łączenie na półokrągło, tak żeby szczelina była jak najmniejsza ( wiem, że trochę przerost formy nad treścią, ale ma to być trening przed kolejnymi "wynalazkami" ) - lotki ze wzmocnieniem i mniejsze. - skrzydło profilowane ? ( z dużym znakiem zapytania ), płyta na skrzydła 15mm i próbować profilować przekrój? Lotki też na ostro wykończyć? - Na pewno serwa SK i SW z przodu modelu, bo chcę mniejsze pakiety ( lżejsze ) i trzeba będzie potem to wyważyć. - No i podwozie z kołami - żeby było lekko, to konstrukcja z prętów stalowych ( 1,5 mm? ) Przy mniejszych pakietach celuję w wagę koło 500g. Założenia modernizacji podlegają dyskusji i liczę na podpowiedzi . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 620g to strasznie dużo jak na takiego krzyżaka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 8 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 220g sam pakiet, 55g silnik, 20g regulator, 50g serwa i buzer, kolejne 20 odbiornik, sama konstrukcja z nadprogramowym węglem jakieś 250g waży, reszta to wyposażenie. W nowej konstrukcji chce wykorzystać serwa 4g, na SK i SW, lotki albo 2x SG90, albo jedno SG92, pakiet ~1000mAh, buzera nie montować. Mniej wzmocnień, ale bardziej przemyślane. Wysłane telepatycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Tamten emax 2822 co masz ze smiglem 10x4 i pakietem 1300mAh powinien w zupełności wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Kupiłem nowy silnik żeby śmigło mogło być mniejsze. Dzisiaj też nabyłem pakiet 1000mAh do nowej konstrukcji i zamówiłem w pobliskim modelarskim płyty epp do budowy. Na popychacze wystarczą pręty węglowe 0,8mm? Czy raczej 1,5? Chciałbym zmieścić się w 400g, ewentualnie do rozważenia mniejszy ( lżejszy ) silnik i regulator. Wysłane telepatycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dimmus Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2017 Po prawie 2 latach leżakowania Beaver dzisiaj w końcu poleciał . Super lata. Aż za dobrze reaguje ja stery, jest odpowiednia moc i pięknie wygląda powoli przekazując nad głową . Nie udało się niestety prawidłowo wylądować, bo trawa wysoka i na 3 lądowania 3 kapotarze, ale można lecieć na tyle powoli że prawie kładzie się na trawę. Próbowałem filmik nagrać, ale samemu ciężko i samolot był w kadrze tylko przez 2 sekundy, reszta filmiku to puste niebo . Może na kolejne loty trafi się widownia i uda się nagrać filmik. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi