Skocz do zawartości

Pomoc w wyborze pierwszego samolotu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do kraksy doszło, bo za szybko chciałem polatać, nie sprawdziłem wszystkiego przed lotem. Dokładniej: od wczoraj walczyłem z aparaturą - wymieniałem potencjometr drążka. Nie mogłem dobrze skalibrować drążków na koniec ( tak mi się wydawało ). Ale wszystko zaczęło pięknie działać, jak wybrałem inny model. Więc skopiowałem ustawienia, poprzełączałem rewersy tak jak powinny być, ale nie ograniczyłem lotek ( wcześniej expo było na 50% ) no i poleciałem. Zamiast lądować zaraz po tym jak zauważyłem, że jest nie halo, to uparłem się, że SW  i SK ustawię. No i ustawiłem, ale w pewnym momencie mocniej zawiało i lekko obróciło model, chciałem skontrować, poszło za mocno, do ziemi było blisko i jak odpuściłem gaz to już model był w dwóch kawałkach :).

 

Z tym następnym co chwilę zmienia się koncepcja, wszystko zależy od budżetu tak na prawdę. Do merówki miałbym całe wyposażenie, do czegoś dużego musiałbym kupować, a tego moja żona na razie nie zdzierży ;). Do yaka miał trafić nowy emax gt2210/11, bo ten 2822 strasznie się grzeje. dlatego nawet coś cięższego  wchodzi w rachubę..

Opublikowano

Ja bym skorzystał z okazji i zrobił model od nowa, taki sam, a poprawiony.

 

Z modelarzami jak z kierowcami. Większość kraks wynika z rutyny i odpuszczania sobie podstawowych zasad.

Chyba nikt nie zrobił takiego zestawienia, ale jak poczytać dział "Kraksa" to co najmniej połowa przypadków, jak nie więcej - to właśnie zaniedbanie w czasie kontroli przedstartowej.

Też mi się zdarzało i pewnie jeszcze .PUK PUK... zdarzy. ;)

Opublikowano

Ja bym skorzystał z okazji i zrobił model od nowa, taki sam, a poprawiony.

 

 

Tak po przemyśleniach, chyba słuszna koncepcja.

 

Jak na razie, żeby było czym latać pokleiłem zwłoki. Zamontowałem też na próbę silnik który kupiłem (Emax gt 2210/11 ) do tego śmigło orange 8x4 ( dokładnie te: http://rc-planeta.pl/pl/samolotowe/178-smiglo-8x4-orange-smiglo-8040-z-wkladka-redukcyjna.html ) i lipa, w/g opisu silnika powinienem uzyskać około 800g ciągu, czyli przy wadze całości 620g model powinien lecieć pionowo do góry, a nie chce. Nie mam sprzętu do pomiarów prądu, ale przez 8minut męczyłem napęd ze śmigłem na pełnych obrotach i silnik i regulator były chłodne, wnioskuję, że spokojnie można mocniej obciążyć silnik. Tylko jakie śmigło do tego kupić, najlepiej jakby coś z tej oferty: http://rc-planeta.pl/pl/786-samolotowe , sklep mam pod ręką, mają dobre ceny i odpadają koszty przesyłki :).

 

Jak się uda jutro w modelarskim zakupię płyty epp, kilka prętów węglowych i serwa do kolejnego modelu. Proszę o podpowiedź co do śmigła.

 

To co chcę zmodyfikować w konstrukcji:

- lotki i stery na ruchomych zawiasach, nie żadna folia, chcę spróbować wyciąć łączenie na półokrągło, tak żeby szczelina była jak najmniejsza ( wiem, że trochę przerost formy nad treścią, ale ma to  być trening przed kolejnymi "wynalazkami" )

- lotki ze wzmocnieniem i mniejsze.

- skrzydło profilowane ? ( z dużym znakiem zapytania ), płyta na skrzydła 15mm i próbować profilować przekrój? Lotki też na ostro wykończyć?

- Na pewno serwa SK i SW z przodu modelu, bo chcę mniejsze pakiety ( lżejsze ) i trzeba będzie potem to wyważyć.

- No i podwozie z kołami - żeby było lekko, to konstrukcja z prętów stalowych ( 1,5 mm? )

 

Przy mniejszych pakietach celuję w wagę koło 500g.

Założenia modernizacji podlegają dyskusji i liczę na podpowiedzi :).

Opublikowano

220g sam pakiet, 55g silnik, 20g regulator, 50g serwa i buzer, kolejne 20 odbiornik, sama konstrukcja z nadprogramowym węglem jakieś 250g waży, reszta to wyposażenie.

 

W nowej konstrukcji chce wykorzystać serwa 4g, na SK i SW, lotki albo 2x SG90, albo jedno SG92, pakiet ~1000mAh, buzera nie montować. Mniej wzmocnień, ale bardziej przemyślane.

 

 

Wysłane telepatycznie.

Opublikowano

Kupiłem nowy silnik żeby śmigło mogło być mniejsze. Dzisiaj też nabyłem pakiet 1000mAh do nowej konstrukcji i zamówiłem w pobliskim modelarskim płyty epp do budowy.

 

Na popychacze wystarczą pręty węglowe 0,8mm? Czy raczej 1,5? Chciałbym zmieścić się w 400g, ewentualnie do rozważenia mniejszy ( lżejszy ) silnik i regulator.

 

 

Wysłane telepatycznie.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Po prawie 2 latach leżakowania Beaver dzisiaj w końcu poleciał :). Super lata. Aż za dobrze reaguje ja stery, jest odpowiednia moc i pięknie wygląda powoli przekazując nad głową :). Nie udało się niestety prawidłowo wylądować, bo trawa wysoka i na 3 lądowania 3 kapotarze, ale można lecieć na tyle powoli że prawie kładzie się na trawę. Próbowałem filmik nagrać, ale samemu ciężko i samolot był w kadrze tylko przez 2 sekundy, reszta filmiku to puste niebo :D. Może na kolejne loty trafi się widownia i uda się nagrać filmik.

708b17a06de08cc9f7a6d2babdf4b52b.jpgd572a2a70ec43791b4838710b3857fe4.jpg

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.