Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

 

Zastanawia mnie jakie macie doświadczenia ze złączami MPX (te tradycyjne zielone) jako łączniki przewodów serw wychodzących ze skrzydeł i stateczników w większych modelach (od 50 cm pojemności silnika). Zależy mi głównie na informacji czy komukolwiek z was takie złącze kiedyś rozłączyło się w locie.

 

Na początku chciałem je zastosować w tym celu, mocując jedną połówkę w oprawce w kadłubie (jak na zdjęciu poniżej) a druga zwisała by na kablu ze skrzydła, ale zaczęły mnie ogarniać wątpliwości czy to się od drgań nie rozłączy. Dodatkowo MPX-y trudno zarobić tak, aby potem nie ciągnąć za przewody podczas wyjmowania co z czasem prosi się o kraksę...

 

post-8695-0-18892300-1452884812.jpg

 

Kupiłem potem co prawda złącza skrzydłowe typu EWC3 firmy EMCOTEC, wyglądają na zdjęciu bardzo solidnie (poniżej fotka) i są dedykowane do tego celu oraz mają zabezpieczenie wtyku przed rozpięciem, ale same "piny" nie wyglądają wcale solidniej niż w zwykłej wtyczce serwa. Producent deklaruje wytrzymałość prądową do 12A.

Może ktoś z was ich używa?

 

post-8695-0-72907600-1452884756.jpg

 

Mam nadzieję, że rozwinie się dyskusja, która pomoże rozwiać moje wątpliwości.

 

P.S. Do tej pory we wszystkich modelach stosowałem zwykłe złączki serw i było ok, ale teraz model będzie dużo cenniejszy i dmucham na zimne...

 

Dziękuję wszystkim z góry za pomoc.

Opublikowano

Stosuję Wtyki MPX od wielu lat i kilku zawsze wlutowuję płytki takie LINK , oraz zabezpieczenia LINK oraz w większości przypadków obudowy mocujące. Od pewnego czasu są też dostępne MPX-y OŚMIOPINOWE.

Do części modeli zakładałem również złącza Emcoteca są świetne choć nie tanie.
 

Te złącza MPX-y i Emocteca bardzo ułatwiają montaż modelu. W zwykłym MPX-sie spinając "plusy" do jednego pina i "minusy" do drugiego, a sygnały do pozostałych możemy podłączyć cztery serwa jednym wtykiem i bardzo często tak robiłem.Jednak podczas lutowania trzeba spokojnie sprawdzić czy we wtyku i gnieździe prawidłowo polutowaliśmy przewody.

Wtyki typu JR stosuje tylko do pojedynczych serw.

Opublikowano

Stosuje od zawsze MPX-y lub ich klony (najczesciej w takiej konfiguracji o jakiej pisze wyzej Radek, tylko bez dodatkowych plytek i wiszace na przewodach). Nigdy mi sie nie rozlaczylo. Co wiecej; zawsze sie naszarpie zeby rozczepic...

Opublikowano

Żadnych problemów od 10 lat . Zalewam lub w koszulkę termiczną połączenia lutowane. Styki żeńskie muszą mieć swój oryginalny ruch(przy lutowaniu nie przegrzać )

Opublikowano

Uzywam nagminnie. Lutowania bez płytek, połączenia zalane zywicą. Rozłączane sa po kilka, kilkanaście razy razy w czasie pobytu na lotnisku. Nic złego nigdy jeszcze sie nie stało.

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i wymianę doświadczeń.

Zastosuję zakupione u P. Radka Oleksego złącza Emcotec, a potem w następnym modelu o mniejszej wartości wypróbuję MPX-y.

Do tej pory we wszystkich modelach silnikowych do 2 m stosowałem po prostu wtyczki serw, ale w większych to już trzeba się zabezpieczać.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.