qwerterek1 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Parę kretów zaliczyła to fakt, ale raczej takich delikatnych z niewielkich wysokości, podczas przyziemienia wrecz, gdzie nawet żadne śmiglo nie ucierpiało... Ale taka opcja tez istnieje Co do ustawień ESC to czekam na programator ale w standarcie ma cut offy na medium i soft. Po drugie to na innych reglach (starych) jest tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 No to chyba masz odpowiedź. To naza ma zarządzać regulatorami a nie one same sobie.. Musisz mieć wszystko w regulatorach na zero tak jak by regulator miał wydoić pakiet o zera. Jak w jakimś reglu zacznie działać Cut off to na tym śmigle masz od razu mniejsze obroty, naza wykrywa uchyb koptera i próbuje robić swoje, oscylacja pogłębia się i masz glebę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwerterek1 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 "Jak w jakimś reglu zacznie działać Cut off" To nie jest tak ze jak jest niskie napięcie to wszystkie naraz przechodzą w tryb cutoff ? Zastanawia mnie jeszcze jedno ze przecież miałem tą naze w poprzedniej 550 na starych reglach i wszystko było ok. Dopiero po podłączeniu gps glonass zaczęły się takie akcje z tymi samymi reglami i ustawieniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Nie ma w copterze czegoś takiego jak Cut off. Albo ląduje za Ciebie kontroler, albo TY albo spadasz jak prądu nie ma. Regulator musi słuchać kontrolera a jak podejmuje sam decyzję to kontroler głupieje. Może masz włączony na jakimś reglu Cut off. Sprawdź ustawienia. Ale skoro mówisz, że latało i nic nie przestawiłeś... to sam już nie wiem. Dlaczego nie używasz oryginalnego GPS od Nazy? Moim zdaniem jest bardzo dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Jeszcze dla pewności, dobrzy przymocowana? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwerterek1 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Nie ma w copterze czegoś takiego jak Cut off. Albo ląduje za Ciebie kontroler, albo TY albo spadasz jak prądu nie ma. Regulator musi słuchać kontrolera a jak podejmuje sam decyzję to kontroler głupieje. Może masz włączony na jakimś reglu Cut off. Sprawdź ustawienia. Ale skoro mówisz, że latało i nic nie przestawiłeś... to sam już nie wiem. Dlaczego nie używasz oryginalnego GPS od Nazy? Moim zdaniem jest bardzo dobry. czy dobrze rozumiem ze opcja cut off w reglach zmniejsza obroty silnika "łagodnie" (jeśli jest opcja medium i soft) gdy napięcie spada? co powoduje łagodne zejscie a nie nagłe wyłączenie silników i ostrą glebę? Gdyby efekt wystąpił na nowych reglach od razu to penie było by to, ale właśnie problem jest w tym ze na tych samych reglach latał dobrze do momentu podłączenia glonass`a a po powrocie na seryjny GPS problem nie zniknął... Oryginalny GPS jest dobry ale glonass jest bardzo dobry. W seryjnym łapałem ledwo 12 satelit zazwyczaj 10 i efekt pływania występował. Przy glonasie w moment łapie 16 i stoi jak wryty. No chyba ze napiecie spadnie poniżej 3.8/cele Jeszcze dla pewności, dobrzy przymocowana? Wydaje mi sie ze tak. Podstawka na wibroizolatorach - zero drgań Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 Oczywiście soft Cut OFF tak działa. Ale w przypadku kiedy regulatorami zawiaduje kontroler lotu nie ma prawa w nich autonomicznie coś sterować mocą. Poczytaj o Petli PID i jej zasadzie działania. Wszyscy stroją jakieś " Pidy" ale mało kto wie co to w ogóle jest. Kontroler odpowiada na uchyb pozycji i daje odpowiedź mającą ten uchyb zlikwidować. Elementem wykonawczym jest tu napęd czyli regulator obrotów z silnikiem. Jeśli w regulatorze zacznie działać Cut Off to kontroler zgłupieje i tyle. Sądzisz, że spadek napięcia spowoduje łagodne zejście -Tak spowoduje ale zejście silnika z obrotów co od razu naza wykryje jako uchyb pozycji i będzie starała się zwiększyć te obroty w celu wyrównania pozycji. Naza swoje- regulator swoje i masz problem. Regulatory do kopterów muszą mieć opcję Cut off wyłączoną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwerterek1 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 w sumie to logiczne skoro regulator obniża obroty z powodu niskiego napiecia na jakimś silniku i robi przechył to kontroler chce to skorygować i zaczyna bujać. Co by potwierdzało moje spostrzeżenia ze w manualu jest tragedia bo nic oprócz mnie nie poziomuje coptera a po przełaczeniu w gps/ati jest troche lepiej bo FC przejmuje kontrole nad stabilizacją W sumie spróbuje powyłączać cut offy ale obawiam sie ze to nie tu jest problem bo na tych samych reglach wszystko było ok a potem sie wykrzaczyło.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 17 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2016 No daj znać jak efekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwerterek1 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Zmieniłem ustawienia w reglach i nie ma poprawy. Ale tego sie podziewałem bo w starych reglach na których nie było opcji ustawień też to występowało. Jakieś pomysły ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Obstaję przy walniętym PMU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Dlatego pytałem czy PMU wyrabia, czy może padł stabilizator i napięcie wyjściowe zamiast 5V jest niższe jak siądzie napięcie źródła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwerterek1 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 tak jak pisałem wcześniej cały czas stoi 5.1V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Biurkowe testy są dobre na biurku, w czasie lotu mogą być inne. Napięcie pakietu nie ma na pewno wpływu na zachowanie Nazy bo latałem na Li-onach i schodziłem do 2,8V na celę i nic się nie działo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwerterek1 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 no nic zostaje mi jak narazie poczekać na nowe PMU i zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Nie możesz sprawdzić tego PMU? Obciąż je czymś rozsądnie np żarówką i zobacz co się dzieje z napięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwerterek1 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 nie praktykowałem tego jeszcze. Żarówka jakiej mocy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Myślę , że trzeba by zobaczyć jaką wydajność prądową ma to PMU ( może w specyfikacji jest) i tak dobrać obciążenie żeby było na granicy. Na moim jest napisane 5V 3A a więc 15W. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwerterek1 Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 znalazłem w instrukcji następujące zapisy odnosnie napiecia v sen V SEN port:To MC X3 port, for monitoring battery voltage and supplying power Orange wire (signal wire) output:±3.3V Red wire (power wire) output: 4A@5V a ponizej Output(V-SEN port red wire): 3A@5V Output(V-SEN port red wire)burst current:7.5A EDIT: ok mam dwie żarówki 15 i 20w 5V. Ale tak naprawdę nie wiem czego się spodziewać. Ma zanikać napięcie na żarowce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qwerterek1 Opublikowano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2016 odświeżę temat. Po obciążeniu żarówką nic sie nie działo-żadnego spadku napiecia czy jakiś skoków. Mało tego, podłączyłem nowe PMU od sprawnej nazy V2 i efekt wysępował w dalszym ciągu.Rzucanie pokazuje sie ponizej 3,8v/cele.... Nie mam pomysłów. zostaje walnięta naza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi