Jump to content

Niskie napięcie pakietu i naza wariuje


qwerterek1
 Share

Recommended Posts

Witam

Zaobserwowałem dziwne zachowanie swojej nazy m lite. Mianowicie jak napięcie baterii spada poniżej 3.8v na cele naza zaczyna wariowac. Jak by traciła synchro i zaczyna obracać hexa o osi YAW , rzuca ją na boki, lapie ostre przechyly, musze lądowac. Tak samo zachowuje się przy szybkim wznoszeniu-THR na maxa w górę.

Dla czego obstawiam naze? Bo przełożyłem FC, GPS, i odbiornik RC do zupełnie nowej hexy i problem się powtórzył.

Problem pojawił się po zalozeniu GPS z Glonass' em. Pięknie łapie 16 satelit(na starym sporadycznie 12), stoi jak wrtyta ale zaczyna wariować. Zmiana softu w nazie na V2 nie pomogła.

Czy ktoś się spotkał z takim przypadkiem?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Na innym akumulatorze sprawdzałeś? Sprawdzałeś jaki masz spadek napięcia jak dobrze dasz gazu? Jak napięcie leci na mordę a TY masz wyłączone progi to regulatory równo nie zostaną wysterowane o stąd wariowanie. Może winny być pakiet, wystarczy, że jedna cela zdycha.

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzałem na 3 różnych. 3s i dwóch 4s to samo. Wcześniej do 3.5v na cele schodził a czasem troszkę niżej i nic się nie działo, alarm się włączał i ładnie lądował.

Poboru nie sprawdzałem. Ostatnie testy robiłem w zawisie

Jutro włączę progi i sprawdzę czy jest różnica. Jakie proponujesz ustawić?

Link to comment
Share on other sites

Progi zależą od typu akumulatora i jego charakterystyki. Ja dla pakietu 4S 10Ah Multistar ustawione mam 15,1V górny próg , spadek 0,8V i dolny próg 14,3V. Pozwala to do 1 alarmu nazy wykorzystać z pakietu 75 procent pojemnośći. 25 procent mam na lądowanie- powrót itp. To jedna metoda druga to ustawienie niższych progów i dużo mniejszego spadku napięcia. Niestety dla każdego pakietu charakterystyka napięcia pod obciążeniem jest inna i w nazie ciężko o złoty środek stąd ja osobiście latam na stoper i trzymam się czasu. Czekanie aż Naza zacznie  sygnalizować ( zwłaszcza jak jestem 500 metrów od siebie) to proszenie się o kłopoty. Tak czy siak każdy pakiet musisz sprawdzić w zawisie na stoper przed lataniem dalej. Pamiętaj że w zawisie hexa bierze najmniej prądu. Na mojej latała telemetria i doskonale wiem ile amperów mam w zawisie przy ciszy a ile przy wietrze a ile na wznoszeniu. Pamiętaj też , że to złudne wyniki bo pakiet traci pojemność wraz z ilością cykli. Czy masz u siebie równe regulatory?

Link to comment
Share on other sites

Pierwsze loty przeprowadziłem na f550 i turnigy 3s 5000ma 30C ok 40 cykli, wszystko było ok. Potem doszedł nowy gps Glonass ten sam pakiet 3s i problem się pojawił. Przerzuciem FC, GPS (glonass) i RC. Do 900 własnej konstrukcji z nowymi reglami (rc timer 30A mini blheli) silnikami rc timer 5010 I nowiutki pakiet 4s 8000ma 30C zippy. I problem tez występował. A może ten GPS(Glonass) mimo iż jest dedykowany do nazy jest sprawcą? Tylko jak to się ma do niskiego napięcia? Dzisiaj to przetestuje.

Link to comment
Share on other sites

A Glonass zasilany jest z PMU od nazy? może trzeba go zasilić osobno bo stabilizator od nazy może nie wyrabiać i naza dostaje za niskie napięcie? U mnie hexa na nazie stoi jak zamurowana nawet jak osiągnie alarm napięcia do jeszcze z 3 minuty powisi zanim sama podejmie decyzję.

Link to comment
Share on other sites

Zrobiłem testy na starym seryjnym GPS i problem się powtórzył. Co prawda dopiero przy ok 3.65v/cele ale znowu go rzucało i nawet lekkiego kreta zaliczyłem. Tak samo dzieje się w trybie GPS i ATI. Prąd z V sen wychodzi 5.1v

Link to comment
Share on other sites

niestety mam tylko jedna sztuke wiec nie mam jak sprawdzic na razie ....Obstawiał bym naze jako uwaloną bo w trybie manual jest tragedia. Od razu przechyły ponad 45stopni i brak możliwosci zapanowania nad nią-kret

Link to comment
Share on other sites

gainy mam na

pitch roll yaw vertical

basic 165 165 100. 110

attitude 80. 80

W manualu - tragedia, rzuca jak cholera o dziwo gps i ATI poprawia lekko sytuacje

W 550 miałem wszystko w serii na 100 i tak problem wystepowal

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.