japim Opublikowano 24 Stycznia 2016 Opublikowano 24 Stycznia 2016 Jakiś czas temu w tym dziale pojawił się P61 który bardzo mi się podobał. Juz od dawna planowałem zbudować Czarna Wdowe do dużego kombatu. Ale udało mi sie skompletować wyposażenie do wersji ESA i tak oto powstaje P61 z podkładów. Kilka dni pomniejszania planów i upraszczania konstrukcji i całe plany zmieściły się na 3 kartkach A4. Profil KFM. Konstrukcja to niebieski podkład 6 mm. Trochę styroduru I klej polimerowy. Do tego 2 listewki 6x6 mm.https://plus.google.com/photos/100044878672279005213/album/6241794353450767857Na razie 440g bez malowania i odbiornika RC.
japim Opublikowano 3 Lutego 2016 Autor Opublikowano 3 Lutego 2016 Model jest skończony i czeka na oblot. Finalna masa ze wszystkim po malowaniu to 500g. Malowany ręcznie farbą akrylową do drewna (bezpieczna dla styropianu).
Vesla Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Jakie zastosowałeś silniki, ESC, baterie, itp.?
japim Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Opublikowano 5 Lutego 2016 Wyposażenie: Silnik to turnigy 2204-14t 1400 kv śmigła gemfan 7x3.5. Ciąg 513g w sumie. Mam też w zanadrzu silniki do 250 i jak te nie dadzą rady to założę wyposażenie copterowe. Esc hyperion 12 A Serwa 3 x HXT 900 Odbiornik Assan x6x pakiet zippy 1300 3s 40C Przy doborze napedu wzorowalem się na modelach Outsajdera.
mirolek Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Z tego co widzę skrzydło jest płaskie i laminowane tylko w natarciu - nie boisz się o trwałość tego rozwiązania? Pomijam walkę esa bo tej model depronowy jest na straconej pozycji względem epp ale chodzi o latanie za domem dla przyjemności. Czy nie lepiej było zalaminować taśmą klejącą całe skrzydło? Całkiem zgrabny model wyszedł z tego podkładu pod panele ms
Kaspian Opublikowano 5 Lutego 2016 Opublikowano 5 Lutego 2016 Mirek jeśli model ma startować w ESA to pokrycie całego skrzydła taśmą jest chyba sprzeczne z regulaminem. Wzmocnienie natarcia zaś przejdzie.
japim Opublikowano 6 Lutego 2016 Autor Opublikowano 6 Lutego 2016 Jest dokładnie tak jak pisze Kamil. Zgodnie z zasadami model może mieć oklejona krawedz natarcia. Dałem tam taśmę naprawcza typu duckt tape. Model traktuje jako koncept tester - konstrukcji jak i właściwości aerodynicznych. Jak będzie dobrze latał to doczeka się wersji EPP.
japim Opublikowano 23 Maja 2016 Autor Opublikowano 23 Maja 2016 Dzięki swojej nietypowej konstrukcji Czarna Wdowa jest dobrym nośnikiem kamery:
Tomek Opublikowano 26 Maja 2016 Opublikowano 26 Maja 2016 1:03 nie pocelowałeś w bramkę , ale masz piękny teren do latania , tylko trochę "kątówki" brakuje na te bramki
japim Opublikowano 26 Maja 2016 Autor Opublikowano 26 Maja 2016 Oj - bardzo kuszą te bramki... bardzo. Dzisiaj polatałem też lazybee - tym przelot pod bramką to luzik.
Emhyrion Opublikowano 26 Maja 2016 Opublikowano 26 Maja 2016 Gdzie Ty w Warszawie masz takie miejsce do latania?????
japim Opublikowano 27 Maja 2016 Autor Opublikowano 27 Maja 2016 W samej Warszawie nie ma. Ale w kierunku Ożarówa Mazowieckiego juz tak.
Emhyrion Opublikowano 27 Maja 2016 Opublikowano 27 Maja 2016 Fajne miejsce... i tam można tak po prostu przyjechać i latać? Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
japim Opublikowano 11 Września 2016 Autor Opublikowano 11 Września 2016 Wczoraj troche polatalismy Syn starał się zrobić trochę ujęć Air-2-Air. Niestety ujęcia z Fatsharka, bo chwilowo nasza kamera HD nie żyje, po zderzeniu czołowym z bramką... https://youtu.be/QUi3bj38528
japim Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor Opublikowano 15 Listopada 2016 1:03 nie pocelowałeś w bramkę , ale masz piękny teren do latania , tylko trochę "kątówki" brakuje na te bramki Tomku - specjalnie dla Ciebie tym razem przycelowalem w bramke i to wiele razy
japim Opublikowano 16 Maja 2017 Autor Opublikowano 16 Maja 2017 Jako że zbliżają się zawody pod Warszawą, to postanowiłem zbudować model w wersji EPP. Wersja oryginalna nie jest może demonem prędkości, ale jest bardzo zwrotna. Fizycznie model jest kopią wersji depronowej z tym, że zamiast depronu/podkładu stosuję EPP 6 i 8 mm - oczywiście kolor czarny, a zamiast listewek sosnowych będzie rurka węglowa. Szykuje się też zmiana napędu na silniki GARTT 2206-1400 zamiast 2204-1400. Fotki wkrótce.
japim Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Opublikowano 17 Maja 2017 Stan na wczoraj: Najwieksze zmiany konstrukcyjne sa w obrebie kadluba. Zamiast litego klocka styroduru jest konstrukcja klejona z EPP: Fotki z budowy sa na biezaco ladowane do albumu google: https://plus.google.com/u/0/photos/100044878672279005213/album/6241794353450767857
japim Opublikowano 6 Września 2017 Autor Opublikowano 6 Września 2017 Powstał też oczywiście filmik z P-61 EPP: W swojej obecnej wersji model nie jest odporny na bezpośrednie trafienie w skrzydło. Cały płat odrywa się od rurki węglowej i w korku wali w ziemię... Naprawa jest wbrew pozorom bardzo prosta. Inny model być może też by nie wyszedł z takiego uderzenia obronną ręką. Niestety efektem ubocznym oderwanego skrzydła jest spotkanie z ziemią - kadłubem. Pakiet chce się katapultować przez cienkie 6mm ścianki i pomimo wzmocnień węglowych po bokach i tak jest strzaskany. Da się naprawić - ale z każdą kraksą jest coraz gorzej (już 2 razy mnie tak trafili). Pozostaje mi tylko wzmocnić kadłub poprzez elastyczny bandaż (poliester nasączony polimerem). Powstanie więc wersja v3 - z pełnym kadłubem (i tylko wycięcie na pakiet) - oraz z cieńszym skrzydłem (KFm 2 a nie KFm4) - bo ta dolna warstwa nie daje żadnego wzmocnienia a generuje tylko nie potrzebny opór.
Rekomendowane odpowiedzi