Atomizer Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 Z tym, że na takie eksperymenty, może sobie pozwolić doświadczony modelarz, który ma wiedzę, umiejętności i w 100% wie co robi. A tu - to takie kombinowanie dla samego kombinowania. Jakie są realne korzyści z takiego sposobu mocowania silnika? Wyważenie? No bez żartów, na tym etapie budowy ŚĆ powinien być już znany na 99%. Wszystkie elementy są gotowe - poskładać do kupy i wyważyć. Jeśli faktycznie trzeba doważyć dziób - to można przesunąć silnik do przodu powiększając domek. A tak to zamiast wozić balast, Zero będzie woziło na dziobie jakieś skomplikowane ustrojstwo o zerowej przydatności z punktu widzenia konstrukcji Dał byś radę lepiej jak zrobić chowane podwozie bez kupowania gotowego, bo to nie sztuka wejść na stronę internetową zamówić i czekać aż przyjdzie. A jak zrobię na stałym podwoziu to będzie kiepsko wyglądać i stawiać niepotrzebny opór powietrza. Ze wszystkim innym dam sobie radę. Wiesz - wektorowanie ciągu to jest trochę inna zabawa. Często się je stosuje - w halówkach, czy parkjetach. Koło wymyśliłeś - gratulacje A tu, dla iluzorycznych korzyści poświęcasz kluczowe mocowanie. Nie chcesz korzystać z rady - no to cóż Twój model, Twoja sprawa. Już Mateusz napisał w tym wątku, że nauka na własnych błędach jest najskuteczniejsza Z mojej strony EOT, już się tu udzielał nie będę. Zobaczysz jak samolot będzie latał wtedy zabierzesz głos. Od dłuższego czasu przyglądam się modelom na tym forum i też widziałem wiele niepraktycznych rozwiązań, którymi tak wszyscy się zachwycali. Ile na całym świecie rozbiło się samolotów z powodu błędów konstrukcyjnych??? Ja do tej pory zbudowałem 29 modeli. Żaden nie rozbił się z powodu złej konstrukcji tylko z innych przyczyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miro-er1 Opublikowano 3 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2016 bardzo fajny model , ale niech mu Ziemia miekką bedzie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 7 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Znalazłem zamienniki serw Tower Pro SG92R-super mocne, które to mam zamiar wymienić w skrzydle na HITEC HS 81. Tylko cena zwaliła mnie z nóg 55zł szok!!! Znalazłem tańsze 41,90zł + przesyłka też wychodzi drogo. Powinny kosztować max 20zł/szt. Jaka Wasza opinia na temat tych serwomechanizmów? Wymiary i waga mi pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Co powinno kosztować 20PLN? Hitec 81? Hitec 81 w żadnym razie nie jest zamiennikiem sg-92R, chyba że tak tylko powiedziałeś. To serwo co najmniej o klasę lepsze. Mam ich kilka sztuk i sprawują się dobrze. Ciche, mocne, dobrze się centrują. Słyszałem opinie, że nowe 81 jakościowo są gorsze od tych sprzed kilku lat. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 7 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Potrzebne małe mocne i lekkie. Mam w domu serwa CYS S3003 Ale to wielki i ciężki plastik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 8 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Michał, jak chcesz, to za stówę zmienię Ci to przekonanie. (uwierz mi, to bardzo tanio, jak na zmianę przekonań). Wystarczy, że napiszę, że jesteś pewnie słaby początkujący pilot i dam Ci parę rad na początek. Znowu przeleje się przez ciebie fala pewności siebie, a ja podeślę Ci numer konta. Stoi? Niemniej podglądam dalej, bo robisz modele samolotów a la z silnikami gwiazdowymi i chyba z IIWŚ a takie lubię. Powodzenia! Ha ha ha... dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 9 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Żeby ktoś nie pomyślał, że temat Mitsibishi został porzucony Zamontowałem silniczek, zamontowałem ogon i zapakowałem do Omegi. Kadłub jest transportowany na mazury gdzie będzie malowany i zostanie zamontowane skrzydło. Konstrukcja jest bardzo sztywna, tylko ten styropian trochę miękki jest. Nie ma chyba więcej niż EPS200. Trzy warstwy farby akrylowej nada mu błysk. Tyle na razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 2.marca napisałeś, że w weekend zamierzasz latać Tym modelem. Jak widzimy to model w rozsypce, a ty latasz po różnych tematach tworząc bezsensowny post za postem.... Znalazłeś sobie też nową zabawę - rozumiem, że jako frustrat tylko na tyle ciebie stać - stawianie minusów za wodpowiedzi nawet jesli są rzeczowe i merytoryczne. Chyba chłopczyku czas dorosnąć... Początkowo pomyslalem, że w twoich wypocinach też wstawię pare, paredziesiąt minusów ale to byłoby zniżeniem się do twego dziecinnego poziomu więc tego nie zrobię. Powtórzę za to jeszcze raz - czas dorosnąć chłopcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 mój zielony samolocik będzie miał nawet koła może podwozie będzie nawet chowane ale muszę napisać, że budowa znalazła się w cieniu ATR-ów 2.marca napisałeś, że w weekend zamierzasz latać Tym modelem. Jak widzimy to model w rozsypce, a ty latasz po różnych tematach tworząc bezsensowny post za postem.... Znalazłeś sobie też nową zabawę - rozumiem, że jako frustrat tylko na tyle ciebie stać - stawianie minusów za wodpowiedzi nawet jesli są rzeczowe i merytoryczne. Chyba chłopczyku czas dorosnąć... Początkowo pomyslalem, że w twoich wypocinach też wstawię pare, paredziesiąt minusów ale to byłoby zniżeniem się do twego dziecinnego poziomu więc tego nie zrobię. Powtórzę za to jeszcze raz - czas dorosnąć chłopcze. celujesz do tarczy czy do pasącej się sarenki na polanie? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 jeszcze wszystko w rozsypce, ale powoli do przodu waga jak widać piórko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Składam dalej ten model... jak widać zostało mi praktycznie zrobić podwozie i kupić pakiet dokończyć malowanie, wszystko zamontować i latać śmigło dobre mam? serwa do steru wysokości i kierunku są wystarczające? nie przeszkadzają wam te wyrwania na powierzchni styropianu, które powstały na skutek zbyt intensywnego szlifowania? obudowa silnika z podkładu 5mm pomaluję na czarno, będzie się podobać? ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 29 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Bardzo fajny model! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2016 Witam Chciałem poinformować o tym, że oblot będzie nie prędko. Dopiero w czerwcu planuję zakup pakietu do tej maszynki. Może ustalimy jaki to pakiet będzie? Jaka marka? Jakie parametry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2016 Oj tu się nic nie dzieje! he he he... Praca w delegacji nie służy budowie samolotów ale cieszy mnie to, że dostałem wypowiedzenie i za trzy miesiące będę mógł skończyć to co zacząłem he he he... W niedzielę testowałem napęd do ZERO. Regulator coś mi się grzeje, silnik i pakiet też. Ale to chyba normalne. Do regulatora będę musiał opracować jakieś chłodzenie. Wyrzucę go na zewnątrz kadłuba i dokleję chyba jeszcze jakiś radiator? W styropianie szczelnie zamknięty w upalne lato to bez odprowadzenia ciepła na bank się przegrzeje. Cały napęd wraz z pakietem będę testował na innym samolocie o podobnych rozmiarach i wadze, który posiadam w swojej flocie a nie szkoda mi go będzie zniszczyć jak coś pójdzie nie tak ha ha ha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 5 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2016 Test napędu zakończony sukcesem. Ale do zero muszę kupić nowy silnik. Tak będzie najlepiej. Pakiet 4000mAh został zniszczony, silnik uszkodzony a testowany samolot lekko poturbowany. Co za pech. Teraz się zastanawiam czy warto było? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 5 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2016 Testowałem napęd na tym modelu. To, że ślepy los cały czas mi przeszkadzał to nie udało mu się zniszczyć całej pracy włożonej w ostatni weekend. Samolot ku mojemu zdziwieniu latał tak pięknie, ze zostaje w tym ustawieniu do końca sezonu. Zabrakło mi dwóch wolnych dni aby zielone zero wbiło się w chmury. jeszcze film jak ktoś chce spojrzeć lot testowy.wmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 25 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2016 Z powodu remontu mieszkania model Zero wylądował aż na strychu i tam zbiera kurz, na dalsze prace trzeba będzie poczekać aż do przyszłego roku. Za to ta zabawka daje dużo zabawy Zamontowałem ostatnio kamerkę i wycisnąłem kilka pętli. Coś niesamowitego silnik tylko trochę słaby ale i samolot też, na pewno nie dla Zero Ten szary warzy 1550g, a mitsubishi ten zielony ma ważyć ok 2200g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 8 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2017 Wracamy do tej zabawki Rozważam zakup nowego silnika i śmigła. Może ktoś ma i chce sprzedać? Najlepiej nowe i ze sklepu ha ha Rozważam też sens robienia podwozia??? Gdzie lądować? 1. Na asfalcie? trochę ryzyko duże, lepiej trzymać się z daleka 2. Na polu w zbożu? 3. W wysokich trawie? 4. A może w stawku? W pobliżu nie ma nawet kawałka równego pola czy drogi polnej, z której można by było skorzystać. A wiec dokończę budowę bez podwozia, start z ręki i lądowanie w trawie. Tak będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2019 Jaka zawleczka (e-clip) na wał do tego silnika EMAX GT2820/04 grand Turbo Z modelu zwiałem kurz i myślę o ulotnieniu... A przy okazji wstawiłem film: https://www.youtube.com/watch?v=h0G4wWYgtqA Praktycznie aby ulotnić ZERO zostało mi tylko złożyć, zamontować silnik i wyważyć do lotu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 9 Lipca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2021 ? Pora odświeżyć temat... bo zakurzony jak model na strychu, trzeba wziąć do ręki pędzelek i zdmuchnąć kurz. I co dalej ? Model jest prawie gotowy, ale nie posiadam silnika ani regulatora. Do spitfire idzie Emax GT2826/05 i regulator 80A. Więc muszę zakupić trzy rzeczy: 1. silnik , jaki ? coś w rodzaju emaxa do spitfire...może ciut mocniejszy bo model kilka gram więcej będzie ważyć. 2. regulator, odpowiedni do silnika 3. pakiet zasilający model, około 4000 - 5000mAh 3 lub 4s. Jednak zrezygnuję z podwozia, wszyscy wiedza dlaczego. Bedzie lądowanie w trawie. Zastanawiam się nad klapami, tak jak w moim BF109 nigdy z nich nie korzystałem więc to niepotrzebny gadżet podnoszący wagę i skomplikowanie wykonania. W nowym spitfire nie będzie klap. No niestety ale tu już mam zrobione. Czy się przydadzą? Sam nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi