TeBe Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Z okazji urodzin nabyłem sobie takiego ARFa: https://www.modelmotor.pl/fm-cesna-337-206cm.html Jutro przyjedzie, relacja z wyposażenia oczywiście będzie. Nie byłbym sobą, gdyby nie wpadł mi do głowy taki oto pomysł.... - A może spalina z przodu, a elektryk z tyłu? ;-) 1
young Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Fajny model gratuluję zakupu z okazji urodzin wszystkiego najlepszego. No i nie kombinuj rób elektryka
TeBe Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 Będzie hybryda. Coś ciekawego trzeba na spotkaniach modelarskich pokazać. Z przodu będzie chyba SAITO FG-14C, a na tył szukam jakiegoś mocnego elektryka. Poczekam na dostawę i najpierw pomierzę jakie największe tam śmigło wejdzie i policzę silnik. Musi być w stanie wystartować na samym tylnym elektryku, bo na Lotnisku Koczargi nie mogę na spalinie latać.
young Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Odważnie i ciekawie ....czekamy cierpliwie.
TeBe Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 Własnie wcale nie odważnie. Ten model przewidziany jest do latania na 2 spalinach 15ccm . Więc kombinacja 15ccm z przodu i elektryk z tyłu jest w sumie prostsza. A czy potrafi polecieć na samym elektryku, to jeszcze nie wiem. Taki jest w każdym razie plan.
TeBe Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 Mateuszu, ale ten model ma 2 silniki, przedni i tylny. Jest pole do popisu i kombinacji.
PysiuJP Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Oczywiście że jest pole do popisu. Będzie fajna hybryda . Trzymam kciuki .
adamus Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Witam,moze z tyłu turbina EDF,brzmienie bedzie ciekawe:)Pozdrawiam
Pioterek Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Fajny model, ale na to lotnisko co widziałem nie bardzo, musisz mieć odpowiednio długie podejście do lądowania i bez płotu na końcu .
young Opublikowano 17 Lutego 2016 Opublikowano 17 Lutego 2016 Tylko skoro to ma być hybryda to w jakim dziale relacja haha. ..
TeBe Opublikowano 17 Lutego 2016 Autor Opublikowano 17 Lutego 2016 Dział jest odpowiedni, bo będę robił konwersję tylnego silnika ze spaliny na elektryczny ;-)
TeBe Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Opublikowano 18 Lutego 2016 Unboxing dokonany: To mój pierwszy ARF, nie wiem jak inne wygądają, ale ten d... nie urywa. Folia jest położona tak, że trzeba będzie całość poprawić i ponaciągać: Zawiasy szmaciane, niewklejone. może wymienię: Maska przednia pęknięta fabrycznie, maska tylna wykonana tak, że przy próbie nasadzenia strzeliłą w 4 miejscach. No nic, podklei się, wyszpachluje i pomaluje: Struktura kadłuba nie budzi zaufania, będę wzmacniał: Ogólnie to nie wyobrażam sobie, że można do tego włożyć 2 jednocylindrowe spaliny, 15ccm każda (tak zaleca producent). Po mojemu to się rozpadnie od drgań po minucie lotu. Zatem będzie full elektryk :-)
Pioterek Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Marszczenie folii to normalne w ARF, po paru naciągnięciach żelazkiem ustąpi. Zawiasy "szmaciane" prawidłowo wklejone jak najbardziej - nie mają luzów w pozycji neutralnej. Niektóre spoiny warto przejrzeć i ew. wzmocnić, ale ogólnie konstrukcji dla elektryka bym raczej nie ruszał.
young Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 No faktycznie d.... nie urywa, wręcz kwalifikuje się do reklamacji. Wygląda że trochę poleżal w magazynie. Szkoda tej owiewki. Folia zdarza się że jest do naciagniecia. Aż się prosi tak jak piszesz wzmocnić tu i tam Ale dalej to fajny i bardzo ciekawy model.
TeBe Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Opublikowano 18 Lutego 2016 To co dostarczyła fabryka waży 3130 gramów.Czyli zanosi się na wagę końcową okolicach 5 do 5,5kG. Czyli pasowałoby mieć tak ze 4kG ciągu, 2kG na silnik. Miejsca na śmigła jest sporo, zmieszczą się nawet 19 cali, ale makietowo to wypadałoby zastosować 3-łopatowe 16 cali. Jakaś sugestia co do silników? Rozważam AXI. Zawiasy "szmaciane" prawidłowo wklejone jak najbardziej - nie mają luzów w pozycji neutralnej. Piotr, jak i czym to wklejać? Bo ja bardziej "palcowy" do tej pory byłem :-)
Pioterek Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 To co dostarczyła fabryka waży 3130 gramów.Czyli zanosi się na wagę końcową okolicach 5 do 5,5kG. Czyli pasowałoby mieć tak ze 4kG ciągu, 2kG na silnik. Miejsca na śmigła jest sporo, zmieszczą się nawet 19 cali, ale makietowo to wypadałoby zastosować 3-łopatowe 16 cali. Jakaś sugestia co do silników? Rozważam AXI. Piotr, jak i czym to wklejać? Bo ja bardziej "palcowy" do tej pory byłem :-) Rzadkim Cjakiem. Montujesz element na gotowo sprawdzasz, odchylasz i zalewasz Cjakiem zawias tak aby Cjak wciekł w szczelinę. Nie wyrwiesz potem ☺.
TeBe Opublikowano 18 Lutego 2016 Autor Opublikowano 18 Lutego 2016 Wrócę jednak do tematu napędu hybrydowego. I mam pytanie do kolegów spalinowych. Gdybym zastosował na przód SAITO FG-14C, to pomijając poblemy startowe w locie wystarczy? Jakoby mogę z niego wyciągnąć ponad 3kG ciągu , więc teoretycznie polatam. I jakbym na tył wrzucił jakiegoś Hackera .... hmmm. Kusi, oj kusi...
Bartek Piękoś Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Na ile S chcesz go zasilać? Tu masz Emax GT na 6S: https://www.modelmotor.pl/silnik-380g-kv353-emax-gt4030-08.html Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): 22,2 (6s) KV [liczba obrotów/min /V]: 353 Przepustowość prądowa [A/60s] 50 Średnica wału [mm]: 8 Masa [g]: 380 Zalecana masa modelu [g]: 2000 ÷ 5400 Zalecana średnica śmigła (bez przekładni): drewno 18x10 17x8 16x10 Maksymalna prędkość obrotowa [obr/min]: 6300 Moim zdaniem po dwa kilo ciągu na silnik to za mało na wypadek awarii jednego z napędów.
Pioterek Opublikowano 18 Lutego 2016 Opublikowano 18 Lutego 2016 Awarii napędu nie będzie - to ma być elektryk. Śmigła przeciwbieżne ?
Rekomendowane odpowiedzi