Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Będzie hybryda. Coś ciekawego trzeba na spotkaniach modelarskich pokazać. Z przodu będzie chyba SAITO FG-14C, a na tył szukam jakiegoś mocnego elektryka. Poczekam na dostawę i najpierw pomierzę jakie największe tam śmigło wejdzie i policzę silnik. Musi być w stanie wystartować na samym tylnym elektryku, bo na Lotnisku Koczargi nie mogę na spalinie latać.

Opublikowano

Własnie wcale nie odważnie. Ten model przewidziany jest do latania na 2 spalinach 15ccm . Więc kombinacja 15ccm z przodu i elektryk z tyłu jest w sumie prostsza. A czy potrafi polecieć na samym elektryku, to jeszcze nie wiem. Taki jest w każdym razie plan.

Opublikowano

Dział jest odpowiedni, bo będę robił konwersję tylnego silnika ze spaliny na elektryczny ;-)

Opublikowano

Unboxing dokonany:

 

post-14226-0-18106600-1455824922_thumb.jpg

 

To mój pierwszy ARF, nie wiem jak inne wygądają, ale ten d... nie urywa. Folia jest położona tak, że trzeba będzie całość poprawić i ponaciągać:

 

post-14226-0-56481000-1455824933_thumb.jpg

 

post-14226-0-85397800-1455824943_thumb.jpg

 

Zawiasy szmaciane, niewklejone. może wymienię:

 

post-14226-0-01025900-1455824928_thumb.jpg

 

Maska przednia pęknięta fabrycznie, maska tylna wykonana tak, że przy próbie nasadzenia strzeliłą w 4 miejscach. No nic, podklei się, wyszpachluje i pomaluje:

 

post-14226-0-46681600-1455824938_thumb.jpg

 

Struktura kadłuba nie budzi zaufania, będę wzmacniał:

 

post-14226-0-46174800-1455824949_thumb.jpg

 

post-14226-0-92794200-1455824963_thumb.jpg

 

Ogólnie to nie wyobrażam sobie, że można do tego włożyć 2 jednocylindrowe spaliny, 15ccm każda (tak zaleca producent). Po mojemu to się rozpadnie od drgań po minucie lotu. Zatem będzie full elektryk :-)

Opublikowano

Marszczenie folii to normalne w ARF, po paru naciągnięciach żelazkiem ustąpi. Zawiasy "szmaciane" prawidłowo wklejone jak najbardziej - nie mają luzów w pozycji neutralnej. Niektóre spoiny warto przejrzeć i ew. wzmocnić, ale ogólnie konstrukcji dla elektryka bym raczej nie ruszał.

Opublikowano

No faktycznie d.... nie urywa, wręcz kwalifikuje się do reklamacji. Wygląda że trochę poleżal w magazynie. Szkoda tej owiewki. Folia zdarza się że jest do naciagniecia. Aż się prosi tak jak piszesz wzmocnić tu i tam

Ale dalej to fajny i bardzo ciekawy model.

Opublikowano

To co dostarczyła fabryka waży 3130 gramów.Czyli zanosi się na wagę końcową  okolicach 5 do 5,5kG. Czyli pasowałoby mieć tak ze 4kG ciągu, 2kG na silnik. Miejsca na śmigła jest sporo, zmieszczą się nawet 19 cali, ale makietowo to wypadałoby zastosować 3-łopatowe 16 cali. Jakaś sugestia co do silników? Rozważam AXI.


Zawiasy "szmaciane" prawidłowo wklejone jak najbardziej - nie mają luzów w pozycji neutralnej. 

 

Piotr, jak i czym to wklejać? Bo ja bardziej "palcowy" do tej pory byłem :-)

Opublikowano

To co dostarczyła fabryka waży 3130 gramów.Czyli zanosi się na wagę końcową  okolicach 5 do 5,5kG. Czyli pasowałoby mieć tak ze 4kG ciągu, 2kG na silnik. Miejsca na śmigła jest sporo, zmieszczą się nawet 19 cali, ale makietowo to wypadałoby zastosować 3-łopatowe 16 cali. Jakaś sugestia co do silników? Rozważam AXI.

 

Piotr, jak i czym to wklejać? Bo ja bardziej "palcowy" do tej pory byłem :-)

Rzadkim Cjakiem. Montujesz element na gotowo sprawdzasz, odchylasz i zalewasz Cjakiem zawias tak aby Cjak wciekł w szczelinę. Nie wyrwiesz potem ☺.

Opublikowano

Wrócę jednak do tematu napędu hybrydowego. I mam pytanie do kolegów spalinowych. Gdybym zastosował na przód SAITO FG-14C, to pomijając poblemy startowe w locie wystarczy? Jakoby mogę z niego wyciągnąć ponad 3kG ciągu , więc teoretycznie polatam. I jakbym na tył wrzucił jakiegoś Hackera .... hmmm. Kusi, oj kusi...

Opublikowano

Na ile S chcesz go zasilać?

Tu masz Emax GT na 6S:

https://www.modelmotor.pl/silnik-380g-kv353-emax-gt4030-08.html

Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): 22,2 (6s)

KV [liczba obrotów/min /V]: 353

Przepustowość prądowa [A/60s] 50

Średnica wału [mm]: 8

Masa [g]: 380

Zalecana masa modelu [g]: 2000 ÷ 5400

Zalecana średnica śmigła (bez przekładni): drewno 18x10 17x8 16x10

Maksymalna prędkość obrotowa [obr/min]: 6300

 

Moim zdaniem po dwa kilo ciągu na silnik to za mało na wypadek awarii jednego z napędów.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.