Skocz do zawartości

Cessna 337 Skymaster 206cm


Rekomendowane odpowiedzi

Z okazji urodzin nabyłem sobie takiego ARFa:

https://www.modelmotor.pl/fm-cesna-337-206cm.html

Jutro przyjedzie, relacja z wyposażenia oczywiście będzie.

Nie byłbym sobą, gdyby nie wpadł mi do głowy taki oto pomysł.... - A może spalina z przodu, a elektryk z tyłu? ;-)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie hybryda. Coś ciekawego trzeba na spotkaniach modelarskich pokazać. Z przodu będzie chyba SAITO FG-14C, a na tył szukam jakiegoś mocnego elektryka. Poczekam na dostawę i najpierw pomierzę jakie największe tam śmigło wejdzie i policzę silnik. Musi być w stanie wystartować na samym tylnym elektryku, bo na Lotnisku Koczargi nie mogę na spalinie latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie wcale nie odważnie. Ten model przewidziany jest do latania na 2 spalinach 15ccm . Więc kombinacja 15ccm z przodu i elektryk z tyłu jest w sumie prostsza. A czy potrafi polecieć na samym elektryku, to jeszcze nie wiem. Taki jest w każdym razie plan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Unboxing dokonany:

 

post-14226-0-18106600-1455824922_thumb.jpg

 

To mój pierwszy ARF, nie wiem jak inne wygądają, ale ten d... nie urywa. Folia jest położona tak, że trzeba będzie całość poprawić i ponaciągać:

 

post-14226-0-56481000-1455824933_thumb.jpg

 

post-14226-0-85397800-1455824943_thumb.jpg

 

Zawiasy szmaciane, niewklejone. może wymienię:

 

post-14226-0-01025900-1455824928_thumb.jpg

 

Maska przednia pęknięta fabrycznie, maska tylna wykonana tak, że przy próbie nasadzenia strzeliłą w 4 miejscach. No nic, podklei się, wyszpachluje i pomaluje:

 

post-14226-0-46681600-1455824938_thumb.jpg

 

Struktura kadłuba nie budzi zaufania, będę wzmacniał:

 

post-14226-0-46174800-1455824949_thumb.jpg

 

post-14226-0-92794200-1455824963_thumb.jpg

 

Ogólnie to nie wyobrażam sobie, że można do tego włożyć 2 jednocylindrowe spaliny, 15ccm każda (tak zaleca producent). Po mojemu to się rozpadnie od drgań po minucie lotu. Zatem będzie full elektryk :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marszczenie folii to normalne w ARF, po paru naciągnięciach żelazkiem ustąpi. Zawiasy "szmaciane" prawidłowo wklejone jak najbardziej - nie mają luzów w pozycji neutralnej. Niektóre spoiny warto przejrzeć i ew. wzmocnić, ale ogólnie konstrukcji dla elektryka bym raczej nie ruszał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie d.... nie urywa, wręcz kwalifikuje się do reklamacji. Wygląda że trochę poleżal w magazynie. Szkoda tej owiewki. Folia zdarza się że jest do naciagniecia. Aż się prosi tak jak piszesz wzmocnić tu i tam

Ale dalej to fajny i bardzo ciekawy model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co dostarczyła fabryka waży 3130 gramów.Czyli zanosi się na wagę końcową  okolicach 5 do 5,5kG. Czyli pasowałoby mieć tak ze 4kG ciągu, 2kG na silnik. Miejsca na śmigła jest sporo, zmieszczą się nawet 19 cali, ale makietowo to wypadałoby zastosować 3-łopatowe 16 cali. Jakaś sugestia co do silników? Rozważam AXI.


Zawiasy "szmaciane" prawidłowo wklejone jak najbardziej - nie mają luzów w pozycji neutralnej. 

 

Piotr, jak i czym to wklejać? Bo ja bardziej "palcowy" do tej pory byłem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co dostarczyła fabryka waży 3130 gramów.Czyli zanosi się na wagę końcową  okolicach 5 do 5,5kG. Czyli pasowałoby mieć tak ze 4kG ciągu, 2kG na silnik. Miejsca na śmigła jest sporo, zmieszczą się nawet 19 cali, ale makietowo to wypadałoby zastosować 3-łopatowe 16 cali. Jakaś sugestia co do silników? Rozważam AXI.

 

Piotr, jak i czym to wklejać? Bo ja bardziej "palcowy" do tej pory byłem :-)

Rzadkim Cjakiem. Montujesz element na gotowo sprawdzasz, odchylasz i zalewasz Cjakiem zawias tak aby Cjak wciekł w szczelinę. Nie wyrwiesz potem ☺.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrócę jednak do tematu napędu hybrydowego. I mam pytanie do kolegów spalinowych. Gdybym zastosował na przód SAITO FG-14C, to pomijając poblemy startowe w locie wystarczy? Jakoby mogę z niego wyciągnąć ponad 3kG ciągu , więc teoretycznie polatam. I jakbym na tył wrzucił jakiegoś Hackera .... hmmm. Kusi, oj kusi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ile S chcesz go zasilać?

Tu masz Emax GT na 6S:

https://www.modelmotor.pl/silnik-380g-kv353-emax-gt4030-08.html

Napięcie zasilające [V] (liczba ogniw LiPO): 22,2 (6s)

KV [liczba obrotów/min /V]: 353

Przepustowość prądowa [A/60s] 50

Średnica wału [mm]: 8

Masa [g]: 380

Zalecana masa modelu [g]: 2000 ÷ 5400

Zalecana średnica śmigła (bez przekładni): drewno 18x10 17x8 16x10

Maksymalna prędkość obrotowa [obr/min]: 6300

 

Moim zdaniem po dwa kilo ciągu na silnik to za mało na wypadek awarii jednego z napędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.