Atomizer Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Hola Hola... Ten nowy silnik świetnie pracuje w całym zakresie od góry do dołu. Wchodzi na obroty beż żadnego problemu. Przecież sprawdzałem i nikt mi nie wmówi, że jest inaczej. A w niedzielę jak na wyścigach F1 pięć lotów 4 razy model połamany i cztery razy naprawiany. To wszystko działo się w jednej godz. A wszystko dzięki nowemu pistoletowi z klejem na gorąco. Pierwsze dwa loty kicha, nie szło latać, za mały ciąg, model w dodatku nie ustawiony odpowiednio, wiatr robił z nim co chciał. Przy trzeciej próbie odpadł silnik przy starcie. Do kolejnych prób założyłem już okulary ochronne. Czwarta i piąta próba samolot sobie polatał, ale moc silnika dalej za mała aby można było coś więcej na nim zrobić. i jeszcze parę fotek po i żeby ładnie wyglądał z ATR Mój film.wmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Czwarta i piąta próba samolot sobie polatał Masz rację, samolot może sobie polatał ale czy pilot miał z tego satysfakcję? Te podskoki raz w górę a raz w dół bardziej przypominają latanie motyla nad kwiatkiem niż lot modelu samolotu. Nie zauważyłem ani jednego kadru z prostoliniowym przelotem. Zatem albo go nie kontrolujesz w locie albo model nie został prawidłowo wytrymowany do lotu a nerwowe ruchy drążków potęgują efekt zmagania się o każdą sekundę w powietrzu. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Michał, nie żartuj -świetnie to on może i chodzi w całym zakresie ale tylko tego co przejdzie przez wąskie gardło wtyczki pakietu. Sam pakiet też dobrany żle -jeśli kupiłeś ten z pierwszego postu, musiał by mieć minimum 30C by " jako tako" podołać napędowi . Na tym silniku to powinna być rakieta..... Popraw elektryke, SC troszkę bliżej przodu , zrób wznios (bez niego trzeba więcej umieć latać), zmniejsz wychylenia wysokości Zapomniałem że nie przyjmujesz rad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 21 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Będę go kontrolować jak uzyskam pełen ciąg silnika. Wtedy samolocik nabierze prędkości i będzie latać prostoliniowym przelotem. Przez te wszystkie próby chciałem polecieć jak najwyżej ale nie dawałem rady, wiatr był dość silny i cały czas zbijał mi go z powrotem, a jak wytraciłem prędkość to i sterowanie też. Michał, nie żartuj -świetnie to on może i chodzi w całym zakresie ale tylko tego co przejdzie przez wąskie gardło wtyczki pakietu. Sam pakiet też dobrany żle -jeśli kupiłeś ten z pierwszego postu, musiał by mieć minimum 30C by " jako tako" podołać napędowi . Na tym silniku to powinna być rakieta..... Popraw elektryke, SC troszkę bliżej przodu , zrób wznios (bez niego trzeba więcej umieć latać), zmniejsz wychylenia wysokości Zapomniałem że nie przyjmujesz rad spokojnie jeszcze go dopieszczę i wtedy wrzucę nowe filmiki. mam nadzieję z już z poprawnym lotem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 25 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2016 Jeszcze dwa wieczory i S1 będzie gotowy do lotu. Planowany oblot 9-10 kwiecień. Dziś jak wrócę do domu muszę się upewnić co z silnikiem S2 dlaczego nie ma pełnej mocy, nawet jakbym miał siedzieć do 2 w nocy. zdjęcia S1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Samolocik S2 jest już w pełni lotny Nie było łatwo. Ta mała bestia może nie lata jak żuraw ale jak wredny wróbel !!! Jak do tej pory 7 lotów wykonane. Szósta próba, lot ok. 4,5-5min na pakiecie 450mAh cały czas na pełnym gazie, podczas lądowania, że wróbel zwrotny za mocno skręciłem w lewą stronę i prosto w ul pierwszy z rzędy zaliczyłem. Od razu skrzydło złamane (patrz zdjęcie). Jest też filmik jak go zmniejszę to wrzucę. 7 lot zmieniłem jeszcze kąt mocowania skrzydła, przesunąłem troszeczkę pakiet do przodu tak że samolot nie wznosił się już sam do góry podczas lotu tylko latał lotem prostoliniowym. I na tym koniec z ustawieniami i regulacją. Od tej pory samolocik lata poprawnie, nawet udało mi się zrzucić torpedkę nie wiem dlaczego ale nie nagrał się 7 lot na telefonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 29 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2016 Filmik z szóstego lotu. Może mało widać ale za to słychać Najlepsza jest końcówka jak wbija się prosto w ul. Dobrze, że pszczoły się nie spłoszyły Mój film.wmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 cały czas na pełnym gazie, podczas lądowania, że wróbel zwrotny za mocno skręciłem w lewą stronę filmu jeszcze nie widziałem ale coś jest nie tak ... steru kierunku ten model chyba nie posiada, zatem mogłeś jedynie ruszyć lotkami co położyło go na skrzydło i finał raczej trudny do przewidzenia nie jest. Skrzydło prawie bez wzniosu zatem "wróbel będzie zwrotny za mocno" ...... ZAWSZE. Dlatego przy podejściu do lądowania należy tylko trzymać go na skrzydle i kontrolować opadanie a nie próbować skręcać. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 30 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 Nie wiem jaki masz aparat, ale może spróbuj zamontować go na głowie (na kasku, opasce). Patentów jest kilka. Twoje filmy sporo by zyskały. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 30 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2016 filmu jeszcze nie widziałem ale coś jest nie tak ... steru kierunku ten model chyba nie posiada, zatem mogłeś jedynie ruszyć lotkami co położyło go na skrzydło i finał raczej trudny do przewidzenia nie jest. Skrzydło prawie bez wzniosu zatem "wróbel będzie zwrotny za mocno" ...... ZAWSZE. Dlatego przy podejściu do lądowania należy tylko trzymać go na skrzydle i kontrolować opadanie a nie próbować skręcać. ms uczę się nim latać dopiero proste skrzydło mi nie przeszkadza prowadzi się dobrze to, że uderzyłem nim w ul to tylko moja wina w 7 locie wszystko przebiegło ok - udane lądowanie, zrzucona torpedka, lot spokojny na luzie samolocik czeka teraz na kolejne loty Nie wiem jaki masz aparat, ale może spróbuj zamontować go na głowie (na kasku, opasce). Patentów jest kilka. Twoje filmy sporo by zyskały. to telefon nokia, raz nagrywa raz nie nie mam kamery ale zamierzam kupić i wtedy będzie lepsza jakość cierpliwości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 S1 wygląda na tą chwilę tak. Jest w 100% sprawny technicznie. Nie wiem jeszcze jak zostanie pomalowany. Na pewno będę malować farbami akrylowymi w sprayu. A to taki mały appendix dla S2 Mój film 2.wmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 31 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Cieszy bardzo Twoja inwencja i chęć samodzielnej budowy modeli, dlatego staram się pomóc. uczę się nim latać dopiero, proste skrzydło mi nie przeszkadza prowadzi się dobrze Oglądałem film i mam nadal wrażenie, że strasznie się męczysz w locie a to przecież powinna byc frajda i relaks. Aby osiągnąć taki stan model musi być prawidłowo do lotu ustawiony. Nie nauczysz się dobrze latać gdy skupiasz się jedynie na korygowaniu dziwnych manewrów jakie wykonuje Twój model. On ma lecieć sam po prostej jak nie dotykasz drążków. Nie może wyrywać pionowo do góry jak dołożysz gazu i nie może gwałtownie opadać jak zdejmiesz gaz. Proponuję abyś oglądnął ten film: https://youtu.be/O0DRY-d9o60 ...... a następnie sprawdził czy masz podobne do pokazanych na filmie ustawienia - zwłaszcza sprawdź skłon silnika. Musisz zmniejszyć wychylenia SW a za pomocą trymerów doprowadzić do takiej sytuacji w której model leci sam poziomo gdy nie ruszasz drążków. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Cieszy bardzo Twoja inwencja i chęć samodzielnej budowy modeli, dlatego staram się pomóc. Oglądałem film i mam nadal wrażenie, że strasznie się męczysz w locie a to przecież powinna byc frajda i relaks. Aby osiągnąć taki stan model musi być prawidłowo do lotu ustawiony. Nie nauczysz się dobrze latać gdy skupiasz się jedynie na korygowaniu dziwnych manewrów jakie wykonuje Twój model. On ma lecieć sam po prostej jak nie dotykasz drążków. Nie może wyrywać pionowo do góry jak dołożysz gazu i nie może gwałtownie opadać jak zdejmiesz gaz. Proponuję abyś oglądnął ten film: https://youtu.be/O0DRY-d9o60 ...... a następnie sprawdził czy masz podobne do pokazanych na filmie ustawienia - zwłaszcza sprawdź skłon silnika. Musisz zmniejszyć wychylenia SW a za pomocą trymerów doprowadzić do takiej sytuacji w której model leci sam poziomo gdy nie ruszasz drążków. ms Siedem lotów musiałem wykonać aby ustawić tego małego wróbla. Te ostatnie nagranie jest z szóstego lotu i samolocik jeszcze zadzierał za bardzo do góry, co mi trochę utrudniało latanie. Siódmy lot mi się nie nagrał, ale tu dużo pozmieniałem w ustawieniach założyłem torpedkę. Samolocik latał równo i poprawnie, nawet na 60% mocy silnika. Udało mi się też bez problemów delikatnie wylądować na trawie obok uli. A co zmieniłem: zmniejszyłem wychylenia lotek na 50% wcześniej miałem ustawione na 80% zmniejszyłem wychylenia góra dół ster wysokości po 50%, też z 80% zmieniłem kąt mocowania skrzydła do korpusu ok. 0,43-0,50 stopnia = 1,5mm na dł. 200mm silnik zamocowany 1,5 stopnia w prawo nie ma skłonu do dołu Myślę, że S1 będzie o niebo lepszy, ma nowy silnik, i waga będzie mniejsza o ok 30-40g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Skłon silnika redukuje efekt gwałtownego wznoszenia ze wzrostem prędkości obrotowej - spróbuj lekko pochylić silnik, oddaj nieco SW i sprawdź czy będzie lepiej. Powoli dochodzisz do właściwych ustawień, kąt zaklinowania skrzydła, skłon i wykłon to bardzo ważne ustawienia w modelu, które na początku modelarskiej drogi mało kto bierze pod uwagę. Zestawy do budowy modeli mają te elementy już prawidłowo ustawione a budując samemu trzeba na to zwracać uwagę. życzę dalszych udanych lotów a budując kolejny model, namocz listewkę i lekko wygnij ją w środku co pozwoli wprowadzić mały wznios skrzydeł. Nawet 3 stopnie mają zbawienny wpływ na stateczność i sam poczujesz różnicę w locie. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Skłon silnika redukuje efekt gwałtownego wznoszenia ze wzrostem prędkości obrotowej - spróbuj lekko pochylić silnik, oddaj nieco SW i sprawdź czy będzie lepiej. Powoli dochodzisz do właściwych ustawień, kąt zaklinowania skrzydła, skłon i wykłon to bardzo ważne ustawienia w modelu, które na początku modelarskiej drogi mało kto bierze pod uwagę. Zestawy do budowy modeli mają te elementy już prawidłowo ustawione a budując samemu trzeba na to zwracać uwagę. życzę dalszych udanych lotów a budując kolejny model, namocz listewkę i lekko wygnij ją w środku co pozwoli wprowadzić mały wznios skrzydeł. Nawet 3 stopnie mają zbawienny wpływ na stateczność i sam poczujesz różnicę w locie. ms Teraz w weekend trochę przetestuję obydwie maszyny, mam zapasowe skrzydła ze wzniosem do S1 i do S2 Zobaczę jaka duża różnica w stateczności, a te proste skrzydła to zrobiłem specjalnie żeby się przekonać czy jest aż tak źle, i muszę powiedzieć wystarczy trochę praktyki i można latać latać i latać, po prostu trzeba bardziej kontrolować lot nie odwracać głowy w drugą stronę tylko cały czas być czujnym i skącentrowanym, a jak lata sie wyżej to można troche wyluzować i odpoczać Skłon i wykłon mogę bardzo łatwo regulować poprzez dodanie np. podkładek do przedniego lub tylnego mocowania łoża silnika Będzie latanie oczywiście jak pogoda dopisze a ma być S1 już w aucie i o 15:00 pędzi na mazury... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Powoli dochodzisz do właściwych ustawień, kąt zaklinowania skrzydła, skłon i wykłon to bardzo ważne ustawienia w modelu, które na początku modelarskiej drogi mało kto bierze pod uwagę. Michał wspominał, że zrobił już 27 modeli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 nie licząc tego wynalazku co na zdjeciu to S1 to będzie już 31 sztuka S2 ma po tym ślizgaczu silnik Miałem różne modele, z balsy ze sklejki i aluminium. Jedne latały lepiej drugie gorzej Większość to własne konstrukcje oczywiście. Znalazłem taką moją wizytówkę, która przedstawia pierwszy rok mojego modelarstwa rc Dziś jest drugi rok . A jaki duży krok zrobiłem sami widzicie. Sprawdziłem chyba wszystko wszystkie ustawienia a i tak za każdym razem jest inaczej. Każdy nowy mnie zaskakuje Nie ma się czym chwalić na tą chwilę ale może za rok zbuduję statek kosmiczny i wszyscy polecimy na wycieczkę na Marsa np. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 S2 wykonał kolejne loty 8 i 9. Lata jak dla mnie dobrze i to na prostym skrzydle!!! bez wzniosu. Czekam teraz na pogodę bez wiatru. Takie maleństwo nie lubi jak wieją huragany. Ale mimo wiatrów w sobotę odbyły się dwa loty S2. Są udokumentowane. Jutro wrzucę filmik z kamery, którą zamontowałem sobie na głowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2016 Wrzucam filmik z 9 lotu pomijam filmik lot nr 8 ponieważ jakość nagrania kiepska jak poprzednie co nagrywałem telefonem. zrzuciłem też torpedkę na pole oczywiście żeby nie zmokła następnym razem polecę nad staw. S 2 lot 9 kamera.wmv Mój film.wmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi