Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, rok temu zakupiłem używany model samolotu spalinowego, patrząc na niego, to ok 20 lat już ma, jest troche podniszczony, folia odchodzi, kilka dziurek na skrzydłach, ale to jest kosmetyka. Największy problem mam z silnikiem. Mam doświadczenie z elektrykami, mam akrobatkę elektryczną, quadrokopter, ale ze spalinowym silnikiem nie miałem nigdy styczności. Wiem, że jest to silnik Super Tigre, napisane jest na nim made in italy i cyfra 29. 

Może wie ktoś, jakiego paliwa użyć na start, jakiej świecy ? Kompresja jest. 

post-15628-0-04319500-1458570779.jpg

post-15628-0-29049700-1458570784.jpg

Opublikowano

Paliwo do 10%nitro ja używam model technics contest(10%) oraz sport(5%), świeca A3 lub os max 7. Super Tiger nie jest taki super. Obyś się nie zniechęcił...

Opublikowano

Świetne silniki tylko mało kto wie że przy nitro trzeba odprężyć. Świecę lubią ciepłą np os a3. Na chłodnej też chodzą ale zdarza się zgasnąć na wolnych obrotach. Ja używam paliwa bez nitro, pięknie palą z palca.

Opublikowano

Mi kolegą z lotniska odradzal zakup. Stary modelarz. Miał kilka szt, żaden nie chodził poprawnie. Może kwestia regulacji, moze trafiał na felerne sztuki. Ja się uczyłem na Mvvs 8ccm niebieskim. Sam nawet pisałeś kiedyś w moim temacie o tym silniku ze zaawansowany gaznik. Dałem radę i cieszyłem się z pędy silnik. Tak ze zibirider455 oby ci się też udało :)

Opublikowano

Mam V56 ze starej serii Saturno i z nowej G51 i 3 sztuki G90. Bardzo jestem zadowolony z tych silników. MVVSów też używałem kilku o różnych pojemnościach i nie zamienił był na asp i tym podobne. Wymagaja trochę wiedzy przy regulacji ale są jak dla mnie trwałe i niezawodne.

Opublikowano

Dzięki wielkie za odpowiedź, trzeba zrobić zakupy. Święta, także będę próbował go odpalić, wyregulować, jak na razie wyciągnąłem silnik. Postanowiłem zrobić sobie prymitywną hamownie, do prób odpalania, zobaczymy jak pójdzie :)

Opublikowano

Warto jeszcze wspomnieć, że po postawieniu modelu do pionu silnik powinien lekko zwiększyć obroty. Jeśli przygasa to może zgasnąć też podczas startu czy też akrobacji.

Sposób Marcina stosuje u siebie każdorazowo przed startem a silniczek nigdy nie zgasł.

Opublikowano

Dzięki za cenne informacje, jutro to sprawdzę, silniczek dzisiaj pochodził trochę, nie gasł, na wolnych obrotach, też ładnie chodzi :) jutro jeśli pogoda dopisze, start.

Opublikowano

Mi kolegą z lotniska odradzal zakup. Stary modelarz. Miał kilka szt, żaden nie chodził poprawnie. Może kwestia regulacji, moze trafiał na felerne sztuki. Ja się uczyłem na Mvvs 8ccm niebieskim. Sam nawet pisałeś kiedyś w moim temacie o tym silniku ze zaawansowany gaznik. Dałem radę i cieszyłem się z pędy silnik. Tak ze zibirider455 oby ci się też udało :)

Parę lat temu stałem się trochę przez przypadek właścicielem Super Tigra. Moje doświadczenie z silnikami było niewiele większe od zera a mimo to silnik nie sprawił mi większych problemów. Pamiętam, że bardzo łatwo odpalał i równie łatwo poddawał się regulacji. Kupiłem go wraz z pewnym mocno wyeksploatowanym modelem a silnik czasy młodości miał już dawno za sobą. Poniżej film z pierwszego odpalenia.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.