yarecki61 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Prac c.d........ Zabezpieczenie przedłużaczy od serw,montaż całości i regulacja...
Shock Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Dużo lepszym zabezpieczeniem -tanim ,prostym w montażu,a na pewno bardzo skutecznym jest kawałek koszulki termokurczliwej na złączu. Te plastikowe zabezpieczenia lubią potem latać po kadłubie 1
Viper Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Też zabezpieczam łączenia na koszulkę, trwale i lekko.
yarecki61 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Usterzenie tył.... gotowe W weekend majowy planuję docieranie silnika,oby nie padało...
yarecki61 Opublikowano 12 Maja 2017 Autor Opublikowano 12 Maja 2017 W końcu przyszły serwa do skrzydeł . Dzisiaj zostały zamontowane. Model już cały złożony.Jestem w trakcie docierania silnika,planuję w następny weekend docierać w powietrzu....
yarecki61 Opublikowano 13 Maja 2017 Autor Opublikowano 13 Maja 2017 Dzisiaj model poskładałem do kupy i zważyłem, waga gotowego modelu [bez paliwa] to 5100gr.
yarecki61 Opublikowano 21 Maja 2017 Autor Opublikowano 21 Maja 2017 Dzisiaj docierania c.d,i próba kołowania...
yarecki61 Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Opublikowano 25 Maja 2017 Może planowany oblot w weekend się uda,ale muszę kurcze doważyć model na przód 470g. Mam taki pierścień o takiej wadze,chciałbym go przymocować w masce silnika.Tylko w tej opcji model na wyważarce jest w pozycji poziomej,oczywiście bez paliwa.Nic innego mi nie pozostaje...
robas69 Opublikowano 25 Maja 2017 Opublikowano 25 Maja 2017 Jarek, przenieś na domek silnika wszystkie akumulatory. Regulator i odbiornik jak najbliżej zbiornika. Poza tym trochę Ci się dziwię, że wyważeniem zajmujesz się dopiero teraz...
yarecki61 Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Opublikowano 25 Maja 2017 Rozmieszczenie elektroniki w tym modelu tak wygląda.Akumulatory są z przodu zbiornika po jego bokach w takich kieszeniach.No nie wiem,mogę z nimi coś pokombinować,ale na domku nie ma za bardzo miejsca... Robert słuchaj........ odbiornik i regulator mówisz jak najbliżej zbiornika, a nie będzie zakłóceń ze strony aparatu zapłonowego ?. Podają niby że odległość odbiornika od układu zapłonowego,to około 30cm. Druga sprawa Robert to taka że, waga odbiornik plus regulator jest tak znikoma,że zastanawiam się czy by to coś zmieniło. A zresztą psia krew..... sam już nie wiem...
yarecki61 Opublikowano 25 Maja 2017 Autor Opublikowano 25 Maja 2017 OK !!!!!! Jarku,to mogę jeszcze zmienić...
robas69 Opublikowano 25 Maja 2017 Opublikowano 25 Maja 2017 Jarek, tu niestety kłania się problem zbyt późnej diagnozy problemu. Miałem podobnie z Funtaną z H9 - dwa serwa wysokości na ogonie. Na szczęście już na etapie montażu wyposażenia sprawdzałem sc symulując położenia różnych elementów, przede wszystkim akumulatorów. Wcześniej jeszcze masy silnika. Spróbuj jednak umieścić aku na domku. Jeśli się nie mieszczą, zmień ja na mniejsze, ale o większej masie np. "nimhy". Można je kupić w różnych konfiguracjach kształtów. Z tego co widać w kratownicy kadłuba serwo kierunku można przesunąć do przodu. Napisałeś o masie regulatora i odbiornika. Niestety wszystko co jest za rurą skrzydeł "waży" za dużo. Regulator przesuń. Jeśli boisz się o odbiornik zostaw go na miejscu. Zmień goleń podwozia ogonowego np. na węgiel.
Andrzejek5456 Opublikowano 26 Maja 2017 Opublikowano 26 Maja 2017 Cześc przesuń wyposażenie max do przodu a do silnika zastosuj szpulki od silnika dle55 które są dłuższe i na ogon lżejsze serwa i lekkie podwozie węglowe nistety to pociągnie za sobą koszty ale jeżeli masz dołożyć 470g bolastu to waga do lotu wydzie ponad 6kg a to już będzie słabo
yarecki61 Opublikowano 26 Maja 2017 Autor Opublikowano 26 Maja 2017 Cześć Andrzej.Model ten do lotu waży 5100....5600gr.Nawet przy tym balaście zmieszczę się w tej wadze. Ale mimo to spróbuję jeszcze na nowo rozmieścić wyposażenie,i zobaczę co w ten sposób zyskam. Jeśli mimo tego wyjdzie że i tak muszę dołożyć balast,będę musiał go doważyć,i w górę.Nie mogę się już doczekać. Tak wygląda rozmieszczenie w/g instrukcji... https://www.manualslib.com/manual/1065506/Phoenix-Model-Extra-300-S.html?page=14#manual
yarecki61 Opublikowano 3 Lipca 2017 Autor Opublikowano 3 Lipca 2017 Z przyczyn ode mnie niezależnych ,wszystko się strasznie przedłużyło,niestety oblot też..... masakra.. . No ale wracając do tematu,poprzesuwałem wyposażenie max. do przodu,zaowocowało to tym że zamiast doważyć przód 470g,i tak muszę doważyć około 300g.Z tym doważeniem utrzymam się w podanej przez producenta wadze,o to chyba chodzi....... 5100g.....5600g. Jeśli tylko pogoda pozwoli,w weekend planuję oblot.Oby mi tylko znów coś nie wypadło,bo mnie chyba trafi przysłowiowy piorun....
bjacek Opublikowano 3 Lipca 2017 Opublikowano 3 Lipca 2017 Nie martw się - w ten weekend i tak pewnie byś nie poleciał. W sobotę rano wiał bardzo mocny wiatr. Po południu wiało i padał deszcz. W niedzielę lataliśmy, ale to też była "pogoda dla odważnych". Raczej nie na pierwsze loty (samoloty pod wiatr lądowały jak helikoptery).
yarecki61 Opublikowano 6 Lipca 2017 Autor Opublikowano 6 Lipca 2017 Dzisiaj w końcu skończyłem wyważać model.W efekcie końcowym doważyłem go na przód 260gram. Model na podczepionych sznurkach w sc.ładnie wisi poziomo.Waga gotowego modelu,bez paliwa to 5400gram. Oby w weekend było ładnie........
Andrzejek5456 Opublikowano 11 Lipca 2017 Opublikowano 11 Lipca 2017 Kilka dni temu oblatalem swojego EDKA 54O i tu zonk Walczyłem z wyważeniem tak jak TY i jakie bylo moje zdziwienie po oderwaniu sie od trawy ??? Model za cięzki na mordkę Caly czas musialem podtrzymywac go sterem wysokosci Na wyważarce OK a wlocie kiszka Wniosek zły środek ciężkości podany przez producenta Muszę powiedzieć ze troche zabiegow i kosztow było przy tym wyważeniu podanym przez producenta żeby nie stosowac ołowiu i wszstko nie potrzebnie Po pierwszym locie rozmiescilem wyposażeni jeszcze raz wrócilem do serw standard na ogonie zmieniłem szpulki silnika na oryginalne i teraz jest OK Czekam na twoje wrażenia z oblotu
Rekomendowane odpowiedzi