El3ment Opublikowano 5 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 I to jest dla mnie najlepsze rozwiązanie, bo już przeglądałem zdjęcia YF-23 i w miejscach gdzie miałyby być klapy nie ma żadnych widocznych linii podziału. A te zdjęcie F-22 z tymi poprzeczkami właśnie kojarzyłam, tylko nie wiedzialem skąd.. Dzięki za sugestię. Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 To pokazuje jakie rezerwy wytrzymałościowe są w naszych konstrukcjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El3ment Opublikowano 5 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Tak z ciekawości wrzuciłem na wagę to co jest zrobione, i waga wyszła 460gram. Do tego dojedzie jeszcze reszta depronu, czyli liczę około 100gr. Pakiet, silnik, regulator i odbiornik to 330gram. Razem 890 gram. Malowanie, trochę szpachli, "galanteria" i zrobi się kilogram.. A testy ciągu silnika, które ostatnio zrobiłem wyszły tak: śmigło 7x4E APC ciąg około 880 gram śmigło 7x4 ciąg około 1050 gram. Poboru prądu nie podam, nie mam wattmetera, a miernik elektryczny gdzieś mi zaginął. Chyba ciężkawo bedzie. Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 5 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2016 Nie będzie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El3ment Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Witam ponownie. Wczoraj podczas montażu napędu klapy stała się rzecz niemożliwa , orczyki klapy zawadzały o rurki 3mm od napędu steru wysokości i kierunku. Mój błąd, bo wcześniej sprawdzałem i niby było ok, ale po montażu bocznych części włosów powietrza wszystko się zmieniło, za mało miejsca zostało na obrót orczyków, i klapy mogły opadać max o około 10°. W związku z tym zdemontowałem serwa i umieściłem je w środkowej części kadłuba. Tam miejsca jest sporo, i wszystko ładnie się zmieściło. Przy okazji na zdjęciach widać już wklejoną półkę pod regulator i przykręcony silnik oraz te boczne osłony wlotu powietrza. A jak działają lotki, klapy i usterzenie pokazuje poniższy filmik: Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Regulator wstawiłbym do wlotu powietrza aby był owiewany przez przepływające powietrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El3ment Opublikowano 7 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Regulator będzie odkryty, półka i wklejony na nią regulator będą stanowić integralną część dolnego poszycia. Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El3ment Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Mam pytanie. Mam starą lutownicę trasnformatorową, i ogólnie dobrze się spisywała, do czasu aż chciałem ostatnio polutować grubsze kable do złącza xt-60, i niestety tutaj już nie daje rady. Czy możecie polecić mi jakąś dobrą stację lutowniczą? Pozdrawiam Piotr Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wapniak Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Oczyść do gołej miedzi miejsce mocowania grota , daj nowy grot, też wyczyszczony i będzie lutować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El3ment Opublikowano 9 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Dzięki za poradę, sprawdzę ją po powrocie do domu. Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Edit: Wymiana grota pomogła. Dariusz dzięki za pomoc, jak będzie kiedyś okazja, to masz ode mnie dobrą flaszkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El3ment Opublikowano 18 Maja 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2016 Witam po przerwie. Prace przez ten czas szły jakoś opornie, czasu poświęcałem sporo, a efekt dość mizerny.. Też tak czasami macie? Do tego w jakichś niewyjaśnionych okolicznościach padło jedno z serw lotek i konieczna była wymiana, szczęście że nie stało się to w locie, i że podczas budowy nie zdecydowałem się na wklejenie tych serw na kleju. Poniżej kilka zdjęć z postępów. Tutaj z zielonego podkładu zrobiłem wstępną przymiarkę do wytłoczki kabiny. Mam zamiar razem z dziobem zeszlifować do docelowego kształtu, później nałożyć cienką warstwę szpachli, i takie kopyto wykorzystać do formowania próżniowego. Tutaj dostęp do serw lotek, i miejsce na odbiornik. Pozdrawiam. Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 Jak tu czystko, przemyślane, poukładane - nie ma co komentować.Jak mawiają "Ładne modele dobrze latają". YF-23 dostarczy zapewne wiele pozytywnych emocji podczas lotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El3ment Opublikowano 5 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Witam po dłuższej przerwie. ???? W zasadzie w budowie do przodu nie posunąłem się. Zrobiłem sobie pudełko do tłoczenia vac, potrzebne do zrobienia owiewki. Do tego kopytko kabiny, na którym męczyłem się dobry kawałek czasu. W sumie cała kabina wyszła tak: Po pomalowania farba całość prezentuje się w taki sposób: Jak widać na zdjęciach jest trochę więcej niedoróbek niż powinno być, ale na razie nie będę robić nowej kabiny. Może po pierwszym oblocie zrobię nową. Kabina malowana farba Model Master Gunship Gray pędzelkiem. Pozdrawiam wszystkich. Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Jest przy detalach trochę dłubaniny, ale to potem procentuje, co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El3ment Opublikowano 6 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Tak jak piszesz trochę czasu trzeba na to poświęcić, ale lubię taką grzebaninę.. ???? A i przy okazji mam nadzieję że i efekt końcowy będzie odpowiedni. Tak model wygląda na chwilę obecną: Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Jak go będziesz wyrzucał? Myślałeś już o tym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El3ment Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Mam zamiar zrobić tak jak jest w planach. W zaznaczonym miejscu wkleje wzmocnienia z sklejki 3mm aby można było w tym miejscu pewnie chwycić model do wyrzutu. Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MLITEK Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Może być trochę za ciężki jak wyjdzie 1kg ale można pomyśleć o 4s'ie silnik raczej przeżyje nie wiadomo tylko jak długo. Ja latam F-35 praktycznie taj samej wielkości i waga z pakietem 1800mAh 4s około 700g a ciągu 1,2kg na NTM Prop Drive 28-36 2200KV / 696W i to jest rakieta. Poprzednio miałem F-18, ważył 750g ale ciągu tylko 700g na 3s 2200mAh no i nie dość że trudno się startowało to nie można się było zbytnio pobawić, ale mogło to być spowodowane też za małą rozpiętością. Tak czy inaczej w takich samolotach lepiej jest latać krócej z większą mocą. Jeszcze co do wytrzymałości to jeśli krawędź natarcia jest dosyć ostra to warto dokleić pręt węglowy 0,5mm albo zalaminować te 2cm od natarcia tkaniną 17g/m2 ja używam jedno i drugie bo u mnie na lotnisku są takie kwiatki (chyba od kończyny) które lubią podczas szybkiego podejścia odznaczyć na krawędziach. A tak ogólnie to bardzo ładny model, czekam na film z oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El3ment Opublikowano 10 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 Silnika na chwilę obecną nie będę już zmieniać, szczególnie że nie mam pakietów 4S. Caly spod modelu został już zalaminowany tkaniną 24,5g/m2, a natarcie skrzydeł to listwa sosnowa, mam nadzieję że to wystarczy. Muszę jeszcze zrobić z listwy sosnowej natarcie wlotu powietrza, bo wydaje mi się że ono będzie najbardziej "obrywać" podczas lądowania. Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El3ment Opublikowano 14 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2017 Wczoraj wieczorem miałem zamiar zrobić w modelu kilka drobnych rzeczy, ale przed przystąpieniem do pracy, coś mnie podkusiło i zachciało mi się sprawdzić usterzenie, czy wszystko z nim w porządku. No i okazało się, że nie działa jedno z serw ze steru wysokosci/kierunku. Przymusowo zrobiłem sobie klapkę dostępową: Po demontażu serwa okazało się, że silniczek jest uszkodzony. Serwo Turnigy MG90S. Zapasowego niestety nie mam, chciałem dać w zamian Tower Pro MG90S, bo chyba oby dwa są takie same, a tylko różnią się nazwą. Po montażu i podłączeniu, okazało się, że ster z tym Tower Pro reaguje dużo wolniej niż drugi z Turnigy. Czy to jest możliwe? Szczególnie że różnica jest dosyć spora. I jeszcze przy okazji mam pytanie czy nie było by lepiej wymienić tych serw na coś mocniejszego bo mam jeszcze parę HK15148B tylko że w tym wypadku czeka mnie mała przeróbka łoża. A może lepiej zamienić je na Corona 929MG? Tutaj przeróbka nie będzie potrzebna. Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi