wojcio69 Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Witam Co trzeba dokupić do Juniora S Graupnera? Oprócz silnika i śmigła z kołpakiem to całą resztę, która jest potrzebna do ulotnienia modelu RC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vava Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Tak jak mówie Wojcio69, wszystko co jest potrzebne do ulotnienia(regulator, serwa, pakiet, itd.), ja się troszkę zapędziłem i nie dokupiłem od razu przedłużek do serw, a teraz musze czekać ze sklejeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkos Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 Właśnie przyjechał Junior, w najbliższych dniach zamierzam go złożyć i w związku z tym pytanie, czym go skleić. Wystarczy sam UHU por czy może kupić jakiś CA? Do bowdenów polecam klej dwuskładnikowy 5 minutowy, a do kadłuba zwykły klej polimerowy do styropianu za 5 zł, klei rewelacyjnie ! UHU Por zostaw na inne modele, za szybko łapie nie wybacza błędów przy sklejaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkos Opublikowano 26 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2008 WitamCo trzeba dokupić do Juniora S Graupnera? Oprócz silnika i śmigła z kołpakiem to całą resztę, która jest potrzebna do ulotnienia modelu RC. 1. Regulator do silnika bez szczotkowego min. 30A 2. 4 x mikro serwo np. HTX900 (ja latam na nich cały sezon, bezproblemowe i tanie) 3. Pakiet np. ZIPPY 2100 mAh 2S 25C bardzo tani i rewelacyjny 4. Odbiornik w zależności od posiadanego nadajnika, ja używam pełno zasięgowego AR6200 Spektrum. 5. Taśma z włóknem szklanym do obklejenia wrażliwych punktów przy lądowaniu. 6. Magnesy neodymowe do mocowania skrzydeł, bardzo się przydają, ułatwiają montaż. To wszystko :wink: Pozdrawiam ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkos Opublikowano 29 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2008 Następny film z pokładu zrobiony FlyCamOne 2 ... YouTube Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vava Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Mam jeszcze jedno pytanie. Serwa wysokości i kierunku są mocowane z tyłu, w ogonie. Co w wypadku kiedy jakiś czas po sklejeniu kadłuba serwo przestałoby działać? Chyba nie jestem w stanie go wymienić nie uszkadzając kadłuba, prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Masz złe informacje, serwomechanizmy mocowane są w kabince i co prawda montuje się je przed sklejeniem kadłuba, ale jest do nich dojście i da się wymienić. Najlepiej wkleić je na taśmę dwustronną, jak się dopasuje optymalnie rozmiar to siedzą stabilnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawoj Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Masz złe informacje, serwomechanizmy mocowane są w kabince i co prawda montuje się je przed sklejeniem kadłuba, ale jest do nich dojście i da się wymienić. Najlepiej wkleić je na taśmę dwustronną, jak się dopasuje optymalnie rozmiar to siedzą stabilnie. ... no nie, nieprawda. Serwa kierunku i wysokoście w Elektro Junior są mocowane w ogonie - jak pisze vava - no i tak jest w instrukcji. Ja użyłem HXT900 bo są najbardziej zbliżone wymiarami do Graupnera, aczkolwiek trzebabyło poszerzyć o ok 2mm otwór serwa. Cóż w razie awarii nożyk Olfa i rozcinamy ostrożnie połówkę statecznika - mam nadzieję, że będzie to możliwe po uzyciu polimeru... Chociaż, jak pisze Andych pewnie dałoby się zamocować serwa w okolicy kabinki i użyć długich bowdenów - taki tunning :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Aż wszedłem na stronę Graupnera i obejrzałem jeszcze raz manual dla przypomnienia. Faktycznie zmienili konstrukcję, jak ja składałem to przez całą długość kadłuba i steru kierunku szły bowdeny do sterów, a teraz jest jak piszesz. Trzeba być na bieżąco, bo niechcący można wprowadzić w błąd biorąc pod uwagę swoje wcześniejsze doświadczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kapral Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Czołem Mam rzeczonego juniora (notabene nie złożonego, jakoś nie mogę się do niego zabrać i może go sprzedam - nie wiem) ale jest to wersja z serwami w kabinie a nie w ogonie. Są też wersje z serwami w ogonie, nowsze czy starsze tego nie wiem. Pozdrawiam P.S. Model pięknie lata i w powietrzu zachowuje się podobnie jak EG to opinie tych którzy juniorem latają. No i odkręcany statecznik poziomy to ułatwienie w transporcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vava Opublikowano 30 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2008 Dzięki za informacje, czyli w najgorszym wypadku trzeba będzie ciąć. Wczoraj udało mi się uruchomić serwa i silnik, a dziś albo jutro zaczne go kleić. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s1016 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Kupiłem Juniora w cyber-fly około 1 miesiaca temu i moja wersja ma serwo wysokości w kabinie a serwo kierunku w ogonie, tak więc wersji jest co najmniej 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkos Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Kupiłem Juniora w cyber-fly około 1 miesiaca temu i moja wersja ma serwo wysokości w kabinie a serwo kierunku w ogonie, tak więc wersji jest co najmniej 3 Wresje są dwie tylko Ty dostałeś jeden bok ze starej wersji , a drugi bok z nowej wersji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s1016 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Możliwe, dobrze ze chociaż pasują do siebie. I tak po pierwszym krecie przerabiam na wersje z dwoma serwami w ogonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkos Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Możliwe, dobrze ze chociaż pasują do siebie. I tak po pierwszym krecie przerabiam na wersje z dwoma serwami w ogonie Ale po co ... wyważenie jest idealne w serwami w kabince, mi w Cyber -Fly wymienili jedna połówkę żeby wszystko pasowało. Weź pod uwagę to, że jak założysz serwa HTX900 lub Tower Pro 90 w ogon i zakleisz to możesz mieć problem, mi jedno serwo zaczeło drżeć w neutrum, musiałem go wymienić, potencjometr juz się wytarł. Dlaczego zakładasz, że będziesz miał kreta ... ja latam juniorem od maja i ani razu nie przykreciłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Witam Mam tego Junira w wersji z serwami w ogonie. Wsadzsiłem tam Tower Pro 91R w kabince aku 2S 1800mAh i przy przesunięciu go do samego przyodu model jest idealnie wyważony. s 1016 a po co czekać na pierwszego kreta, nie lepiej zrobić to od razu? Poza tym będziesz się musiał trochę postarać aby przytkrecić, bo ten model sam lata, nie chce spadać na ziemię a przy lądowaniu trzeba go dołować sterem wysokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vava Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Jeżeli jest tak jak mówisz Arkos, to teraz znów zaczynam się zastanawiać czy zamiast HTXów włożyć MG-16 na wysokość i kierunek. Poradzicie coś?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s1016 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Napisałem może nieprecyzyjnie, kreta już zaliczyłem , Niestety model wleciał mi za drzewo, spanikowałem i dałem gazu na full, wyleciał z za drzewa wchodząc już na plecki, więc ja mu jeszcze gazu i tak na pełnym gazie w glebę. Kadłub pękł w pół na wysokości dźwigara, dźwigar też do wymiany. Chcę przerzucić serwo (htx900) do ogona bo w poprzedniej konfiguracji z aku 1650 3s musiałem w ogon trochę ołowiu dać edit: model faktycznie pięknie lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Witam Kurcze czegoś nie rozumiem. Kupiłem Juniora do niego regulator Mag8 (30A) i dwa pakiety FullyMax 2S 1800mAh 25C (50C). Miesiąc temu na tym zestawie latałem i było OK, choć na próbach w domu, gdy przekroczyłem 1/3 zakresu drążka gazu silnik się wyłączał. Sądziłem, że to wina niedoładowanych akumulatorów, bo tak jak dostałem je ze sklepu podpiąłem od razu do Juniora. Przed wyjściem na loty naładowałem je na full i było OK. Teraz (dzisiaj) podpiąłem aku do Juniora i znowu to samo przy przekroczeniu 1/3 zakresu drążka gazu silnik się zatrzymuje (akumulatory są naładowane do pełna) i nie bardzo wiem o co loto, bo przy takim działaniu sprzętu to Junior nie poloto. Czyżbym miał wymienić regler na 40A? Dzięki za informacje. P.S. Na możliwie małym wychyleniu drążka gazu gdy silnik "chodzi" i zaczynam ruszać regulatorem razem z kablami połączeniowymi obroty silnika nie są stabilne, delikatnie przyspiesza lub zwalnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ECO400 Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 P.S. Na możliwie małym wychyleniu drążka gazu gdy silnik "chodzi" i zaczynam ruszać regulatorem razem z kablami połączeniowymi obroty silnika nie są stabilne, delikatnie przyspiesza lub zwalnia. To może być wina regulatora (za słaby to on nie jest ale może się gdzieś robić zwarcie) Drugą opcją modą być źle sformatowane pakiety Oto cytat ze strony rcskorpio: Uwagi producenta:Zalecane jest wykonanie dwu cykli (ładowanie/rozładowanie) prądem 1C przed pierwszym użyciem akumulatorów, co zapewni im 100% sprawność w okresie normalnej eksploatacji. Nie zaleca się pierwszych dwóch rozładowań w modelu. UWAGA!!! Pakiety li-pol wymagają spełnienia podstawowych warunków bezpieczeństwa ekploatacji. Nigdy nie zwieraj końcówek akumulatorów, nie rozładowuj poniżej 3V/celę, nie ładuj ładowarką nie przystosowaną do ogniw Li-Pol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.