Skocz do zawartości

Eksperymentalny wózek do startów motoszybowca


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Wózek jest raczej ''eksperymentem'' - sam jestem ciekaw jak się sprawi. Faktem jest, że można go łatwo przystosować do większych modeli - a planuję taki 3.5m półmakietę o wadze 4300 g do lotu.

 

A co do Jantara - po prostu boję się trochę wyrzutu.

 

Ogólnie mowiąc - zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA bym wolał rzucić model z ręki. Szkoda by mi było modelu ryzykować z wózka. Wystarczy że ci to podbije przy starcie i może być pozamiatane.Puszczałem model 2kg z ręki bez problemów.

Trzeba też pamiętać by wózek był ustawiony idealnie pod wiatr.

 

Sam jestem ciekaw czy to się sprawdzi w praktyce :?:

 

Powodzenia w lotach i daj znać jak to się sprawdziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Start z wózka przerabiałem kilka lat temu gdy skończyłem budowę Jantara 1

skala 1:5 rozpiętość 380 cm w wersji elektro.Wtedy z aku 16 NiCd 2200 mAh

ważył 4,4 kg , obciążenie powierzchni przeszło 60 g/dm [obecnie przy aku

Li Pol 4500 mAg masa spadła do 4,1 kg] i miałem obawy czy zdołam go

wyrzucić z ręki z odpowiednią prędkością.Była to droga przez mękę,

pomijając sprawę utrzymania kierunku podczas startu ,oraz niezawodność

odczepienia wózka samo kołowanie po trawie wyczerpywało 30% aku

może na betonie byłoby lepiej.Dość powiedzieć że na kilkanaście prób

tylko jedna się powiodła i to przez przypadek .Po tym wszystkim doszedłem

do wniosku że trzeba "to" rzucić i niech się dzieje co chce.Tak też zrobiłem

i po długim rozbiegu idealnie pod wiatr Jantar poszedł w górę ,spocony

byłem jak mysz ale się udało. Przy następnych startach okazało się że

długi rozbieg wcale nie jest konieczny ,wystarczą dwa lub trzy kroki ,po

zastosowaniu Li Poli model wznosi się pod kątem około 30 stopni.

Przy starcie na pełnym gazie silnik pobiera 47 A ,po około 10sec pracy

cofam trymer gazu i wtedy silnik pobiera bezpieczną dla niego wielkość

38 A , po uzyskaniu około 50 m wysokości cofam gaz tak że silnik dostaje

25- 30 A . W takiej konfiguracji na bateriach 4S 4500 mAh mam 5 wejść

na około 300m i zostaje jeszcze prąd na ewentualną powtórkę lądowania.

Po wylądowaniu baterie zimne silnik natomiast dość ciepły [Phasor 45-3]

Po kilkuletnim lataniu w tej kofiguracji napędu , masie modelu i obciążeniu

jednostkowym powierzchni mogę z całą odpowidzialnością polecić starty

z ręki jako bardzo bezpieczne [warunek model nie może być wyrzucony

pod dużym kątem do góry ,kąt około 5 stopni]

Załączam kilka zdjęć słabej jakości jako stop klatki z filmu.

Jeśli będą jakieś pytania chętnie odpowiem

Pozdrawiam Henryk

pobranaklatka3ho1.th.jpg

pobranaklatka4mv4.th.jpg

pobranaklatka5hp4.th.jpg

pobranaklatka6hi0.th.jpg

pobranaklatka7ba9.th.jpg

pobranaklatka11ei1.th.jpg

pobranaklatka12mp1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do Jantara - po prostu boję się trochę wyrzutu.

 

Marcin, przecież to mały i lekki model. Czego się boisz?

Jeśli silnik ma odpowiedni ciąg to wystarczy mocniej machnąć ręką z miejsca i poleci (ja tak wypuszczam 3m Thermika o wadze 2.6kg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał jesli ktoś juz ten temat przerabiał (patrz posty wyzej) i zrezygnował z niego to po co sobie utrudniac zycie,eksperymentowac mozna wtedy jesli nie mamy innego wyjścia ale to znowu pociaga za sobą mozliwośc rozbicia modelu.

Z innej beczki startując w zawodach modele masz zbudowane na bazie planów udostepnionych przez najlepszych na świecie sam nie eksperymentujesz ze swoimi modelami bo nie bedziesz się liczył w czołówce ( brak dostepu do tuneli itd) ale to tak poza tematem:)

 

pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.