mikpasz Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Witajcie Dzisiaj przyszła do mnie cessna 182 zakupiona w hobbyking. Do zasilania użyje turnigy 2200 3s, a do sterowania turnigy 9x. Mam parę pytań dotyczących ustawień: -Czy mam zmienić maksymalne wychylenia serw? Nie ma nic o tym w instrukcji, ani na stronie hk. -Czy klapy ustawić na przełącznik trój pozycyjny czy na pokrętło? -Czy przy pierwszym locie dobrym pomysłem będzie nie używanie steru kierunku i klap? Tylko gazu, steru wysokości i lotek? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilos Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Najlepiej jak byś ustawił na przełączniku duże i małe wychylenie. Klapy na trój pozycyjny ustaw. Klap nie musisz ale ster kierunku miej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikpasz Opublikowano 26 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Najlepiej jak byś ustawił na przełączniku duże i małe wychylenie. Klapy na trój pozycyjny ustaw. Klap nie musisz ale ster kierunku miej. Ster kierunku oczywiście będzie podłączony, ale czy używać go przy pierwszym locie? Nie chcę za bardzo komplikować pierwszego lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilos Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Generalnie to ster kierunku jest po to że jak przechylisz model lotkami dajmy na to że w prawo to jak jeszcze w tedy poruszysz sterem kierunku to on zrobi ciaśniejszy zakręt oczywiście nie taki że o 180 stopni prawie w miejscy ale będzie zakręcał szybciej niż jak bez steru kierunku.Jeśli wychylisz ster kierunku gdy nie będziesz skręcał to myślę że nic się nie stanie po za tym że zacznie lekko skręcać w tą stronę w którą wychylisz ster kierunku ew. zacznie lecieć trawersem czyli lekko bokiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Nie ma potrzeby go używać, ale zachęcam po przyzwyczajeniu się do modelu do eksperymentowania ze sterem. W pierwszym modelu prawie w ogóle go nie używałem (ToTo - 0), teraz w drugim zacząłem używać go razem z lotkami przy skręcie i dość fajnie to działa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikpasz Opublikowano 26 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Co myślicie, aby przy pierwszym locie ograniczyć wychyły wszystkich serw do 60 %? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skippi66 Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Latanie bez steru kierunku to nieporozumienie. Oczywiście można, tylko dlaczego duże samoloty takowy ster mają? A dlaczego latać należy ze sterem, przeczytaj na stronie Piotra Piechowskiego. Wychyleń też bym nie ograniczał na pierwszy raz, bo co zrobisz jak model okaże się nieco koślawy a steru zabraknie żeby go utrzymać w powietrzu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Z tymi wychyleniami bym uwazal ... chyba, ze sa takie jak instrukcja od modelu mowi i sprawdzone a nie "wszystko na ostatnia dziurke" i oblot probny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek.matuszak Opublikowano 26 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2016 Jeśli chodzi o ustawienie klap w nowym modelu to sugerowałbym początkowo ustawić klapy na pokretle.Pozwoli ci to zorientować się jak model reaguje na stopniowe ich wychylanie.i w razie potrzeby ,n.p.domiksować do nich SW.Jak już się wlatasz to ustawisz jak ci będzie pasowało. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikpasz Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udało się!!! Trochę zmodyfikowałem krzywe, ale nie modyfikowałem wychyleń. Wystartowałem, poleciałem i jakimś cudem go nie rozbiłem!!! Czas lotu to 15 min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udało się!!! Trochę zmodyfikowałem krzywe, ale nie modyfikowałem wychyleń. Wystartowałem, poleciałem i jakimś cudem go nie rozbiłem!!! Czas lotu to 15 min. No to wielkie gratulacje, nie każdemu to bywa dane ! A filmik jakiś następnym razem dałbyś radę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikpasz Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Postaram się nagrać coś w weekend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikpasz Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2016 Do pomocy przy lataniu na wietrze kupiłem sobie takie cudo. Tylko niestety nie mam pojęcia jak to podłączyć. Instrukcja jest tylko po angielsku, a ja nie za bardzo go rozumiem. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mikpasz Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2016 Już sobie z montażem poradziłem, ale nikomu tego żyroskopu nie polecam!!! Znacznie utrudniał lot, model ciągle się przechylał i latał na dół i do góry. Myślę, że znacznie lepiej jest trochę poćwiczyć, już mi latanie na wietrze idzie znacznie lepiej niż na początku. A jeśli ktoś chce żyroskop to tylko z górnej półki, te tani przynoszą więcej szkody niż pożytku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi