AMC Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 https://pl.wikipedia.org/wiki/Skrzela_(lotnictwo) Dzięki . Panie Jacku, lektura obowiązkowa . Praktyka zrobi klasówkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrokJ Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Dzięki . Panie Jacku, lektura obowiązkowa . Praktyka zrobi klasówkę. Przeczytałem Wilgę będę "remontował", a na razie zabiorę się za EasyStara. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Przeczytałem To teraz opowiedz własnymi słowami ... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MrokJ Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Lataj synku nisko i powoli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2016 Lataj synku nisko i powoli Raport Niskiej Samozwańczej jednoosobowej Komisji Żeczoznaffcuf w sprawie wypadku lotniczego, do którego doszło w dniu 24.07. 2016r w miejscowości Zad..pie Dolne-Ugór . Uczestnicy zdarzenia : pilot Jacek i kontroler Andrzej Świadkowie : postronny pan, rozmawiający przez tel. kom. w odległości ok.10m od pilota. Opis zdarzenia : w czasie przeprowadzanej próby ulotnienia BSP Wilga 2000 Reely na rozbiegu samolot skręcił łagodnym łukiem w lewo, po czym oderwawszy się od ziemi przechylił na lewe skrzydło, przeleciał ok. 10m i opadł na ziemię uderzając podwoziem w dno płytkiego (0,25m) rowu oddzielającego lądowisko od polnej drogi o szer. 1,6m , biegnącej wzdłuż ogrodzeń posesji o wys. ok. 1,5m po jej drugiej stronie, a przodem kadłuba w przeciwstok tegoż rowu. Ofiary w ludziach : w/w załamani psychicznie i zrozpaczeni, ale niezbyt długo. Straty materialne : złamane śmigło i wyrwane podwozie, wgniot na bocznej ścianie kadłuba. Pakiet podejrzany o uszkodzenie (po oględzinach nie stwierdzono). Jako główną przyczynę wypadku komisja ustaliła bardzo niekorzystne warunki terenowe lądowiska. Pilot po nieco przedwczesnym poderwaniu maszyny nie miał wolnej przestrzeni na kontynuację lotu nieprzewidzianym torem łukowym w lewo, toteż zamknął gaz starając się wylądować. Ten manewr powiódłby się, gdyby nie w/w rów i ogrodzenia. Lot mógłby być kontynuowany niezamierzonym torem gdyby nie brak przestrzeni, gdyż przed zamknięciem gazu samolot wznosił się i najprawdopodobniej udałoby się uzyskać prostoliniowość toru lotu w trybie zwyczajnym - sterem kierunku lub/i lotkami. Nie udało się bezsprzecznie ustalić przyczyny braku stosownej korekty toru rozbiegu, a następnie krótkiego lotu. Nie stwierdzono niesprawności maszyny, czynności kontrolne przedstartowe zostały przeprowadzone zgodnie z wymaganiami odnośnych procedur, z próbą kołowania włącznie. Obecnie Komisja obraduje, opracowując wnioski i zalecenia. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Raport Niskiej Samozwańczej jednoosobowej Komisji Żeczoznaffcuf w sprawie wypadku lotniczego, do którego doszło w dniu 24.07. 2016r w miejscowości Zad..pie Dolne-Ugór . Obecnie Komisja obraduje, opracowując wnioski i zalecenia. Po odbyciu narady, wnikliwym zapoznaniu się z materiałami poglądowymi Tajnego Radcy Marcina, Jawnego Radcy Wojtka i opiniami Najwyższych Ekspertów : Roberta, Romana, Michała, Sławka, Zbyszka, Sławka i Patryka , Komisja przedstawia wnioski i zalecenia : - wobec perfidnie podstępnego zachowania maszyny należy rozpoznać przyczynę i mechanizm tego zjawiska. W tym celu należy sporządzić bliżniaczą maszynę i za jej pomocą przeprowadzić eksperymenty jak następuje : 1). Zamontować śmigło o dobrych własnościach aerodynamicznych i zwiększyć wykłon fabryczny silnika wstępnie dwukrotnie, a następnie wykonać próbę lotu w zadowalających warunkach lotniskowych i przy zatrudnieniu do tego celu doświadczonego pilota-oblatywacza, sporządzając jednocześnie stosowny materiał poglądowy video. Wskazane jest pokazanie badanej maszyny z co najmniej dwóch korzystnych ujęć jednocześnie. 2). Zwiększyć odporność podwozia na wyłamanie do tyłu nie przesztywniając przy tym konstrukcji i wkomponowując strefy kontrolowanego zgniotu / złamania / destrukcji / demolki. 3). Środek ciężkości badanej maszyny ustawić analogicznie jak w maszynie, która uległa wypadkowi. Podobnie należy postąpić w odniesieniu do pozostałych, nie wymienionych powyżej ustawień i regulacji. - parametry mocy i ciągu silnika Komisja określa jako wystarczające z zapasem do normalnego lotu i podstawowej, łagodnej akrobacji. Ustalono w sposób nie budzący wątpliwości, że do wypadku w sposób istotny przyczyniło się zastosowanie śmigła o niekorzystnych właściwościach aerodynamicznych, tzn. relatywnie niskiej sprawności , czyli względnie małym ciągu przy dużym momencie reakcyjnym, co spowodowało wyżej opisane zachowanie maszyny już na rozbiegu i nasilone po oderwaniu od ziemi (skręt w lewo a następnie przechył i lot po łuku). Śmigło to pochodziło z wyposażenia fabrycznego maszyny. Na podstawie powyższego zdarzenia i zapoznanego materiału Komisja zaleca mniej doświadczonym Pilotom - oblatywaczom dokonującym pierwszego oblotu (ulotnienia) prototypowych maszyn, w odniesieniu do których nie dysponują wiarygodną i sprawdzoną dokumentacją techniczną z zawartymi w niej szczegółowymi, potwierdzonymi praktycznie w podobnych konstrukcjach danymi dotyczącymi krytycznych cech konstrukcyjnych, zwłaszcza skłonu / wykłonu silnika i zwichrzenia aerodynamicznego skrzydła /-eł , co następuje : - wysoką koncentrację uwagi i przygotowanie na nagły skręt maszyny na rozbiegu, a zwłaszcza po odziemieniu w stronę przeciwną do kierunku obrotów śmigła, - podejmowanie próby ulotnienia w korzystnych warunkach lotniskowych ze swobodną przestrzenią lotną w co najmniej trzech kierunkach - podejmowanie próby ulotnienia w dobrej kondycji psychofizycznej - w razie wątpliwości co do skali trudności zadania w stosunku do domniemanych umiejętności własnych - przekazanie zadania bardziej doświadczonemu Pilotowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wacek.matuszak Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2016 Moim skromnym zdaniem :Komisja Żeczosnafcóf znacznie przesadziła z wnioskami..Po prostu zespół startowy dał dupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 11 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2017 Moim skromnym zdaniem :Komisja Żeczosnafcóf znacznie przesadziła z wnioskami..Po prostu zespół startowy dał dupy. Nooo... Właściwie to tak, ale wiesz... Nie można jeszcze bardziej pogrążać tego zespołu, życie i praktyka zrobią swoje . Tymczasem, zgodnie z duchem wieloletniej tradycji rozwlekłości procedur, został pozyskany w drodze kupna za dewizy postanowiony wcześniej bliżniaczy model : W toku wdrażania dalszych procedur zostanie on zmontowany do stanu zdatności lotnej . A co dalej, to się zobaczy... Zespół startowy będzie chyba w innym, mniejszym składzie osobowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapitan90 Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2017 Piękny model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi